Bilbasen Forum
Hvordan tør i købe bil med nye registeringsafgifter om 10 måneder
I. Jensen
bruger siden
21-04-2011
15-11-2011 kl. 23:05
H P
bruger siden
06-01-2004
16-11-2011 kl. 08:17
Dine kilder der fortæller dig hvornår afgifterne falder og hvor meget, dem giver jeg ikke meget for.
Hvordan kan du tage Soc.dem. Ord for gode varer, de er jo allerede legendariske løftebrydere.
Personligt ville jeg ikke tøve et sekundt med at købe en bil nu (jeg har bare ikke råd)
T i
bruger siden
17-06-2006
16-11-2011 kl. 11:45
Men kan kun tilslutte mig de andre indlæg, har ikke de store forhåbninger om større ændringer. Måske sker der justeringer, men i sidste ende skal indtægten jo findes, så vi skal næppe regne med at det overordnet set bliver billigere at have bil.
Så vidt jeg husker var det i øvrigt senest i 2004, hvor man var sikker på at registreringsafgften blev gennemgribende ændret. Bland andet FDM havde været inde over en ny model (lavere registrering, højere grønne afgifter) politikerne var "positive" etc. herefter skete der så-----ingenting..
Så begrænset optimisme herfra.
Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006
16-11-2011 kl. 13:04
I. Jensen
bruger siden
21-04-2011
16-11-2011 kl. 14:15
Det ER sikkert den kommer næste efterår, altså om ca. 10 måneder. Det har regeringen meldt ud og det står også i regeringsgrundlaget at de bliver ændret
Det ER helt sikkert at den vil have en miljøprofil, dvs. a-klasse biler bliver billigere. Eftersom de små (som vw up) kører på stort set ren 105% afgift allerede, bliver det svræt at gøre dem billigere, men at biler som 3serie og MB c-klasse bliver biligere må siges at være endog meget sikkert.
Der ER allerede meldt 2 konkrete forslag ud. I Fair Løsning har SSF med skemaer vist deres forslag, der ser vi ca. 100.000 i prisfald på 3 serie i øko variant, mens deres senere forslag talte om at gøre den endnu billigere.
Hvad der kommer er ikke sikkert. Men at biler som C klasse og 3 serie falder med allermindst 50.000 det er jeg helt sikker på. Også selvom man nok ikke gør det proveneuneutralt uden at hæve ejerafgiften. Men det er jo en ringe trøst for dem som køber bil i den gruppe idag og som vil tabe en masse penge.
Jeg ville vente hvis jeg skulle købe i den klasse, mens jeg tror man kan tage det mere roligt hvis man køber minibil til 80.000
I øvrigt synes jeg regeringen burde gøre det hurtigere, men det er vel ikke nødvendigt hvis folk som det ser ud i denne tråd er ligeglade..
Dette indlæg blev 16-11-2011 14:18 redigeret af dets forfatter.
Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006
16-11-2011 kl. 14:30
I. Jensen
bruger siden
21-04-2011
16-11-2011 kl. 15:49
Jeg skyder mit bilkøb i de 10 måneder. Tror desværre mange danskere til blive skuffede når de biler de køber nu falder meget i pris snart.
Dårlig stil af regeringen ikke at melde det ud straks de har overtaget magten istedet for at skabe dette vakum blandt købere.
I. Jensen
bruger siden
21-04-2011
16-11-2011 kl. 15:56
Nu begynder det at ligne noget.
I. Jensen
bruger siden
21-04-2011
16-11-2011 kl. 21:07
For jeg er ret sikker på at hiver jeg dette inldæg frem om 1 år når afgifterne er faldet, så kan du ikke åbne internettet eller en avis uden at læse om folk der brokker sig over hvor meget deres bil er faldet i pris.
Og uanset alle de løbende udgifter mv, så er det bittert at tabe 100.000, så ja, jeg venter. Og nej bilen er ingen investering, men NETOP derfor er der ingen grund til at tabe flere penge end nødvendigt på den.
Og så får vi jo se om jeg får ret med de bitre kommetarer når afgifterne er kommet.
Vi får se ;-)
Dette indlæg blev 16-11-2011 21:08 redigeret af dets forfatter.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
16-11-2011 kl. 21:16
Lur mig om ikke der kommer en afgiftsændring, som gør gruppe A og B bilerne en anelse billigere, men der imod gruppe D, E og F bilerne meget dyrere. Det vil være mere traditionel rød politik.
Allerede nu køber folk jo i stor stil biler fra gruppe A og B, og efterhånden som flere og flere biler lever op til disse krav, vil der bare blive købt flere i disse grupper.
Og hvis man så sætter afgiften på disse biler ned med op til 100.000 kr, så kommer der til at mangle rigtigt mange penge i statskassen.
Jeg går og venter på min nye firmabil, som jeg får i slutningen af december.
Det er en Renault Grand Scenic dci med 130 hk.
Det er en stor bil med en forholdsvis kraftig motor, og den er alligevel en gruppe A bil. Det havde været utænkeligt for bare et par år siden.
Om ganske kort tid vil de fleste biler - også de store familiebiler - være gruppe A.
Hvordan skulle økonomien hænge sammen i det, hvis staten mister 100.000 kr, hver gang der langes sådan en over disken?
I. Jensen
bruger siden
21-04-2011
16-11-2011 kl. 21:25
Det vil også gavne miljøet med en nyere bilpark.
Forslaget med 100.000 på en 3-serie er fuldt finansieret og gennemregnet af S & SF.
Hermed kopieret fra officielt hold:
at halvere registreringsafgiften for klimavenlige biler.Konkret foreslås det, at registreringsafgiften halveres for biler, der udleder mindre end 125 g CO2 pr. km.I nedenstående tabel 3.4 er vist, hvilke prisændringer en halvering af registre-ringsafgiften vil medføre for klimavenlige biler.
bmw 318d: 450.000
ny pris: 323.940
Beklager jeg skrev 100.000
Jeg burde have skrevet 127.000
Men det vel også en slags penge ;)
PS: Omkring din kommentar med A klasse biler ville gælde mange, så foreslår man løbende stramning: "S og SF ønsker, at kravet til bilernes CO2-udledning løbende skal sænkes, så bi-lerne bliver stadig mere miljøvenlige, og så omlægningen fortsætter med at være provenuneutral."
Dette indlæg blev 16-11-2011 21:28 redigeret af dets forfatter.
I. Jensen
bruger siden
21-04-2011
20-11-2011 kl. 17:07
Simon R, send mig en privatbesked/mail så skal jeg gerne maile dig korrespondancen med Skat. At du ligefrem beskylder folk for at lyve, siger vel mere om dig. Der er vidst noget om at tyv tror hver man stjæler.
Men fair nok. Denne tråd understreger lige præcis min pointe fra første indlæg. Folk tror ikke en meter på det - og bliver hamrende bitre når det sker.
Igen, jeg ser frem til at hive tråden frem om et år. Men lad være med at sige i ikke var advarede :-)
I. Jensen
bruger siden
21-04-2011
22-11-2011 kl. 23:23
Omkring skat, så har de bekræftet via mail at de forventer de kommer næste efterår.
I. Jensen
bruger siden
21-04-2011
23-11-2011 kl. 17:50
Er der nogen, i ædru tilstand, der tror på det IKKE bliver en omlægning der vil gøre de klimaeffektive biler billigere og de benzinslugende langt dyrere?
Alle ved det.
Og én ting er sikkert: Biler i miljøklasse A bilver billigere. Første forslag er 127K i rabat på en 3 serie. Ikke sikkert det ender der. Men den får et ordentligt had nedad, det tror jeg alle kan blive helt og aldeles enige om.
H P
bruger siden
06-01-2004
23-11-2011 kl. 19:25
Efterlønnen er blevet kraftigt forringet
Hun lovede også max en halv time ventetid på landets skadestuer
Der er masser af andre eksempler
Du har ret i at det står i regeringsgrundlaget, men derfra til at vide hvornår og hvor meget, nej den køber jeg ikke.
Ve er enige om at der er kun 1 sted love bliver lavet om ikk?
Og det bliver de kun hvis et flertal har mindst 90 mandater ikk?
Husk på at S-SF-R ikke har det, de er afhængige af Enhedslisten hvis de vilhave et rødt flertal.
Så spørger jeg: kan du forestille dig at Enhedslisten stemmer for et forslag der vil gøre en BMW 127.000,- BILLIGERE ????? Nej vel.
Men spændende er det da, at tænke sig en rød regering sænker afgiften på biler, hvem havde set den komme :-)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-11-2011 kl. 03:36
Forstår man lige hvorfor man ikke ville have milijø rigtigt lastbil vognpark som køre på raps oile, som tyskerne gør. Nej vel. De vil have penge i kassen, men mange vognmands fimaer har taget flugten til tyskland. igen tab af arbejsplaser og skatte indtægter til staten, og et værre svineri fra de øvrige lastbiler , som iøvrigt er meget mere giftige end person biler.
Fra et samfundsmæssigt synspunkt og milijø og klima rigtigt, ville det være godt hvis vi alle ku komme i eks bmw 3 serien, enten benzin eller diesel. motorene fra bmw sviner langt mindre end andre diesel biler, idet de er noget dyrere at producere da materialerne skal have en vis standard. de er og langt mere sikker at køre i, og færre udgifter til falck sygehuse. MEEN så kommer det de ikke kan li på borgen, nemlig at der ikke vil blive reppet så mange biler, og værksteder vil lukke mv. Man kan jo gost forestille sig at andre bilmærker vil halte noget bagefter bmw, og ikke kunne sælge i danmark. Gad nu vide om nogle af de "kære" på borgen har aktier i bla. ford og andre mærker. Ja så bliver det bare ikke til noget med de gode bmw'er.
For at ilustrere hvor fine de er i kanten på borgen, kan jeg oplyse om er nogle havde aktier i en såkaldt "dansk" svine produktion i rusland, hvor det derovre er lovligt at bruge Kinoloner til svin, som er det antibiotikum de bruger til mennesker som er meget syge hvor ikke andet virker. Ja så får vi det overført via svin...lækkert syns i ikke. Så hvis den dag kommer hvor man bliver syg, kan det være man er blevet resistends over for medicinen. men sådan er der jo så meget....
Det er for nogle sikkert uforståeligt læsning, men ikke desto mindre er det faktum. Dem på borgen er ikke til for jer som i måske tror, men for dem selv. De rager til sig af alle slags goder og magt.
Hmm ja de nyindkøbte læge helikoptere som skal redde liv mv, er jo købt fordi de lukker ssygehuse. Der er bare lige en hage ved det indkøb, man har fået leveret forkerte helikoptere, de er for små og man kan ikke give hjerte massage i dem, og landingspladser som ikke er lavet endnu. Tror i selv på at de kære poliktikere kan finde ud af meget andet end at gøre det hele ringere....Der har været og er stadig mangel på ambulancer i visse dele af landet. Så der er gået nogle til af den grund.
Det er ikke skrevet for at få en politisk debat, men er total mangel på evner og styrring fra borgens side, at begynde at skifte rundt på skatter, når vi mangler en hel del at få på plads. Jeg vil da hellere betale det samme i afgift hvis ellers vores sundhedsvæsen fungerede optimalt.
Så det med en bmw 3 til små 300.000 skal i nok drømme om. Mit skøn er at der bliver givet ca 10-15000 på de små og måske max 30-40 på en bmw.
Dette indlæg blev 24-11-2011 03:55 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
24-11-2011 kl. 05:42
Jeg skal undlade at kommenterer din utilfredshed med alt og alle på Borgen, den mening må du have for dig selv.
Men jeg er enig med dig så langt at jeg heller ikke tror at der sker de helt store afgiftnedsættelser, hverken på de dyre eller de billige A-biler.
Hilsen Lars
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-11-2011 kl. 06:30
Lars Christensen skrev:
Det var da godt nok noget af et morgensurt opstød du fik der T Nielsen.
Jeg skal undlade at kommenterer din utilfredshed med alt og alle på Borgen, den mening må du have for dig selv.
Men jeg er enig med dig så langt at jeg heller ikke tror at der sker de helt store afgiftnedsættelser, hverken på de dyre eller de billige A-biler.
