Bilbasen Forum
Købe Skoda Octavia 1,4 TSi nu med rabat eller vente til 3. generation kommer?
Simon S
bruger siden
02-07-2009
04-01-2013 kl. 19:20
Profil slettet
05-01-2013 kl. 12:08
Så jeg ville vente på den nye, eller kigge i retning af Rapid - den svarer til en Polo i størrelse, men med stort bagagerum.
Mvh C S
www.e-bil.dk
T i
bruger siden
17-06-2006
05-01-2013 kl. 12:51
Mht. til rabat kan du formentlig få noget, også selv om der er kampagne/udstyrspakke. Men 30k og vinterdæk/træk med i prisen tror jeg er voldsomt urealistisk (så skal det ihvertfald være fordi du evt. får for lidt for en evt. indbytningsbil). Selv med fuld pris tror jeg det er på kanten af hvad du kan opnå (du skal ihvertfald ikke regne med det på den billigste model)
Personligt ville jeg uden tvivl vente. Den gamle Octavia er jo i kraft af facelift, ok at se på udefra, men det er en temmelig gammel model efterhånden, sikkerheden er ikke op til dagens standard (fik vist kun 4 stjerner i en temmelig gammel test).
Så jeg ville kigge på den nye Octavia eller evt. Rapid....
Dette indlæg blev 05-01-2013 12:52 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
05-01-2013 kl. 14:04
Simon når den nye kommer bliver der også en slags intro pris som du sikkert kan betegne som rabat....de 30.000 i rabat på en gammel er ikke 30.000 værd set penge mæssigt op mod den nye....Husk dog altid ved køb af større ny vogn at købe den med fuldautoklima og fartpilot, evt med de nye navigations anlæg. Så er i godt rustet de næste 7-8år.
Ang valg af motor vil jeg sige at hvis der er stor forskel mellem 1,2 med 105hk og 1,4 med 122hk er 1,2 da ikke dårlig, den køre faktisk ret habil om jeg så må sige....Så kig lidt efter de forskellige udstyrs varianter kontra motor/ og pris....
http://b.bilen.dk/test-og-artikler/artikler/2012/12/octavia-med-mere-format/
Er da guf iforhold til den gamle model
Dette indlæg blev 05-01-2013 14:19 redigeret af dets forfatter.
Simon S
bruger siden
02-07-2009
05-01-2013 kl. 19:48
Det giver stof til eftertanke. Jeg havde overvejet rapiden, men var lidt i tvivl om den måske blev for lille, hvis vi på et tidspunkt får barn nummer 3, men jeg kan godt se at bagagerummet er næsten lige så stor som octavias. Det tiltaler mig desuden at det er en spritny bil i forhold til den nuværende octavia, så vi kører ud og ser på den og får en prøvetur en af dagene.
Desuden vil jeg se frem til at priserne på den nye Octavia bliver offentliggjort.
Krejler som jeg er, har jeg dog ikke helt skubbet den nuværende octavia ud af hovedet, men for at falde for den skal der en klækkelig rabat til, og det lyder ikke på jer som om man kan forvente sig en ordentlig rabat.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
05-01-2013 kl. 21:16
Simon S skrev:
Tak for jeres indlæg.
Det giver stof til eftertanke. Jeg havde overvejet rapiden, men var lidt i tvivl om den måske blev for lille, hvis vi på et tidspunkt får barn nummer 3, men jeg kan godt se at bagagerummet er næsten lige så stor som octavias. Det tiltaler mig desuden at det er en spritny bil i forhold til den nuværende octavia, så vi kører ud og ser på den og får en prøvetur en af dagene.
Desuden vil jeg se frem til at priserne på den nye Octavia bliver offentliggjort.
Krejler som jeg er, har jeg dog ikke helt skubbet den nuværende octavia ud af hovedet, men for at falde for den skal der en klækkelig rabat til, og det lyder ikke på jer som om man kan forvente sig en ordentlig rabat.
Hehe simon joo du tænker på at få den gamle smadrekasse til oktavia billigt (griner)
nu er vi jo alle forskellige, meen om du kunne få den 50.000billigere ville jeg ikke røre den....den er intet værd i forhold til den nye så at sige....Krejler eller ej, jeg vil nu ikke sige at der er noget sparret i at tage en oldgammel sag, forstår du hvad jeg mener.....Iøvrigt kan jeg så oplyse dig om at de nye oktaviaer også er opdateret rent motormæssigt og køre længere på literen, dermed sikkert billigere grøn afgift...Syns ikke du må bare tænke på at købe det gamle lort!!! Du har børn ikk....de skal da have det sikkert i kabinen,,,,hop nu ikke over her hvor du tror du ser en go handel fordi du er krejler som du siger -) Nu er biler ikke nogen god investering men når det er sagt, vil du gøre det ringe for dig selv og familie ved at få meget ringere sikkerhed og bilen i det hele taget.....Kom nu til lommerne og vær en af de første der står klar til at handle når den kommer i butikken....Du kan sikkert også der gøre en god handel, hvis du ellers forstår dig på hvordan man får en bil ned i pris...noget kan gøres på udstyr. De vil alle gerne have den nye ud at køre...Find ud af hvilken model og farve og udstyr du vil have, så ringer du rundt og høre specifikt hvad de enkelte forhandlere kan og vil gøre det til.....
