Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Kvik familiebil til ca. kr. 200.000

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

13-02-2015 kl. 21:53

Min nuværende '05 Ford Mondeo 2,0 (benzin) er ved have sine spor efter ca. 190.000 km og 10 års brug. Det kombineret med at kørsel med barne- og klapvogn er ved at være passe (mangler lige konens endelig underskrift), så begynder jeg så småt at kigge mig om efter en ny vogn.

Jeg var, og er stadig lidt BMW-mand, men 1,5 års fravær af BMW i garagen, har alligevel fået én på bedre/værre tanker, og jeg har gået og kigget på andre alternativer, da jeg synes BMW er for dyre og uden udstyr.

Jeg har jo vænnet mig til plads, og det kombineret med en mangeårig drøm om en E61'er, så var jeg sikker på, at jeg skulle erhverve mig en 523i, 525i eller 530i touring. Den sidste BMW jeg havde var en 120d, og jeg virkelig glad for den, men tror benzin passer bedst til vores kørselsbehov. Jeg vurderer at vi fremadrettet kører 15-17.000 km/år.

Før 120d'eren havde jeg en E46 325i og med det i baghovedet, så mente jeg, da jeg satte mig ind i en E91 325i, at den måtte have kræfter nok. Jeg oplevede den som decideret sløv! (dog ikke over 5.500 omdr/min - men ligger man lige der?) Og husk; jeg kommer fra en Mondeo med 145 hk! Min tanke er, at jeg skal have noget med turbo, men ved ikke hvad.

Jeg har tidligere kigget på følgende:

- Insignia 2,0 Turbo 220 hk / 350 Nm
- Skoda Octavia RS 2,0 TSFI 200 hk / 280 Nm
- Opel Vectra 2,0 Turbo 175 hk / 265 Nm
- Saab 9-3 2,0t 192-210 hk / ca. 300 Nm +/-
- Audi A6 2,0 TFSI 177 hk / 280 Nm

Også er der alternativet i at købe en E91 330i med 258 hk. Lyden taler for det, men udstyr og forsikring gør ikke. Jeg tror simpelthen, at en 5'er bliver for sløv, og har så småt skubbet den ud af hovedet. En 530i med 272 hk kunne måske gøre det, men den er ikke til at komme til for ca. kr. 200.000. Desuden kan vi godt klemme os ind i en 3'er.

Men jeg opdagede for noget tid siden, at der er en bil jeg har glemt. En '07-'09 Volvo V70 2,5T 200 hk. Jeg mener; jeg kan finde imod-argumenter vil alle de ovennævnte, og ledte derfor lidt videre. Jeg blev overrasket over priserne på V70'eren, og synes samtidig den virker pladsmæssig attraktiv, lækker og ekstrem komfortabel. Såfremt motoren er ok, så fås den jo også i en mondeo af nyere årgang, men jeg vil egentlig helst slippe for at køre Ford igen.

Min søgen ledte mig til endnu et spørgsmål. Der er ikke så mange til salg i DK med manuelt gear, og jeg ledte i Tyskland - der var færre - og så efter følgende i Sverige. Der var til gengæld mange, men gad vide om der er noget jeg har overset eller ikke ved? De har ikke kørt mange "mil". Er det normalt at biler ikke kører så langt i Sverige? De bliver jo hundedyre, hvis nu man vil importere en.

På forhånd tak!

/Solberg

Dette indlæg blev 13-02-2015 21:56 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

13-02-2015 kl. 23:36

En svensk mil er vist 10 km. Så hvis den har gået 10.000 mil er det 100.000 km

Bare lige så du er klar over det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-02-2015 kl. 12:10

Lige så nedladende og arrogant som altid! Det er et patetisk forsøg på at dække over din skræmmende uvidenhed om alt det du ynder at udtale dig om.

http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20071207/saab-9-3-far-toppbetyg-i-nytt-sakerhetstest


http://www.folksam.se/testergodarad/bilkoparguider/hursakerarbilen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-02-2015 kl. 17:44

Fabrikken lukkede 2011 ergo holder din påstand ikke vand din selvfede nar!

Dine Renaulter har aldrig været i nærheden af Saab hvad kvalitet angår og eksisterer kun i dag grundet mangeårig massiv støtte fra den fallittruede franske stat.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg