Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

hyundai sonata crdi årg 2007

Tom Østergaard Nielsen

Tom Østergaard Nielsen
bruger siden
26-10-2005

10-12-2013 kl. 19:15

hej
tænker på at skifte min citroen c4 hdi ud med hyundai sonata crdi årg 2007 !

er der ting som jeg skal se efter ??

er der nogle der har erfaringer gode som dårlige ??

mvh tom

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

10-12-2013 kl. 20:19

Du kan evt. kigge på Kia Magentis, det er samme bil, bare mere ukendt så man kan gøre en bedre handel. Der er nogle stykker på bilbasen, bla. en med 44.000km på tælleren til ca. 100k.

Jeg har ikke selv erfaring med Sonata, men har selv overvejet sådan en eller en Magentis, så jeg har forhørt mig ved et familiemedlem der også er mekaniker, og han siger at der ikke er noget usædvanligt man skal være opmærksom på.

Dog er grøn afgift noget høj på den, men selve brændstoføkonomien ved jeg ikke noget om.

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

10-12-2013 kl. 22:30

Jeg ved ikke hvor Hr.Lang har sine erfaringer fra,at man ikke kan lide en koreansk bil er en ting,men hans udtale om samlekvaliten på en sonataen,er ikke noget jeg,som ejer af en,kan genkende.

Mine erfaringer med Sonataen,gennem snart fire år,er at man ikke får en bedre bil til prise
Jeg har overhovedet ikke haft problemer med bilen,kun fået lavet almindelig service,og service er ikke dyrere end på så mange andre biler.

Med hensyn til brændstof økonomi,har min gået 15,14 km/l over 75000 km.
målt på tankede liter og kørte km.

Det skal måske siges at det er den sidste model,med 150 hk,som står til 16,7 km/l
Så alt i alt et rigtig god og billig bil,at have kørende.

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

11-12-2013 kl. 09:37

Hvis alle de Sonataer du har lavet service på har knirkelyde og dårlig samlekvalitet,er jeg da glad for at du ikke har lavet service på min.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

11-12-2013 kl. 13:37

Så må der være meget stor forskel på Sonata og Magentis, for det Christian siger er slet ikke min oplevelse med Kia Magentis. Det var hård plast, bevares, men selve samlekvaliteten var da ganske udemærket. Det er muligt en Passat var bedre på det punkt, men den koster så også nemt over 100.000kr mere.