Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Nyere brugt bil

Ömer Kocaadam

Ömer Kocaadam
bruger siden
05-04-2016

05-10-2017 kl. 11:15

Hej alle,

Jeg skal til at købe en nyere brugt bil til familien og derfor har jeg været ude og kigge på nogle forskellige biler og har nogenlunde bestemt mig for at det skal være en Ford Mondeo stationcar. Jeg vil derfor høre om der er nogle herinde der har erfaringer med Ford Mondeo. Der er tale om 2016 model og op så vi snakker om en bil der max har kørt 10-15.000 km.

- Er der noget man særligt skal være opmærksom på ved denne bil?

- Er reservedele billige eller dyre?

- Ville I anbefale en FDM brugtbil test til en bil der ca. er under 2 år gammel?

Jeg er på jagt efter Titanium modellen (benzin 160HK) da den er spækket med udstyr i forhold til andre bilmærker i nogenlunde samme prisklasse. Og det skal måske lige nævnes at vi er førstegangs bil køber/ejer efter at have klaret os uden bil i ca. 7 år

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2017 kl. 12:21

De brugte du kan opdrive koster små 300.000,- Jeg kan i det tilfælde KUN anbefale at købe en fra ny med de nye afgifter der er landet. Du får nyvogns garanti osv. Idag går mange efter automat gearkasse, så har en prisliste fra ford her.

http://brochurer.ford.dk/Prisliste/Personbiler/NyFordMondeo/

Tror ikke du kan finde en brugt der iforhold til de nye priser vil være et attraktivt køb.

Kan kun anbefale i køber med A6 gear som automat dobbelt koblings gear hedder hos Ford. Mig bekendt kan passager sæde ikke hæves i højden, som jeg anser for et minus. Plus en relativ dårlig brændstof økonomi . Der ligger mange biler i prisklassen 3-350.000 nu efter de nye afgifter. Så jeg ville se mig godt for.

Passat 1,4 Tsi 150hk med DSG gear i Premium model til 344.000. Brændstof blandet 19,6, Fords 15,4 med A6

Dette indlæg blev 05-10-2017 12:30 redigeret af dets forfatter.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

05-10-2017 kl. 13:46

Hvorfor lige Mondeo? Det er en relativ dyr løsning, så medmindre i har brug for virkelig meget plads ville jeg overveje en lidt mindre st. car.
Med hensyn til udstyr kan du i de lidt mindre modeller få mere udstyr og stadig gøre det billigere.

Hvad er behov/krav/kørselsmønster etc?

Ömer Kocaadam

Ömer Kocaadam
bruger siden
05-04-2016

06-10-2017 kl. 20:04

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
De brugte du kan opdrive koster små 300.000,- Jeg kan i det tilfælde KUN anbefale at købe en fra ny med de nye afgifter der er landet. Du får nyvogns garanti osv. Idag går mange efter automat gearkasse, så har en prisliste fra ford her.

http://brochurer.ford.dk/Prisliste/Personbiler/NyFordMondeo/

Tror ikke du kan finde en brugt der iforhold til de nye priser vil være et attraktivt køb.

Kan kun anbefale i køber med A6 gear som automat dobbelt koblings gear hedder hos Ford. Mig bekendt kan passager sæde ikke hæves i højden, som jeg anser for et minus. Plus en relativ dårlig brændstof økonomi . Der ligger mange biler i prisklassen 3-350.000 nu efter de nye afgifter. Så jeg ville se mig godt for.

Passat 1,4 Tsi 150hk med DSG gear i Premium model til 344.000. Brændstof blandet 19,6, Fords 15,4 med A6

Tak for input T Nielsen, 344.000kr er dog lige i overkanten for os :) jeg vil dog have brændstof forbruget i tankerne. Passat er en lækker bil men den er simpelthen for trimmet i udstyr til den pris. Ellers også har den kørt en del km.

Ömer Kocaadam

Ömer Kocaadam
bruger siden
05-04-2016

06-10-2017 kl. 20:14

T l

bruger siden
17-06-2006

skrev:
Hvorfor lige Mondeo? Det er en relativ dyr løsning, så medmindre i har brug for virkelig meget plads ville jeg overveje en lidt mindre st. car.
Med hensyn til udstyr kan du i de lidt mindre modeller få mere udstyr og stadig gøre det billigere.

Hvad er behov/krav/kørselsmønster etc?

Nu har jeg kun kigget på de "store" modeller som Ford Mondeo, Mazda 6, Skoda Superb og VW Passat. Fordelen ved en stor bil er jo at der er masser af plads. Både til barnevogn, klapvogn og vi tænker at køre ture til udlandet en gang imellem.

Ved ikke hvilke mindre modeller du tænker på, men send gerne de biler, du anbefaler. Jeg er åben for anbefalinger :)

Jeg fik øje for Ford Mondeo netop pga den var lækker at køre i. Design og der er en del udstyr i som man ikke får hos nogle af de andre klasser til den pris.

PS. hvis der er nogle der har erfaringer med Ford Mondeo, nye som gamle må I mere end gerne skrive til mig :)

Mange tak.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

06-10-2017 kl. 20:45

Hej

Du skal være opmærksom på at Ford er rigtig dygtige til at lave kampagne og hidtil leasing.

Det betyder du nærmest ikke har muligheden for at gætte nyprisen, og slet ikke en reel tabt værdi.

Har selv haft en mondeo der var 4 måneder gammel da vi fik den og havde sparet 80.000 iforhold til listepris, kørte 3 år og 80.000 km. Det kostede en afskrivning på 180.000 kr over 3 år. Gav 305.000 for den og fik 135.000

Til sammenligning har vi efterfølgende haft en SuperB, som vi havde i 4 år, og tabte 135.000 på. Den var så små 3 år gammel da vi købte den. Gav 225.000 og fik 90.000.

