Bilbasen Forum
Kvik familiebil til ca. kr. 200.000
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
13-02-2015 kl. 21:53
Jeg var, og er stadig lidt BMW-mand, men 1,5 års fravær af BMW i garagen, har alligevel fået én på bedre/værre tanker, og jeg har gået og kigget på andre alternativer, da jeg synes BMW er for dyre og uden udstyr.
Jeg har jo vænnet mig til plads, og det kombineret med en mangeårig drøm om en E61'er, så var jeg sikker på, at jeg skulle erhverve mig en 523i, 525i eller 530i touring. Den sidste BMW jeg havde var en 120d, og jeg virkelig glad for den, men tror benzin passer bedst til vores kørselsbehov. Jeg vurderer at vi fremadrettet kører 15-17.000 km/år.
Før 120d'eren havde jeg en E46 325i og med det i baghovedet, så mente jeg, da jeg satte mig ind i en E91 325i, at den måtte have kræfter nok. Jeg oplevede den som decideret sløv! (dog ikke over 5.500 omdr/min - men ligger man lige der?) Og husk; jeg kommer fra en Mondeo med 145 hk! Min tanke er, at jeg skal have noget med turbo, men ved ikke hvad.
Jeg har tidligere kigget på følgende:
- Insignia 2,0 Turbo 220 hk / 350 Nm
- Skoda Octavia RS 2,0 TSFI 200 hk / 280 Nm
- Opel Vectra 2,0 Turbo 175 hk / 265 Nm
- Saab 9-3 2,0t 192-210 hk / ca. 300 Nm +/-
- Audi A6 2,0 TFSI 177 hk / 280 Nm
Også er der alternativet i at købe en E91 330i med 258 hk. Lyden taler for det, men udstyr og forsikring gør ikke. Jeg tror simpelthen, at en 5'er bliver for sløv, og har så småt skubbet den ud af hovedet. En 530i med 272 hk kunne måske gøre det, men den er ikke til at komme til for ca. kr. 200.000. Desuden kan vi godt klemme os ind i en 3'er.
Men jeg opdagede for noget tid siden, at der er en bil jeg har glemt. En '07-'09 Volvo V70 2,5T 200 hk. Jeg mener; jeg kan finde imod-argumenter vil alle de ovennævnte, og ledte derfor lidt videre. Jeg blev overrasket over priserne på V70'eren, og synes samtidig den virker pladsmæssig attraktiv, lækker og ekstrem komfortabel. Såfremt motoren er ok, så fås den jo også i en mondeo af nyere årgang, men jeg vil egentlig helst slippe for at køre Ford igen.
Min søgen ledte mig til endnu et spørgsmål. Der er ikke så mange til salg i DK med manuelt gear, og jeg ledte i Tyskland - der var færre - og så efter følgende i Sverige. Der var til gengæld mange, men gad vide om der er noget jeg har overset eller ikke ved? De har ikke kørt mange "mil". Er det normalt at biler ikke kører så langt i Sverige? De bliver jo hundedyre, hvis nu man vil importere en.
På forhånd tak!
/Solberg
Dette indlæg blev 13-02-2015 21:56 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
13-02-2015 kl. 23:36
Bare lige så du er klar over det.
Profil slettet
22-02-2015 kl. 12:10
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20071207/saab-9-3-far-toppbetyg-i-nytt-sakerhetstest
http://www.folksam.se/testergodarad/bilkoparguider/hursakerarbilen
Profil slettet
22-02-2015 kl. 17:44
Dine Renaulter har aldrig været i nærheden af Saab hvad kvalitet angår og eksisterer kun i dag grundet mangeårig massiv støtte fra den fallittruede franske stat.