Hilsen Lars
Godmorgen Lars
Tak fordi du ikke kommenterede dette.....Men meget er jo fakta, men er da sikker på at der på borgen nok er nogle der kan, men langtfra alle.
Men ville da være glædeligt hvis afgiften på de klimavenlige biler røg i bund, vel og mærket hvis det er finansieret som de siger....men hvornår er tingene det....der sker jo hele tiden udsving i økonomi og andre forhold..
I. Jensen
bruger siden
21-04-2011
24-11-2011 kl. 20:36
Så det med en bmw 3 til små 300.000 skal i nok drømme om. Mit skøn er at der bliver givet ca 10-15000 på de små og måske max 30-40 på en bmw.
Det er ihvertfald et fair bud. I øvrigt bliver det først efter skattereformen. Skat har åbenbart nedsat nogle grupper som arbejder, og den første vil være skattereformen (forår 2012) og først derefter reg.afgifter (efterår 2012)
Hvis bilafgifterne får meget medieomtale i foråret med kort tid til det nye afgifter er det dog mit bud at presset på regeringen kan blive så stort, qua et faldende bilsalg at de er tvunget til at lave deres ændring inden sommerferien.
Omkring dem som kommenterer brudte løfter: Der er forskel på hvad der stod i Fair Forandring, SSF's forslag hvis de fik 90 mandater og så det reele regeringsgrundlag som radikale har sagt god for. Det er noget mere troværdigt med det som står i regeringsgrundlaget, hvilket de nye reg. afgifter gør.
I. Jensen
bruger siden
21-04-2011
29-03-2012 kl. 19:51
For nu selv at følge lidt op på min egen tråd, så er der lidt nyt her:
http://bilmagasinet.dk/article/84044-afsloring-nye-bilafgifter-pa-vej
T i
bruger siden
17-06-2006
30-03-2012 kl. 20:15
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
02-04-2012 kl. 14:40
Den nye 116d eff dy med et snit forbrug på 26,3km/l er faldet en del, vist nok 57000.
Leasing prisen på denne 116 er pt 3550,- pr mdr
Men vi venter med spænding på om vi evt skal springe på en Bmw endnu engang.
Obs. skylder at sige at det er Bmw selv der har sænket priser. 3 Serien har vist kun fået 20-30000,- i faldet indtil videre.
Dette indlæg blev 02-04-2012 14:46 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
01-10-2013 kl. 09:40
Peter var ellers stærk i troen, det var desværre ikke nok.
"Al politik drejer sig om at kunne tælle til 90" Sagde en klog mand engang
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
01-10-2013 kl. 10:54
Jeg tror der kommer mere lidt mere afgift (mellem 5-15.000) på de små biler og de mellemstore biler bliver nok status quo.
At tro på en Nedsættelse af reg. afgiften under en rød regering er vist "overtro".
Så tror tværimod du skal købe din bil nu (særligt hvis du vil have en mirkobil til under 100.000).
Dette indlæg blev 01-10-2013 10:57 redigeret af dets forfatter.
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
01-10-2013 kl. 12:08
Rasmus Hougaard bruger siden 20-08-2013 skrev:
Ja, der skal nemlig penge i statskassen, så de vilde ændringer kommer
der nok ikke.
Men der findes jo også andre måder at få penge ind på, f.eks alle de nye fotovogne
der er på vej, det må da også give lidt ekstra, når de engang kommer på gaden.
Ja det er sgu fandens værk.
Helt ærligt, fjern de fotovogne. Sæt reg.afgifterne ned og indfør roadpricing.
T i
bruger siden
17-06-2006
01-10-2013 kl. 14:13
Jacob Hansen
bruger siden
16-09-2013
skrev:
Ja det er sgu fandens værk.
Helt ærligt, fjern de fotovogne. Sæt reg.afgifterne ned og indfør roadpricing.
Ellers tak...
Har ikke behov for at "big-brother" i form af GPS sporing flytter ind i min bil permanent.
Og argumentet om at hvis man ikke har noget at skjule har man heller ikke noget at frygte, køber jeg overhovedet ikke.
