Bilbasen Forum
Ny firmabil. BMW, Mercedes-Benz, VW eller ?
Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005
21-08-2012 kl. 23:51
Profil slettet
22-08-2012 kl. 04:06
Mvh C S
www.e-bil.dk
H P
bruger siden
06-01-2004
22-08-2012 kl. 08:14
Citroen har lavet en gudesmuk DS-serie DS5 er måske noget ?
Eller en Alfa 159, den er da også noget særligt syntes jeg
Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005
22-08-2012 kl. 13:14
Bla. derfor er C 220 en mulighed men C 350 er ikke. Citroen og Alfa er heller ikke på listen. Volvo V60 er også en mulighed, men ikke så interessant da kun mindste motor er en mulighed, da de også har sat en max grænse for CO2 på 140 g/km for alle nye biler.
Automatgear kan for de flestes tilfælde vælges fra og til efter ønske.
Morten KD
bruger siden
05-12-2005
22-08-2012 kl. 18:15
Personligt vægter jeg komformt meget højt, hvorfor Passat ligger højt på min liste af de muligher der er opstillet.
På trods af at Mercedes C er en relativ stor bil af ydre mål, føles den meget kompakt invendig. Ind og udstigning er temmelig besværliggjort af den lave højde og udsyn frem, bag og til sider er noget begrænset af den lave vindueshøjde.
Hvis det er den nye 3-serie BMW, kender jeg den ikke, men generelt når jeg prøver en BMW sidder jeg lidt med fornemmelsen.. - var det det?!
Så alt i alt er mit valg Passaten pga.. komforten, lækkerhedsfornemmelsen og pladsen. Evt. kunne Avensis være et alternativ?..
I sidste ende handler det vel om statement og hvilken man befinder sig bedst i - alle 3 biler er på hver deres måde lækre og uopåelige for mange.
Profil slettet
22-08-2012 kl. 20:06
Morten KD skrev:
Enig! - sikke et dilemma.. ;-)
Personligt vægter jeg komformt meget højt, hvorfor Passat ligger højt på min liste af de muligher der er opstillet.
På trods af at Mercedes C er en relativ stor bil af ydre mål, føles den meget kompakt invendig. Ind og udstigning er temmelig besværliggjort af den lave højde og udsyn frem, bag og til sider er noget begrænset af den lave vindueshøjde.
Hvis det er den nye 3-serie BMW, kender jeg den ikke, men generelt når jeg prøver en BMW sidder jeg lidt med fornemmelsen.. - var det det?!
Så alt i alt er mit valg Passaten pga.. komforten, lækkerhedsfornemmelsen og pladsen. Evt. kunne Avensis være et alternativ?..
I sidste ende handler det vel om statement og hvilken man befinder sig bedst i - alle 3 biler er på hver deres måde lækre og uopåelige for mange.
Nu er det nok lidt svært at sammenligne en Avensis og Passat, der tilhører "leverpostejsklassen", mens BMW'en og Merceren ligger en klasse over. Det føles også tydeligt på samlekvaliteten, og de føles mere solidt skruet sammen.
Men som Morten er inde på, så er C-klassen ret snævert indrettet, mens den nye BMW byder på lidt bedre plads indvendigt.
Men når det kommer til ren bagageplads er det nok VW'ern der vinder.
Men som Morten også siger, så er en bil jo også et statement, og giver en vis udstråling. Og der syntes jeg der er lidt for meget Hr og Fru Danmark over en Passat stationcar, mens de andre to er mere eksklusive.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005
23-08-2012 kl. 00:58
Det er nogle fine biler jeg har at vælge mellem. Beskatningen er den samme som på min nuværende, men det er en anden type biler.
Der er ingen tvivl om at der skal prøvekøres en enkelt bil eller to :-) før den endelige beslutning træffes. Jeg skal trods alt køre op mod 60.000 km i den om året og derfor vægter køreglæde højest hos mig.
Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005
23-08-2012 kl. 01:00
Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005
24-08-2012 kl. 00:18
Jeg ser frem til at se den nye BMW 320d Touring om en måneds tid.
Jeg har fået muligheden for en Audi A5 2.0 TDI 177HK Sportback 5-dørs incl. business pack mod et mindre fradrag i min bruttoløn. Er det værd at kigge nærmere på? Jeg kan rigtigt godt lide udseendet på bilen og havde en Audi A4 1.8T tilbage i slutningen af 90'erne som jeg var rigtug glad for.
Profil slettet
24-08-2012 kl. 06:25
Gitte B. skrev:
Honda Accord er desværre ikke en mulighed.
Jeg ser frem til at se den nye BMW 320d Touring om en måneds tid.
Jeg har fået muligheden for en Audi A5 2.0 TDI 177HK Sportback 5-dørs incl. business pack mod et mindre fradrag i min bruttoløn. Er det værd at kigge nærmere på? Jeg kan rigtigt godt lide udseendet på bilen og havde en Audi A4 1.8T tilbage i slutningen af 90'erne som jeg var rigtug glad for.
Jeg vil næsten mene at A5 Sportback er det bedste alternativ - den er svinelækker! Det bliver nok sådan en når jeg selv skal skifte næste gang, eneste minus er dog at den er forholdsvis skrabet i udstyr, sammenlignet med fx BMW og Mercedes.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
24-08-2012 kl. 07:01
Men sys du skulle gøre dig selv en tjeneste , prøv en Subaru diesel detsværre et overset mærke i DK , i Sverige Canada Østrig er den et fortrukket mærke og så er Subaru kåret som et af de mærker med mindst fejl .