Simon S
bruger siden
02-07-2009
06-01-2013 kl. 00:05
T Nielsen skrev:
Hehe simon joo du tænker på at få den gamle smadrekasse til oktavia billigt (griner)
nu er vi jo alle forskellige, meen om du kunne få den 50.000billigere ville jeg ikke røre den....den er intet værd i forhold til den nye så at sige...
Det er klart at den nye er billigere i løbende omkostninger: Kører længere på literen og har formentlig også et mindre værditab sammenlignet med forgængeren den dag man skal sælge. Men hvor meget i rabat på den gamle skal man have før fordelen tipper til den forældede octavias side med ca 15.000 km kørt om året og en ejertid på 7-8 år? Hvis jeg kunne få 40.000 i rabat på en championmodel tror jeg da nok jeg ville hoppe på den gamle, uagtet at benzinudgiften + grøn afgift er lidt større?
Noget helt andet er vel, at forhandlerne heller ikke er interesseret i at brænde inde med de gamle modeller og så bliver de vel nød til at dumpe prisen? Eller hvad kan der ellers ske med lageret - bliver de sendt tilbage til tjekkiet eller solgt i andre lande end Danmark, hvor afgiften er lavere?
Anyways - så er det første ikke-brugte bil jeg skal købe, så jeg er selv meget i tvivl om hvad jeg skal vælge, men tak for de foreløbige inputs.
Mvh Simon
T i
bruger siden
17-06-2006
06-01-2013 kl. 00:49
Simon S skrev:
Det er klart at den nye er billigere i løbende omkostninger: Kører længere på literen og har formentlig også et mindre værditab sammenlignet med forgængeren den dag man skal sælge. Men hvor meget i rabat på den gamle skal man have før fordelen tipper til den forældede octavias side med ca 15.000 km kørt om året og en ejertid på 7-8 år? Hvis jeg kunne få 40.000 i rabat på en championmodel tror jeg da nok jeg ville hoppe på den gamle, uagtet at benzinudgiften + grøn afgift er lidt større?
Noget helt andet er vel, at forhandlerne heller ikke er interesseret i at brænde inde med de gamle modeller og så bliver de vel nød til at dumpe prisen? Eller hvad kan der ellers ske med lageret - bliver de sendt tilbage til tjekkiet eller solgt i andre lande end Danmark, hvor afgiften er lavere?
Anyways - så er det første ikke-brugte bil jeg skal købe, så jeg er selv meget i tvivl om hvad jeg skal vælge, men tak for de foreløbige inputs.
Mvh Simon
Tror du overvurderer din position temmelig meget her.
Forhandlerne skal nok komme af med lageret uden at dumpe prisen. De giver måske lidt rabat, men 40k udover kampagnen, næppe. Men skriv endelig hvilke tilbud du opnår, man er jo altid nysgerrig.
Derudover så ville jeg spekulere på bilen istedet for kun at tænke kr. Det kan da godt være du kan spare en smule mønt på at købe den gamle model, men det bliver småpenge. Til gengæld skal du køre rundt i en model fra 2004, der allerede ved købet er temmelig utidssvarende.
Er det det værd?
Ikke efter min mening, men det er selvfølgelig dit valg....
Simon S
bruger siden
02-07-2009
06-01-2013 kl. 01:53
T l skrev:
Tror du overvurderer din position temmelig meget her.
Overvurderer? Prøv lige at læse mine indlæg igen...
Jeg kan på ingen måde vurdere, hvad der er muligt og ikke muligt at få i rabat, samt hvilket bilvalg der er det bedste for mig.
Det er netop derfor jeg spørger til råds i dette forum.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
06-01-2013 kl. 04:55
Dette indlæg blev 06-01-2013 04:56 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
06-01-2013 kl. 17:58
Simon S skrev:
Overvurderer? Prøv lige at læse mine indlæg igen...
Jeg kan på ingen måde vurdere, hvad der er muligt og ikke muligt at få i rabat, samt hvilket bilvalg der er det bedste for mig.
Det er netop derfor jeg spørger til råds i dette forum.
Fair nok. Tror som sagt bare at de rabatter du nævner er urealistiske på en model der i forvejen er kampagne på. Ligesom jeg næppe tror man skal forvente at de brænder inde med lageret og man derved kan få et knaldtilbud.
Som tidligere nævnt ville jeg fokusere på bilen. Sikkerhed/komfort etc. hvor den nye uden tvivl er overlegen. Den nye vil muligvis være en smule dyrere for samme udstyrsniveau, men set i lyset af den gamle models alder etc. ville jeg gå efter den nye......