Jeg har egentlig ikke noget at skjule, men vil alligevel ikke spores konstant, med de kreative fremtidsmuligheder det giver for krænkelse af ens privatliv, bøde udstedelse etc...
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
01-10-2013 kl. 16:00
Men jeg tvivler på at roadpricing kommer til at ske, i hvert fald med GPS som foreslået.
T i
bruger siden
17-06-2006
02-10-2013 kl. 08:09
K S bruger siden 16-01-2006 skrev:
Har du ingen mobiltelefon?
For hvis du har, bliver du alligevel sporet ;-)
Har du rejsekort?
Så bliver du også sporet....
Dankort'/kreditkort?
Så kan man også se, hvor de er brugt....
Din færdsel Internettet bliver også logget...
Etc.
Du har fuldstændig ret i at vi allerede er udsat for massiv logning af hvad vi foretager os.
Men at vi allerede har for meget af noget, giver jo ikke lyst til at få endnu mere!
Så nej tak til mere overvågning herfra....
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
13-10-2013 kl. 04:03
jens sørensen
bruger siden
05-05-2006
skrev:
Der er flere områder der halter f.eks.
1. Fotovognene er jo ikke rigtigt effektive
2. Rejsekortet fungerer ikke godt nok
3. Roadpricing eller afgiftsbetaling efter kørte kilometer er svært at implementere
4. Problemer med at holde styr på udenlandsdanskeres dage i DK og dermed om de skal betale skat.
Hvorfor ikke arbejde efter en samlet løsning på alle disse problemer. Den løsning kan f.eks. være at alle ved 15 års alderen får indsat en chip under huden der registrerer hvor man er. Tilsvarende skal alle køretøjer udstyres med en chip. Der skal så være en super computer der overvåger trafikken af alle. Den kan registrere rejser, kørsel, opholdsdage i Danmark og udenfor Danmark samt skrive forbrugsafgifter og bøder ud.
Det vil ikke koste så meget at implementere set i forhold til omkostningerne til den overvågning vi har idag.
Man kunne også fjerne registreringsafgiften og lægge den over på almindelig skat. Meget nemmere..
T i
bruger siden
17-06-2006
13-10-2013 kl. 15:14
jens sørensen
bruger siden
05-05-2006
skrev:
Der er flere områder der halter f.eks.
1. Fotovognene er jo ikke rigtigt effektive
2. Rejsekortet fungerer ikke godt nok
3. Roadpricing eller afgiftsbetaling efter kørte kilometer er svært at implementere
4. Problemer med at holde styr på udenlandsdanskeres dage i DK og dermed om de skal betale skat.
Hvorfor ikke arbejde efter en samlet løsning på alle disse problemer. Den løsning kan f.eks. være at alle ved 15 års alderen får indsat en chip under huden der registrerer hvor man er. Tilsvarende skal alle køretøjer udstyres med en chip. Der skal så være en super computer der overvåger trafikken af alle. Den kan registrere rejser, kørsel, opholdsdage i Danmark og udenfor Danmark samt skrive forbrugsafgifter og bøder ud.
Det vil ikke koste så meget at implementere set i forhold til omkostningerne til den overvågning vi har idag.
Kanon ide!
Mon ikke man kunne indbygge diverse sensorer i chippen: mikrofon, kamera etc.
Så kunne man også registrere hvad vi udtaler os om/hvem vi omgås med etc. Det kunne være et rigtig lækkert samfund at leve i.
Ironi er muligvis anvendt.....
T i
bruger siden
17-06-2006
13-10-2013 kl. 21:10
jens sørensen
bruger siden
05-05-2006
skrev:
Jo ironi er naturligvis en del af det. Men alligevel tænk også på hvor meget lettere det vil blive for politiet at opklare sager. De vil jo straks kunne se hvem har været hvor noget kriminelt er blevet begået. Men spørgsmålet er så hvordan vi klarer turister eller udlændinge i Danmark. Muligvis ved at få det gjort til en EU lov.
Vi må naturligvis insistere på at alle der krydser grænsen får implanteret en chip....
Fantastiske perspektiver.
1984 er jo småting i sammenligning....