Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Pedler bil, 20.000 km om året, budget 30,000 kr.

Jeppe Andersen

Jeppe Andersen
bruger siden
04-05-2008

11-09-2011 kl. 18:48

Hej Bilbasen. Jeg leder efter en økonomisk bil, gerne lille bil da jeg er første gangs ejer. Jeg har selv kigget på følgende modeller: Citroën Saxo: 1.1 - 1.4 VW Polo: 1.4 Peugeot 106: 1.1 - 1.4 Jeg vil gerne høre hvad i mener, hvad er deres fordele/ulemper. Venlig hilsen Jeppe Andersen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-09-2011 kl. 22:22

Jeg har for nyligt købt en Toyota Corolla 1,3 Xli Galla 4-dørs sedan fra 1995 til 20.000 kr med 190.000 på tælleren, og den kan jeg varmt anbefale. Jeg pendler dagligt fra Frederikshavn til Aalborg Universitet og retur, 140 km pr. dag. Bilen er utroligt økonomisk, og kører let 15-16 km pr. liter ved 85-90 km i timen på motorvej.

Mekanisk er sådan en gammel Corolla næsten uopslidelig efter min erfaring, dog har de tendens til at ruste en del, hvis de ikke har fået rustbeskyttelse jævnligt, eller skiftet de rustne paneler. Delene er billige, og det er en forholdsvis stor bil, med rigeligt plads til 4 mennesker.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

12-09-2011 kl. 05:42

Hej Jeppe
Med de biler du har kig på behøver du kun ansvarsforsikring, men hvis jeg var dig ville jeg som Jess anbefaler kigge på en at de nye små biler.
De har alle en bedre sikkerhed, og de har alle en bedre garanti.

Det eneste der er garanti på ved de gamle biler til 30.000 er høje reperationsomkostninger, da de alle er slidte.
Jeg ved godt at der er 2 års reklamationsret, også på en gammel bil, men det gælder ikke sliddele, og selv en motor er en sliddel.

Hilsen Lars

Jeppe Andersen

Jeppe Andersen
bruger siden
04-05-2008

12-09-2011 kl. 17:02

Nu siger i det er billigere, det er meget muligt, men der kommer altså service besøg oven i, værditab m.m

Profil slettet

Profil slettet

12-09-2011 kl. 18:46

Jeppe Andersen skrev:
Nu siger i det er billigere, det er meget muligt, men der kommer altså service besøg oven i, værditab m.m

De skal jo heller ikke betale din bil :-( De sidste 100000 kr du kommer til at skylde vil følge dig resten af livet du bliver aldrig gældfri.
Køb roligt en af de biler du har kig på og kryder evt med noget hyundai de vil være af nyere dato til samme pris.

Profil slettet

Profil slettet

12-09-2011 kl. 18:56

Jess: Jeg ser ikke noget problem i at køre morfar-tempo på motorvejen, og faktisk kommer jeg kun 5, maks 10, minutter senere frem, end hvis jeg kørte 130 km/t. Dog sparer jeg istedet en masse brændstof.

Hyundai til den pris er også et fint alternativ, men uanset hvilken du vælger, så gå efter en hvor alle de dyre ting er skiftet, udstødning, katalysator, bremsesystem, tandrem. Tjek også undervogn og skærmkanter for rust - pyt med det kosmetiske, bare at konstruktionen er solid, og gå efter en med så lavt et kilometertal som muligt.

Så slipper du for dyre reperationer i fremtiden, og er godt kørende, og du slipper for den tårnhøje afskrivning der er på en ny bil - det er ikke alle der har råd til en ny bil, og vi er jo nogen der gerne vil køre i en af de mange fine brugte biler der findes :-)