Morten KD
bruger siden
05-12-2005
07-01-2013 kl. 13:19
Vent på den nye! :-)
/Morten
H P
bruger siden
06-01-2004
07-01-2013 kl. 13:56
Tjaa, det evige dilemma. kender du ordsproget "hvis du venter længe nok, kan du blive konge af Sverige" Forstået på den måde at der er hele tiden en ny og bedre bil liiige om hjørnet, der kommer jo også en helt ny Seat Toledo ?
Bilerne bliver bedre og får mere udstyr og så bliver de ikke dyere, spørgsmålet er vel også hvor lang tid KAN du vente ?
Ud fra denne tråd´s indlæg kan jeg også godt se fornuften i at vente til du ser priserne og specifikationrene på den nye Oktavia.
Jeg syntes dog at T Nielsen får det til at lyde som om af den gamle model nærmest er en livsfarlig forældet hestevogn, så slemt er det nok ikke ;-)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-01-2013 kl. 14:17
H P skrev:
Hej Simon.
Tjaa, det evige dilemma. kender du ordsproget "hvis du venter længe nok, kan du blive konge af Sverige" Forstået på den måde at der er hele tiden en ny og bedre bil liiige om hjørnet, der kommer jo også en helt ny Seat Toledo ?
Bilerne bliver bedre og får mere udstyr og så bliver de ikke dyere, spørgsmålet er vel også hvor lang tid KAN du vente ?
Ud fra denne tråd´s indlæg kan jeg også godt se fornuften i at vente til du ser priserne og specifikationrene på den nye Oktavia.
Jeg syntes dog at T Nielsen får det til at lyde som om af den gamle model nærmest er en livsfarlig forældet hestevogn, så slemt er det nok ikke ;-)
Hej H P.
Nu er alt jo relativt. Den gamle model køre super godt, slet ikke noget der, men sikkerheden er altså ikke helt i top.....Hvis du sammenligner den gamle og nye på bare det visuelle, er der jo da en verden til forskel...Om det er en hestevogn ved jeg ikke, men hvis de jo nok koster relativt det samme er den nye et stort skridt ind i fremtiden på mange områder....Hvis trådspørge gider at ulejlige sig med tålmodighed nogle få måneder kan han gøre en go handel på den nye. Det med nogen siger at man kan blive konge af serige hvis man venter er da vist netop at overdrive (griner) Den nye kommer jo om små/godt 2mdr....så mon ikke det er værd at vente på. Er sikker på han vil føle sig som en konge i bilen og ikke af sverige :-)
H P
bruger siden
06-01-2004
07-01-2013 kl. 16:13
T Nielsen skrev:
Hej H P.
Nu er alt jo relativt. Den gamle model køre super godt, slet ikke noget der, men sikkerheden er altså ikke helt i top.....Hvis du sammenligner den gamle og nye på bare det visuelle, er der jo da en verden til forskel...Om det er en hestevogn ved jeg ikke, men hvis de jo nok koster relativt det samme er den nye et stort skridt ind i fremtiden på mange områder....Hvis trådspørge gider at ulejlige sig med tålmodighed nogle få måneder kan han gøre en go handel på den nye. Det med nogen siger at man kan blive konge af serige hvis man venter er da vist netop at overdrive (griner) Den nye kommer jo om små/godt 2mdr....så mon ikke det er værd at vente på. Er sikker på han vil føle sig som en konge i bilen og ikke af sverige :-)
Rart med lidt humor herinde T Nielsen
Enig, alt er relativt. Hvis nogen forærede mig en ny Oktavia af den gamle model, så "turde" jeg sgu nok at putte familien ind i den ;-)
Masser af konger og ingen røvhuller er lige hvad Sverige har brug for.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-01-2013 kl. 16:35
H P skrev:
Rart med lidt humor herinde T Nielsen
Enig, alt er relativt. Hvis nogen forærede mig en ny Oktavia af den gamle model, så "turde" jeg sgu nok at putte familien ind i den ;-)
Masser af konger og ingen røvhuller er lige hvad Sverige har brug for.
Jovist skal der humor til....Nu er jeg til tider en tænker, men alt koster jo penge...et tænkt eksempel som i teorien godt kan forekomme ang sikkerhed er, eks hvis man køre galt på en måde som går ud ovre højre side evt frontalt, kan det blive med dødelig udgang. Vi vil/føren vil altid svinge/dreje bilen på en måde hvor man ikke selv bliver ramt...ikke mange der tænker over, vi siddeer jo ikke midt i bilen. Ja så kan det squ godt være man bagefter evt vil tænke shit bare jeg havde taget den med den bedste sikkerhed, så er det ikke sikket det var gået helt så galt....Men måske kun mig der tænker frem i teorier....men er jo et eller andet sted også fakta hvis der gud forbyde det skulle ske noget....Finansierings mæssigt er det ca 100kr pr mdr for hver 10.000 man ligger til en bils pris. Så man kan jo tænke lidt over hvor man vil lægge sine æg