Mondeo'en er rimelig god, Ville nok selv anbefale Superb'en, på trods af den kostede os en motor på egen regning. VI var glade for den, og hvis man kørte lange ture og var fornuftig med foden, så kunne den køre 17 på literen med en 160 HK benz. Gennemsnit med mange korte ture var 12,5 på literen.

Dette indlæg blev 06-10-2017 22:44 redigeret af dets forfatter.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

06-10-2017 kl. 22:27

En Mondeo er en dyr bil, både i daglig drift, kører ikke specielt langt på literen/halvdyr grøn afgift. Derudover er der som andre nævner et relativt højt værditab på nyere Mondeo'er både pga. kampagner/rabatter og ligeledes pga. at der pumpes en del gamle leasingbiler ind på brugtmarkedet

Du kan jo sagtens have barnevogn/oppakning i en lidt mindre bil. Jeg ville kigge Octavia/Golf/Focus/Astra mfl. i st. car. For omkring 300K (som jeg går ud fra er dit ca. budget?) kan du få en ny og ganske veludstyret model...

Men igen, hvis du vil have nogle gode råd ville det hjælpe hvis du skriver noget om krav/behov, budget ect.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

06-10-2017 kl. 22:37

Skriv også gerne max alder, auto/manuel gear, ønsker om udstyr etc...
Personligt ville jeg overveje automatgear og adaptiv fartpilot, men kommer måske også lidt an på ens kørsel...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

07-10-2017 kl. 00:19

Aut nødbremse osv.........

Ömer Kocaadam

Ömer Kocaadam
bruger siden
05-04-2016

07-10-2017 kl. 10:12

Mange tak for jeres input!
Lidt mere info fra min side.

Min hustru og jeg har 2 små børn så vi mener (mest mig) at have behov for en stor stationcar.

Vores krav er som sagt tidligere, at der er godt med plads, at den er pålidelig og vigtigst af alt, at der er god sikkerhed. En bil som vi kan bruge i rigtig mange år frem.
Vi regner med at køre omkring 10.000-15.000km om året. Mest korte ture. Jeg er ingen mekaniker type udover at jeg kan skifte dæk, fylde olie og sprinklervæske :) så den skal nok på værksted hver gang der er noget med bilen.

Vores budget er på 300.000kr men vil helst gerne bruge mindre. Hvis nødvendigt kan vi presse den til 330.000kr max. Vi søger en relativ ny bil som er fra 2016 og op. Har kørt omkring de 10.000km, gerne mindre men absolut ikke et krav.

EKSTRA UDSTYR:
automat gear men ikke et must
fartpilot, gerne adaptiv hvis muligt
parkerings sensor hele vejen rundt (gerne bakkamera for hustruens skyld)
Klima anlæg
navigation er ikke et must

Som beskrevet tidligere, så er det en bil vi har tænkt os at beholde forhåbentlig i rigtig mange år, så ved ikke hvor relevant det er at tænke værditab.

Dette indlæg blev 07-10-2017 10:36 redigeret af dets forfatter.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

07-10-2017 kl. 16:30

Jeg ville gå en smule ned i størrelse, der er en hel del af spare....

Med de relativt få km du kører om året ville jeg nok i virkeligheden tage den "fornuftige hat" på og købe som jeg nævnte eksempelvis Octavia/Golf/Focus/Astra mfl. i st. car.

En alm. model med fint udstyr (men uden Auto/Adaptiv) kan findes fra omkring 150k hvis den har 2-3 år på bagen.
Mener at den fornuftige løsning giver rigtig god mening i jeres tilfælde , især da priserne på auto/adaptiv ligger temmelig højt endnu, fordi der er så få biler med denne kombination (og jeres kørselsbehov er ret beskedent)

Med de få km om året ville jeg ikke være bange for at den havde kørt lidt flere km ved køb.
Så jeg ville spare lidt nu, se hvad behovet egentlig er i de kommende år (og så købe en elbil om 2-3 år)

Til 300K kan du stort set køb en helt ny i mellemklassen med Auto/adaptiv, men jeg ville som sagt nøje med noget mere økonomisk. Det bliver i hvert fald en relativ høj km pris du får ....

Her ene søgning på de fornuftige ;- ) :
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil?Fuel=1&YearFrom=2013&PriceFrom=50000&PriceTo=250000&MileageTo=50000&ZipCode=0&IncludeEngrosCVR=False&IncludeSellForCustomer=True&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=True&IncludeLeasing=False&Cartypes=Stationcar&HpFrom=100&HpTo=&Free=parkeringssensor&SortBy=price&SortOrder=asc&ClimateControl=1

Hvis du vil have auto kan starter de vel omkring 200k og med auto/adaptiv omkring 250k....

Dette indlæg blev 07-10-2017 16:37 redigeret af dets forfatter.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

12-10-2017 kl. 14:57

_ Holmrn

bruger siden
06-08-2007

skrev:
Har haft en Mondeo 130hk diesel, kørte fantastisk og rigtig fin serviceomk.niveau. Har også haft en Skoda ... desværre... lidt for meget i familie med vw. Den stod ret tit på værksted, ikke altid store operationer men hyppige småting. Det bliver man godtnok træt af.
Mazda'erne ligger ret ok højt i brugtbil test, efter dem jeg har set.

Vi havde en magen til. Den kostede 3500 hvert 7000 km pga tilsodning.
Kørte fantastisk de første 50.000 km.

Altdig mere diesel.