Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Pendlerbil af mærket Smart :) ??

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2012 kl. 12:42

Hejsa. Da vi har kigget lidt på de forskellige pendlerbiler er vi nået frem til en Smart Diesel (30km/l). Den vil spare os 500kr/md i forhold til en bil der køre 20km/l, den kan fås billigt fra helt ny, og har godt med udstyr. Vi skal ud og have en anden bil til familiebrug, så der kommer aldrig til at sidde mere end 2 personer i den, så derfor er det jo fint nok med kun 2 sæder :) Men er det en ok bil ? De anmeldelser jeg kan finde af den er kun positive, men er der nogle her der har en anden mening :) ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2012 kl. 13:17

Vi har haft en smart CDI (45 hk) fra 2008-2010). Jeg vil ikke anbefale den til pendlerbil.

Skidt:
1. Den er uhyggelig vindfølsom. (jeg ville fravælge den alene af den grund)
2. Den er benhård at køre i.
3 Jeg kunne ikke få den op på mere end 21 km/l ved 2*50 km dagligt med landevej/bykørsel, hvis jeg skulle følge trafikken.
4. Vi havde følgende problemer. Skæv liste i fordør, svigtende ABS/ESP, Forlygte pærer holdt ca. 8000 km
5. Langsomt aut.gear.

Godt:
1. Nem at parkere i byen!
2. Gode sæder (vi fik sat læder på og varme i for 12.500)
3. God plads i kabinen
4. Der er faktisk plads til 4-5 netto-poser bagi eller to store kufferter samt 2 stk. håndbagage
5. Jeg synes den var sød at se på.
6. karroseriet er gennemfarvet plast...Ingen buler og ridser kunne ikke ses...i hvert fald i den hvide udgave

Vi endte med at sælge vores efter ca. 20 mdr. og 55.000 km. Gav et tab på 75.000 men en del af det skyldes at den blev sat ca. 20.000 kr. ned mens vi havde den.

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2012 kl. 13:28

Budgettet er så billigt som muligt ;)

Ikke i købspris, men i pris/md ink. værkstedsregninger.
Og som jeg kan se det lige nu, så får vi ikke noget billigere- hvor vi altså ikke skal frygte værkstedsregninger hver anden måned :)

Men jeg kan da høre at jeg skal ud og prøve den en dag det stormer- andre der har haft samme model som Thomas Sørensen skriver at de har kørt de 30km/l :) ? Mon ikke jeg bare skal være lidt tålmodig på speedere så ?

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2012 kl. 13:30

Vi havde egentligt aftalt at vi ville købe en smadderkasse til 10-15.000 og så køre den død- Men i forhold til en Smart, så er det NÆSTEN ikke billigere...

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

12-01-2012 kl. 14:04

Hvis det skal være så billigt som muligt tror jeg ikke du skal købe Smart. Værditabet er som regel en ret stor del af totalomkostningerne og her tror jeg Smart taber i forhold til andre Mikroer. Fraværet af bagsæder/størrelsen gør at jeg ville forvente en lavere gensalgsværdi i forhold til de andre.

Jeg ville kigge på trillingerne, Vw Up/Skoda Citigo (hvis du kan vente lidt), Ford Ka eller andre af mikrobilerne, tror at det er en billigere løsning.

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2012 kl. 14:24

Jeg ville fravælge den pga det elendige automatgear, korte akslafstand der giver hoppende kørsel, og en meget tam motor. Den egner sig bedst til byen :-)

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

12-01-2012 kl. 16:01

Morten Bormeth skrev:
Hejsa.

Da vi har kigget lidt på de forskellige pendlerbiler er vi nået frem til en Smart Diesel (30km/l).

Den vil spare os 500kr/md i forhold til en bil der køre 20km/l, den kan fås billigt fra helt ny, og har godt med udstyr.

Vi skal ud og have en anden bil til familiebrug, så der kommer aldrig til at sidde mere end 2 personer i den, så derfor er det jo fint nok med kun 2 sæder :)

Men er det en ok bil ? De anmeldelser jeg kan finde af den er kun positive, men er der nogle her der har en anden mening :) ?

Prøv den på en god lang tur på motorvej. gerne i lidt blæsevejr.
Det er rigtigt den er billig. Men tænk også på sikkerhed og bare et minimum af komfort.
Jeg har lige købt en Kia Picanto 1,0. Nypris inkl levering 98900,- kr inkl 7 års garanti.
Det er en "rigtig" bil med 4 døre og 290 liters bagagerum. Efter udbetaling sidder jeg for 1200,- kr pr md før skat med 4,95 fast rente. Forsikring 3499,- pr år.
Prøv dem begge.

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2012 kl. 21:43

Jeg kan høre at Kia Picanto også kunne være en mulighed :) Den køre lidt mindre på literen, men man får jo dobbelt så meget bil for samme penge ;)

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2012 kl. 21:44

Jonas Petersen skrev:
Prøv den på en god lang tur på motorvej. gerne i lidt blæsevejr.
Det er rigtigt den er billig. Men tænk også på sikkerhed og bare et minimum af komfort.
Jeg har lige købt en Kia Picanto 1,0. Nypris inkl levering 98900,- kr inkl 7 års garanti.
Det er en "rigtig" bil med 4 døre og 290 liters bagagerum. Efter udbetaling sidder jeg for 1200,- kr pr md før skat med 4,95 fast rente. Forsikring 3499,- pr år.
Prøv dem begge.

Gælder forsikringen uanset Alder og ancinitet ? Hvad ligger selvricikoen på ?