Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Pendlerbil til 200 km motorvej om dagen?

Lux Ratna

Lux Ratna
bruger siden
23-08-2020

25-08-2020 kl. 15:27

Maxpris: 300.000.
Vigtigt: dieseløkonomi, komfort og pålidelighed/drift uden de store overraskelser. Må gerne være 1-2 år gammel, så den indledende afskrivning er taget. Det er kun 1 person, der skal køre i den.
Bud?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lux Ratna

Lux Ratna
bruger siden
23-08-2020

25-08-2020 kl. 16:28

Hvorfor hellere Passat end Golf?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

25-08-2020 kl. 23:51

Når der kun skal køres med 1 person i bilen er der ingen grund til at købe en stor bil. Kast et blik på denne søgning:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil?fuel=2&kmlfrom=22&yearfrom=2017&pricefrom=50000&priceto=250000&mileageto=50000&zipcode=0000&includeengroscvr=false&includesellforcustomer=true&includewithoutvehicleregistrationtax=false&includeleasing=false&cartypes=0&hpfrom=100&hpto=&sortby=price&sortorder=asc&adaptivecruisecontrol=1&autgear=1

Fiat ville jeg glemme, men ellers kan mange af de andre være fornuftige bud på en pendlerbil med fornuftigt udstyr og forhåbentlig moderat afskrivning trods mange km.

Der er en Astra til 199k med godt med udstyr, adaptiv fartpilot, auto, nøglefri etc. er også undervognsbehandlet. Med tanke på diverse kampagner på Astra burde prisen kunne presses nedad, så kunne det blive et ganske godt bud....

Dette indlæg blev 26-08-2020 00:32 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

26-08-2020 kl. 09:15

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Der er vi så ikke enige Passat / superb / insignia osv har meget mere komfort ind deres mindre søskende og med 1000km om ugen plus det extra ville jeg virkelig sætte komfort meget højt og det er bare bedre i en størrer bil
hvis man er ligeglad med det giver det mere mening bare at købe en c3 med alt i udstyr
komfort for msn i følge mig først når man rammer firmabil segmentet

Det er klart at der er lidt mere komfort etc. i de større biler.
Men en Golf, Octavia, Focus, 3 etc. er ganske udmærkede biler med god komfort/udstyr og når der skal køres så mange km bliver værditabet højt, hvilket naturligvis vil slå hårdere igennem på en dyrere bil.
Så de større biler er jo ganske udmærkede biler, men det er samtidig en dyrere løsning. Så når man ikke skal bruge mere plads, ville jeg kigge i kompaktklassen (men det er jo en smagssag)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lux Ratna

Lux Ratna
bruger siden
23-08-2020

26-08-2020 kl. 16:04

Hvorfor er Peugeot'er så billige / afskrevet så meget? Når man sorterer efter laveste pris, er 208'ere og 308'ere overrepræsenterede i toppen... Er de så dyre i løbende reparationer?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

26-08-2020 kl. 16:33

KAn det have noget at gøre med de kom lidt senere på leasing bølgen.

Leasing selskaberne fyrer bilerne af hurtigstmuligt og gerne til udlandet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

27-08-2020 kl. 10:42

Lu La

bruger siden
23-08-2020

skrev:
Hvorfor er Peugeot'er så billige / afskrevet så meget? Når man sorterer efter laveste pris, er 208'ere og 308'ere overrepræsenterede i toppen... Er de så dyre i løbende reparationer?

Generelt ligger afskrivningen på dem nok en smule i den høje ende og nyprisen er også relativ lav. Samtidig er 308 en gammel model (kom vist i 2013? og har fået et par facelifts).
De har kørt med mange kampagner/rabatter de sidste par år. Derudover har den eksempelvis "manglet" adaptiv fartpilot (det kan den vælges med nu), hvor eksempelvis Golf i en del år har haft adaptiv fartpilot som standardudtyr.

Hvis du vælger adaptiv/automat i en søgning så er der vel nærmest ingen Peug?
Tror dog ikke 308 fejler noget teknisk, den er i min bog nok lidt kedelig (men smag og behag).
Der kommer vist en ny 308 model i 2021

Til en pendlerbil ville jeg dog som minimum gå efter adaptiv fartpilot og automatgear

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lux Ratna

Lux Ratna
bruger siden
23-08-2020

27-08-2020 kl. 14:59

Hvordan er klassen lige under? Fx en Polo med 95 hk og ellers adaptiv fartpilot og automatgear - hvordan er den på motorvejen ift. kræfter, komfort og støjniveau, hvis man kører 130+?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

27-08-2020 kl. 20:07

Lu La

bruger siden
23-08-2020

skrev:
Hvordan er klassen lige under? Fx en Polo med 95 hk og ellers adaptiv fartpilot og automatgear - hvordan er den på motorvejen ift. kræfter, komfort og støjniveau, hvis man kører 130+?

Har ikke prøvet, men gør det sikkert ok, men regn ikke med at den kommer i nærheden af den opgivne km/L på motorvej. Især de mindre motorer er spændt for ved høj hastighed og det koster på brændstoffet.... Men prøv da at tage en tur.

Jeg ville nok kigge diesel. 1,6 TDI er en fin motor, der burde passe fint til bilstørrelsen...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

30-08-2020 kl. 11:56

Jeg vil give Esben Transtrøm ret.

Der er bare mere comfort i en større bil, og med så mange km om ugen skal man sidde godt.
Jeg kører selv ca 1000 km om ugen i en gammel A6ér
Den kører ca 16,5 km l. men er kun på værksted hver ca 30.000 km til service.
Bilen har nu gået 460.000 km, og kører stadig fantastisk

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

17-05-2021 kl. 16:02

Øssur Nielsen

bruger siden
19-09-2019

skrev:
Det er måske lige et lille år for sent. Men der er da absolut ingen grund til at betale ekstra for automatgear til 200 km motorvej. Udover det er dyre at vedligeholde.

Ja ,der er nok købt ny bil. Men vedkommende bor/arbejder næppe lige ved motorvejen ;-) og automatgear er behageligt og bliver i højere og højere grad standard, så den vil også være nemmere at sælge med auto.
Det med at det skulle være dyrere i vedligehold er vist "gammel strøm"

Dette indlæg blev 17-05-2021 16:03 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg