Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Peugeot 406, modelår 2000-2002, hvad skal jeg være opmærksom på?
Uffe Erup Larsen
bruger siden
23-08-2005
03-03-2013 kl. 16:01
Hej
Jeg overvejer en Peugeot 406 (st.car) fra årene 2000-2002. Forleden prøvede jeg en og den kørte supergodt, var meget komfortabel. Men...hvad skal jeg være opmærksom på? Har du en Peugeot 406 fra samme periode og som har kørt mere end 200.000 km....og er den ved at falde helt fra hinanden eller hvad? :-)
Dbh
Uffe
Profil slettet
03-03-2013 kl. 20:28
Hej Uffe
Jeg har en 406 1,8 benzin fra 1999, som jeg har haft siden primo 2007, og med den har jeg tilbagelagt 100.000 km, nu kørt 220.000 ialt.
Den er opgivet til ca. 11 km/l, men kører reelt 13 km/l med mit kørselsmønster, og jeg kører ikke specielt økonomisk. Der er mange af dem derude, så det kan godt betale sig at kigge sig lidt omkring for at finde en der er vedligeholdt. Undervognen kan lide af "klonk-lyde", og det kan stamme fra bærearme/kødben, men det er meget billigt at udbedre.
Jeg synes modellen er meget bedre end sit rygte, og der er meget begrænset hvad jeg har måttet ofre ud over normal service/olieskift (har skiftet en defekt blæser ved køleren + udstødningsrør, og det er det eneste!). Den er fornuftigt rustbeskyttet ab fabrik, men et efterbehandlet eksemplar er selvfølgelig altid at foretrække. Min skal snart synes igen, og trods de 220.000 km er den ikke ved at falde fra hinanden... Så den får lov til at rulle et par år til i mit ejerskab...
Jeg har en 406 1,8 benzin fra 1999, som jeg har haft siden primo 2007, og med den har jeg tilbagelagt 100.000 km, nu kørt 220.000 ialt.
Den er opgivet til ca. 11 km/l, men kører reelt 13 km/l med mit kørselsmønster, og jeg kører ikke specielt økonomisk. Der er mange af dem derude, så det kan godt betale sig at kigge sig lidt omkring for at finde en der er vedligeholdt. Undervognen kan lide af "klonk-lyde", og det kan stamme fra bærearme/kødben, men det er meget billigt at udbedre.
Jeg synes modellen er meget bedre end sit rygte, og der er meget begrænset hvad jeg har måttet ofre ud over normal service/olieskift (har skiftet en defekt blæser ved køleren + udstødningsrør, og det er det eneste!). Den er fornuftigt rustbeskyttet ab fabrik, men et efterbehandlet eksemplar er selvfølgelig altid at foretrække. Min skal snart synes igen, og trods de 220.000 km er den ikke ved at falde fra hinanden... Så den får lov til at rulle et par år til i mit ejerskab...
Uffe Erup Larsen
bruger siden
23-08-2005
03-03-2013 kl. 21:45
Lasse Hansen skrev:
Hej Uffe
Jeg har en 406 1,8 benzin fra 1999, som jeg har haft siden primo 2007, og med den har jeg tilbagelagt 100.000 km, nu kørt 220.000 ialt.
Den er opgivet til ca. 11 km/l, men kører reelt 13 km/l med mit kørselsmønster, og jeg kører ikke specielt økonomisk. Der er mange af dem derude, så det kan godt betale sig at kigge sig lidt omkring for at finde en der er vedligeholdt. Undervognen kan lide af "klonk-lyde", og det kan stamme fra bærearme/kødben, men det er meget billigt at udbedre.
Jeg synes modellen er meget bedre end sit rygte, og der er meget begrænset hvad jeg har måttet ofre ud over normal service/olieskift (har skiftet en defekt blæser ved køleren + udstødningsrør, og det er det eneste!). Den er fornuftigt rustbeskyttet ab fabrik, men et efterbehandlet eksemplar er selvfølgelig altid at foretrække. Min skal snart synes igen, og trods de 220.000 km er den ikke ved at falde fra hinanden... Så den får lov til at rulle et par år til i mit ejerskab...
Super input, Lasse. Tak. :-) Kan du umiddelbart huske, hvad det koster at udbedre "klonk"-lyde, hvad du giver for service, og hvad du måtte betale for at skifte blæser og udstødningsrør? Det er blot for at danne mig et indtryk af evt. værkstedsregninger. :-) Jeg overvejede på et tidspunkt BMW 523i og læste flere steder, at de koster kassen i reparationer...så den tanke droppede jeg. :-)