Vh Palle
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
24-08-2012 kl. 23:47
BMW´s 320d er jo helt fantastisk. Kører supergodt, ser kamplækker ud....Dog er den måske lidt for lille i kabinen, med mindre det er den spritnye model du har kig på.
Tjaa, Mercedes C-klasse kan man vel sige det samme om, dog mere komfortabel at køre.
Et alternativ kunne være en Opel Insignia st.car. Det er klart den pæneste bil af almindelige st.cars. De kan fås med masser af udstyr og nogle udemærkede dieselmaskiner (160 hk eller 195 hk) de sjoveste. Men med insignia behøver du heller ikke spekulere på hvad kunderne tænker...
Skoda Superb combi 170 tdi bør du også kigge på. Lækker og velkørende bil med masser af plads.
Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005
25-08-2012 kl. 00:47
Insigniaen er en flot bil, men Opel har jeg bare aldrig forbundet med at være en speciel bil (ikke for at træde nogen over tæerne og jeg er sikker på at det er en aldeles glimrende bil).
Morten KD
bruger siden
05-12-2005
26-08-2012 kl. 17:01
John Martin skrev:
Fine biler, men bemærk at Passat ikke er en premium bil og derfor ikke så lækker som BMW og Mercedes.
BMW kører meget sporty og er ikke så lækker i interiøret, men Mercedes kører lidt mere komfortabelt og har en meget lækkert kabine.
BMW'en mangler også lidt udstyr, fx. Bluetooth og regnsensor.
Jeg vil anbefale at I tager en tur i begge biler, og så finder ud af hvad der tiltaler jeg mest.
Overvej også 140 hk varianterne, dvs. BMW 318d og Mercedes C 200 CDI. Disse har rigeligt med power for de fleste.
Premium bil!?.. - hvad pokker er det? Hvordan definerer du det?
Profil slettet
26-08-2012 kl. 17:33
Mvh C S
www.e-bil.dk
Morten KD
bruger siden
05-12-2005
26-08-2012 kl. 17:48
Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005
26-08-2012 kl. 23:03
John Martin skrev:
Overvej også 140 hk varianterne, dvs. BMW 318d og Mercedes C 200 CDI. Disse har rigeligt med power for de fleste.
De er faktisk alle en mulighed og lidt billigere i beskatning. VW Passat 140 hk kan endda blive med DSG
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
Profil slettet
27-08-2012 kl. 18:17
John Martin skrev:
Hej Gitte,
Passat skal du kun vælge hvis du synes pladsen i de ændre er for klein eller du ikke vil betale den lille merpris for at køre i en luksusbil.
Passat er en rigtig fin bil, men de BMW og Mercedes giver en noget bedre køreoplevelse og komfort.
En Audi A4 Avant koster det samme som BMW og Mercedes, og vil måske være den bedste løsning for dig, da den har lidt mere plads inden i end netop BMW og Mercedes.
Jeg mener at A4 Avant har et noget mindre bagagerum end en Passat Variant, som den er teknisk identisk med.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005
02-09-2012 kl. 17:28
Jeg besøgte Audi og BMW i dag. Den foreløbige konklusion er:
- Audi A4. Lidt kedelig
- Audi A5. Flot bil, men dårligt udsyn. Jeg er ikke så høj.
- BMW 320d. Lækker bil med godt udsyn.
- BMS 320d Touring. Fik lov til at smugkigge selv om den først præsenteres om 3 uger. Jeg var solgt på stedet. Det er bare min bil.
Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005
03-09-2012 kl. 22:10
Det må blive næste weekend, men der skal meget til at få mig til at gå væk fra BMW 320d nu.
Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005
26-12-2012 kl. 07:38
Da vores regering undervejs i processen ændrede beskatningsreglerne, så jeg ingen grund til at få bilen her i december måned som oprindeligt planlagt, så jeg får den først onsdag i næste uge :-)
Andreas Appel
bruger siden
06-02-2010
26-12-2012 kl. 13:01
Så har du en ny bil og køre i, og behøver ikke bekymre dig omkring udgifter til reparationer.
faldt over følgende ved en hurtig google søgning. http://www.bmcleasing.dk/kort-tids-privatleasing.html
På den måde kan du have bil i 6 måneder for ca. 22000 kr.
Du skal dog stadig betale forsikring og brændstof.
Det er ikke den billigste løsning hvis du skal have bil i flere år, men når du ikke ved om du har arbejde om 6 mnd, og dermed råd til bil, er det en løsning der er værd at overveje.
Profil slettet
26-12-2012 kl. 17:01
Nicola Jensen skrev:
Hej med jer.
Jeg står og skal til at skaffe min første bil nogensinde. Jeg vil helst købe fra ny. Jeg er 27 år og kører dagligt minimum 50 km på arbejde (25 km hver vej)
det skal helst være en mindre bil, som egner sig godt til bykørsel, men samtidig kører langt på literen. Jeg vil helst gerne holde mig under 100.000 kr.
Jeg har kigget på den nye golf der hedder up, seats mii og skoda citigo. Er der nogle der kan anbefale nogle af disse biler, eller har forslag til andre biler i den prisklasse ?
Jeg er pt i et vikariat, så kan risikere ledighed inden for det næste års tid, så det vil jeg også gerne forsøge at tage hensyn til.
nogle der kan hjælpe en ny på området ?
mvh. Nicola
Den nye Golf der hedder Up!???
Prøv med et nyt forumindlæg, istedet for at svare i et gammel.
Mvh C S
www.e-bil.dk