Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mindre bil, med stor rumfølelse, og hvor man sidder lidt højt?

Jesper Hansen

Jesper Hansen
bruger siden
04-03-2017

02-05-2020 kl. 19:45

Hejsa

Jeg skal nok snart erstatte min gamle spand af en Fabia, men jeg ville gerne undgå at drøne rundt og prøve biler i blinde, så nu spørger jeg lige jer...
Jeg synes kabinen er lidt klaustrofobisk på Fabian, så
Kan I min pege mig i retningen af en model, hvor der er lidt mere plads (eller bare følelsen af mere plads🙂)
Ideelt set, gaf jeg egentlig godt sidde så højt som i en gammel hiace, men jf har blot brug for en æske, der kan få mig og mine tre autostole til/fra arbejde..
Så ønskerne er pladsfølelse(bilen må gerne være lillebitte) , driftstabil og økonolisk

Har I gode bud?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

02-05-2020 kl. 21:22

Formoder når du siger æske, at du ikke er interesseret i at smide penge efter en Rangerover.

Kig på en Berlingo eller en Peugeot Partner. DE er grimme, men rummelige.

Ellers er der muligheder i en C3 Aircross eller en Peugeot 2008.

Man napå noget nyere end 2017.

per kjeldsen

per kjeldsen
bruger siden
28-11-2011

03-05-2020 kl. 09:29

Forstår ikke lige det om ikke brugervenlig Ford . Jeg har en Ford C-MAX og den kører fantastisk. Rummelig , støjsvag . Min er en 1.6 turbo benzin . Og den er ikke til salg 😁

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

03-05-2020 kl. 12:22

Han mener nok at Iphone er intuitiv og nem at have med at gøre. Android var det ihvertfald ikke tidligere.

Samtidig så er Android en grundstamme, som Huwai, LG, Samsung etc. bygger deres eget overnpå, så når du køber APP's i google play biksen, så er du ikke sikker på de fremstår på din enhed som udvikleren havde tænkt, ej heller virker.

Dertil så har andriod ingen sikkerhed for det ikke er spyware etc.

Det sker ikke med I-products, der er APP's altid kompatible og godkendt af apple, som ikke sælger dine data for ussel mammon.

Husker tydeligt da ungerne have Android, hvordan programmer sjældnt spillede max.

Vil du så have en android der spiller max, så er den sjældent mere end 3-500 billigere end samme niveau Apple.

Dette indlæg blev 03-05-2020 12:25 redigeret af dets forfatter.

per kjeldsen

per kjeldsen
bruger siden
28-11-2011

03-05-2020 kl. 15:45

Nå sådan .🤔 Det er nok fordi min C-MAX er modellen før alt det elektroniske touch gejl . Jeg er åbenbart så gammel at jeg foretrækker knapper istedet 😏. Jeg troede at det drejede sig om en rummelig , praktisk og så nogenlunde økonomisk bil . Tænk sig at i dag betyder bilers elektroniske info. Systemer mere end køreegenskaber .

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

03-05-2020 kl. 20:59

Men der er lys for enden af tunnelen.

https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/apples-monopol-er-endelig-brudt/8087642

Men:
En af de største ulemper ved Android Auto er, at der er så mange systemer, du ikke har sikkerhed for virker. Forhåbentlig får Google strømlinet dette med Android 10.

Jesper Hansen

Jesper Hansen
bruger siden
04-03-2017

04-05-2020 kl. 19:59

Tak for jeres kommentarer.
Jeg vil springe let og elegant over android/apple-diskussionen. Jeg forstår hensigten med metaforen😀

Jeg må se på en c-max..
Jeg prøvede en nyere Ford for noget tid siden.. og blev helt skræmt af alle de knapper de kunne få plads til i den bil..
Men igen, jeg er jo vant til en skrabet Fabia fra 2007😀

Hvis ikke c-max er skønt, og berlingo/partner ikke er relevant (Jeg har en Caddy, til når al bagage skal med), fordi jeg leder efter en mindre vil..
Har I så andre bud?

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

10-06-2020 kl. 10:31

Ved ikke om du har købt..? - men da jeg læste overskriften, tænkte jeg Honda Jazz.
Har selv een og kan skrive under på, at den er MEGET rummelig bilens størrelse taget i betragtning. "Magic seats" er geniale.
Tjek den ud

Jesper Hansen

Jesper Hansen
bruger siden
04-03-2017

10-06-2020 kl. 10:37

Tak skal I ha'
Nej, jeg har ikke købt.. kigger lige på Jazz