Bilbasen Forum

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

16-05-2012 kl. 13:54

hej jeg har lige købt en passat 1,8 jeg kan ikke finde frem til hvor meget den bruger benzin i blandet kørsel. Er der en måller på bilen hvor man kan se hvor meget den bruger Jeg havde nemlig en peuguoet som man kunne se på desplay hvor meget den kørt på liter, kan man det også med passat?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-05-2012 kl. 14:11

Hvilken årgang er det? Hvis det er en 3b kan du ikke, men er det en 1,8 TSI 3c kan du godt i MFA.

Men i 3b er muligheden der ikke. Der må du regne ud hvor mange km kontra påfyldt benzin hver gang du tanker. Det er meget mere præcist, da forbrugsmålerne i bilen til tider er meget optimistiske.

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

16-05-2012 kl. 19:45

Det er 2011 årgang

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

16-05-2012 kl. 19:46

Hvad er 3b og 3c

Profil slettet

Profil slettet

16-05-2012 kl. 21:21

Hvis det et en 2011 er den magen til min 2012. Så du har din MFA-skærm du betjener med enten rattet eller viskerarmen. Så kan du se gns. Forbrug, aktuelt forbrug og meget andet. Har forhandleren ikke sat dig ind i det?

3b, c osv dækker over hvilken modelperiode det dækker over. 3c er den før vores.

Men lækker vogn du har anskaffet dig - 1,8 tsi motoren klær den skide godt.

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

16-05-2012 kl. 22:04

tak jeg er meget glad for den, jeg er lidt usikker på, hvor meget den bruger af benzin, jeg har fornemmelsen af at bruger meget og tænker om der noget i motoren skal justeres. jeg har købt den for en uge siden. hvad bruger din passat i gennemsnitet i benzin. nu ved jeg selvføllige om din er benzin

Profil slettet

Profil slettet

17-05-2012 kl. 07:53

Det afhænger meget af dit kørselsmønster. Din er opgivet til ca 14,5, og det ved jeg af personlig erfaring at den nemt kan holde på landevej og motorvej i snit ved maks 110. Kører du 130 kører den ca 10 på literen, og ved ren bykørsel ca. 11-12 maks. Så det er ikke bilen der bruger for meget, men du kan evt. Læse nogle råd om hvordan man kører mere økonomisk.

Det er svært at sammenligne mit og dit forbrug, da jeg har en 2.0 TDI DSG, som knap nok har rundet 10000 km endnu, og dermed ikke helt er kørt til. Men ved maks 110 på motorvej, (Frederikshavn-Århus), kører jeg knap 22-23 på literen.

Profil slettet

Profil slettet

21-05-2012 kl. 19:23

Det er sgu en lækker bil, trækker godt, gode sæder, dejlig afdæmpet, og mulighed for at montere masser af udstyr.

Har ikke haft en 1,9 TDI, men har haft et par 2,0'er - nogle mere heldige end andre. Min A6'er blev, på trods af kun at være 2 år gammel, for dyr at reppe på, så den røg ud. Men det er meget komfortable dieselmotorer - når de altså virker ;-)

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

21-05-2012 kl. 22:38

hvad kan du anbefale af af ekstra udstyr.
jeg kunne godt tænke mig indbygge gps, hvad vil såden en kost? skal det være orginal gps eller hvad hvad tænker du
hilse necdet

Profil slettet

Profil slettet

22-05-2012 kl. 07:35

En RNS-510 er den originale, og jeg har endnu ikke mødt en uoriginal der bare er halvt så god som den! Selve RNS-510'ern koster knap 10k, og så vil det være en god ide at få bluetooth oveni, 3-5k, baksensorer og evt bakkamera. Alt i alt ca 20000 fra Cartrends.dk. Langt under halv pris af hvad VW tager for det samme. Og så spillet r den godt sammen med MFA og rattet. MFA med farve kan også eftermonteres, dog kender jeg ikke lige prisen på det.