Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny bugt firmabil - Leder efter inpsiration

Ulrich Voller

Ulrich Voller
bruger siden
25-08-2009

10-03-2018 kl. 12:52

Hej med jer

I løbet af sommeren skal jeg ud og have byttet min firmabil ud med en nyere model. Jeg er dog så heldig at jeg må købe brugt bil hvis jeg vil, op til 4 år gammel, og max 100.000 km på tælleren. Der er et budget op til 650.000, men vil selvfølgelig gerne holde det lavere da jeg bliver beskattet af det.

Vi er 4 i famillien, så bilen skal kunne transporter os på ferie, samt forretningsture til Hamborg, Prag mm.
Jeg vil gerne have en Lækker bil, med flyder egenskaber, godt optræk, og en fed stue - selvfølgelig læder.
Pt har jeg set på følgende modeller: Audi - A5, A6, A7, Q5, BMW 5 og 6 Serie, men vil gerne have lidt mere inspiration. Der er frit valg på om det bliver benzin, Diesel eller Hybrid, skal ikke være EL dog.

Jeg vil høre om der er nogle som har nogle andre forslag, gerne med begrundelse for hvorfor deres forslag er en lækker bil.
På forhånd tak

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

10-03-2018 kl. 20:29

Der var også en Volvo enten v90
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v90-cc/20-d4-190-plus-aut-awd-5d/3530340

eller en benzin model hvis man er bekymret over diesel problemet i storbyerne.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v90-cc/20-t5-254-pro-aut-awd-5d/3546836

Ulrich Voller

Ulrich Voller
bruger siden
25-08-2009

14-03-2018 kl. 18:25

Hej allesammen

Meget gode tilbud, vil se lidt nærmere på Volvo, Mercedes og selvfølgelig Jaguaren. Alle gode kandidater ud fra billederne og beskrivelserne.

Har været inde og se på Skodaen, dejlig stor bil, men har hørt at den begynder at virke slidt efter nogle år - andre som har oplevet det ?

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

14-03-2018 kl. 18:58

Har skiftet en SuperB ud med en Merc C200.

Superben var 9 år gammel og havde kørt 200.000. Vi var pisse glade for den. Desværre var det med et motorskifte ved 152.000 km.
Savner pladsen hver gang der skal pakkes bil.

Det var kun motorskiftet vi havde at udsætte på den.
Overvejer om Skoda skal tages til nåde ovenpå motorskiftet, som de nægtede ansvar over, selvom den havde været forbi Skoda 4 gange de sidste måneder inden havariet med just spørgsmål om kædeproblemer, hvor de dømte den sund og ingen fare alle 4 gange.
Men så bliver det nok en Kodaiq i stedet.

Er også meget glade for Mercedes'en, men den er bare mere skrabet i udstyr til samme pris og meget meget mindre.

Dette indlæg blev 14-03-2018 19:00 redigeret af dets forfatter.

Ulrich Voller

Ulrich Voller
bruger siden
25-08-2009

05-04-2018 kl. 06:40

Hej med jer

Sorry det sene svar, der har været en del rejseaktivitet på det sidste.

Jeg forventer det bliver en Audi, Mercedes eller Jaguaren, men en SuperB som en outsider.
Nu skal jeg have famillien med ud og se på dem, selv prøve at køre i dem og så skal der tages en beslutning derfra.

Ulrich Voller

Ulrich Voller
bruger siden
25-08-2009

18-04-2018 kl. 15:52

Heya

Jeg har været ude og se lidt på dem, og tror jeg hælder lidt over imod en A7. Den er en super flot bil, lækker stue, mangler dog at prøve en tur i den. Skal have famillien med en af de næste uger.