Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny Picanto eller 3 år gammel Aygo/107/C1 ??

Michael Harby

Michael Harby
bruger siden
21-09-2007

15-09-2011 kl. 16:47

Jeg står og skal bruge en lille økonomisk pendlerbil.. Jeg har kig på den nye Kia Picanto 1,0 Active til 108.000 kr. Jeg har prøvet den og synes den kører godt. Den står til 24,4 km/l og har i den udgave både 7 airbags, elruder for/bag, varme i sæder, ratbetjent anlæg og en del mere... Og ikke mindst 7 års garanti :-) Omvendt kigger jeg også efter en ca. 3 år gammel Aygo/107/C1 eller en ældre model Picanto/Hyundai Getz lign. bil. Men min tvivl går på, om det er det værd, at købe en 3 år gammel bil, der har gået 60-80.000 km. til ca. 60.000 kr. kontra den nye Picanto ? Min nye pendlerbil skal min. køre 18 km/l. samt være så driftsikker som muligt :-) Forslag og meninger modtages meget gerne.. Tak for hjælpen.. Michael

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Tvorup Træholt

Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003

15-09-2011 kl. 17:31

blot et lille indspark. Du skriver du skal bruge bilen som pendler bil. Mener den nye Kia Picanto har serviceinterval på 15.000km, og for at holde den gode garanti på 7år skal service passes.

Det er muligt at de 3 trillinger har samme interval, men det er værd at tage med i beregningerne, hvis du leder efter billigste alternativ.

Bortset fra det, så roses den nye Picanto i alle medier, så jeg tror den er et godt bud på en billig og velkørende bil.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-09-2011 kl. 20:05

Hej Michael.

Tjae der er mange muligheder, men når det er sagt syns jeg du skal se på de muligheder jeg her nævner. Ingen tvivl om at en c1-aygo køre godt, men noget støj i kabinen, men drifts sikker. Nu ved jeg ikke om dem du har kig på har aircon? eller du ikke vægter det så højt?? MEEN der er nogle andre som jeg syns du skal kigge på/prøvekøre......Fiat grande punto i 3 eller 5 dørs model med et gennemsnit på 19,2km/l med start og stop teknologi til ca 108-110.000, eller renult clio 3dørs til ca 110.000. noget mere komfort i disse biler og de er yder mere meget sikre biler og sikkert også et overset segment. Mener også at servce på Clio er 30.000km. Men det ville jeg nok tænke lidt over hvis det var mig. De biler jeg har nævnt kan du finde her på bilbasen. mener de havde gået nogle få km. Men jeg syns der er langt mere bil i dem. Ta ud og prøv dem. Ang det at købe en brugt er ikke så rentabelt i det lange løb. Penge og privat økonomi skriver også at man skal købe lille ny fremfor at købe brugt. personligt ville jeg også hellere sidde i de 2 som jeg nævnte end i dem du har nævnt. Salgbarheden er noget større hvis du på et tidspunkt vil sælge-

Mvh

Michael Harby

Michael Harby
bruger siden
21-09-2007

16-09-2011 kl. 15:17

Christian Tvorup Jørgensen skrev:
blot et lille indspark. Du skriver du skal bruge bilen som pendler bil. Mener den nye Kia Picanto har serviceinterval på 15.000km, og for at holde den gode garanti på 7år skal service passes.

Det er muligt at de 3 trillinger har samme interval, men det er værd at tage med i beregningerne, hvis du leder efter billigste alternativ.

Bortset fra det, så roses den nye Picanto i alle medier, så jeg tror den er et godt bud på en billig og velkørende bil.

Jeg tænker på det samme.. Med 30.000 km / år skal jeg til 2 services pr. år Altså i alt ca. 5000 kr. i services om året.. Og jeg tænker at Kia er meget krakilske omkring overholdelse af service, hvis den 7 årige garanti skal gælde ??

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2011 kl. 16:15

Michael Harby skrev:

Jeg tænker på det samme.. Med 30.000 km / år skal jeg til 2 services pr. år Altså i alt ca. 5000 kr. i services om året.. Og jeg tænker at Kia er meget krakilske omkring overholdelse af service, hvis den 7 årige garanti skal gælde ??

At en bil har langt mellem service betyder ikke at den er i en unik klasse den er blot ringere serviceret og mere slidt når den passerer 150,000km end en der er oftere vedligeholdt.
langt mellem service er et salgs argument som sjældent koster forhandleren noget da 95% af alt på en bil betegnes som sliddele.
En motor havarere ikke af at køre med den samme olie 50-60000km men den slides mere end en der har fået ny olie for hver 15000km.

Michael Harby

Michael Harby
bruger siden
21-09-2007

16-09-2011 kl. 18:04

Ja, det gir vel egentlig ok mening :) Det ER nok bare dyrt at købe ny bil :) Jeg kender en udemærket mekaniker, der kan lave services og reparationer - men så ryger garantien sikkert, selvom han er super dygtig.. Synes at den 7 års garanti mere er en slags Kia binding. Men det er selvfølgelig også en måde at tjene penge på ;)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-09-2011 kl. 18:28

Du skulle måske tænke over hvor meget eller hvor llidt du vil ofre på en bil, og hvilke chancer du vil tage med hensyn til brugt/ny og hvilket mærke. Nogle mærker virker på parpir umiddelbart billige i omkostninger, men de er ofte dyre end normalen. Altså kan en picanto nemt gå hen og koste mere pr kørt km end en bil der koster 10-20.000 mere. Der er mange forhold at tage i betragtning. Både service udgifter, udgifter til dæk og sliddele. Penge og privatøkonomi har omtalt disse forhold. Det er så blot op til forbrugeren om man kan se disse ting.

Pt. køre Citroen med særtilbud på flere biler, bla. C1 med 20.000,- i udbetaling og 975,- pr mdr. C3 1,4hdi til 1450,- pr mdr. Det må siges at være billigt, for der jo næsten ingen rente tilskrevet. Men igen handler det om valg og hvor længe man tror man vil køre idet.

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2011 kl. 20:17

Michael Harby skrev:
Ja, det gir vel egentlig ok mening :) Det ER nok bare dyrt at købe ny bil :) Jeg kender en udemærket mekaniker, der kan lave services og reparationer - men så ryger garantien sikkert, selvom han er super dygtig.. Synes at den 7 års garanti mere er en slags Kia binding. Men det er selvfølgelig også en måde at tjene penge på ;)

Jamen der er da absolut intet forkert eller dumt ved at købe brugt og få din mekaniker til at pleje den. Det lyder da som en rigtig god ide og med en økonomisk bonus oveni. :o)