Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvordan tør i købe bil med nye registeringsafgifter om 10 måneder

I. Jensen

I. Jensen
bruger siden
21-04-2011

15-11-2011 kl. 23:05

Næste efterår kommer regeringens afgifter. Alle ved at de miljøvenlige biler bliver meget billigere. En BMW 3 serie falder 100.000. Måske mere hvis soc. dem første forslag går igennem. Alle energiklasse a biler bliver billige. Hvordan tør i købe biler nu. Jeg underer mig?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

16-11-2011 kl. 08:17

Tjaaa, hvis du venter længe nok, så kan du blive konge af Sverige siger et gammelt ordsprog.
Dine kilder der fortæller dig hvornår afgifterne falder og hvor meget, dem giver jeg ikke meget for.
Hvordan kan du tage Soc.dem. Ord for gode varer, de er jo allerede legendariske løftebrydere.

Personligt ville jeg ikke tøve et sekundt med at købe en bil nu (jeg har bare ikke råd)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

16-11-2011 kl. 11:45

Regner med at skulle skifte bil næste år og vil selvfølgelig holde øje med de meldinger der kommer angående reg. afgift.

Men kan kun tilslutte mig de andre indlæg, har ikke de store forhåbninger om større ændringer. Måske sker der justeringer, men i sidste ende skal indtægten jo findes, så vi skal næppe regne med at det overordnet set bliver billigere at have bil.

Så vidt jeg husker var det i øvrigt senest i 2004, hvor man var sikker på at registreringsafgften blev gennemgribende ændret. Bland andet FDM havde været inde over en ny model (lavere registrering, højere grønne afgifter) politikerne var "positive" etc. herefter skete der så-----ingenting..

Så begrænset optimisme herfra.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Bjerg

Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006

16-11-2011 kl. 13:04

Jeg henter min nye brugte 3 serie på fredag, som jeg har drømt om i mange år. Jeg sætter ikke min lid til at biler bliver drastisk billigere, og slet ikke med soc.dem. ved magten. Skulle jeg vente og se hvad der evt., måske, forhåbentligvis, vil ske. Nej det gider jeg ikke, så burde jeg købe en cykel i stedet for.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

I. Jensen

I. Jensen
bruger siden
21-04-2011

16-11-2011 kl. 14:15

Mange gode svar i denne tråd. Jeg er dog stadig lidt nervøs ved at købe, men ja enig det er vel mig som burde tage mig sammen. Synes dog lidt fakta skal være klar:

Det ER sikkert den kommer næste efterår, altså om ca. 10 måneder. Det har regeringen meldt ud og det står også i regeringsgrundlaget at de bliver ændret
Det ER helt sikkert at den vil have en miljøprofil, dvs. a-klasse biler bliver billigere. Eftersom de små (som vw up) kører på stort set ren 105% afgift allerede, bliver det svræt at gøre dem billigere, men at biler som 3serie og MB c-klasse bliver biligere må siges at være endog meget sikkert.
Der ER allerede meldt 2 konkrete forslag ud. I Fair Løsning har SSF med skemaer vist deres forslag, der ser vi ca. 100.000 i prisfald på 3 serie i øko variant, mens deres senere forslag talte om at gøre den endnu billigere.

Hvad der kommer er ikke sikkert. Men at biler som C klasse og 3 serie falder med allermindst 50.000 det er jeg helt sikker på. Også selvom man nok ikke gør det proveneuneutralt uden at hæve ejerafgiften. Men det er jo en ringe trøst for dem som køber bil i den gruppe idag og som vil tabe en masse penge.

Jeg ville vente hvis jeg skulle købe i den klasse, mens jeg tror man kan tage det mere roligt hvis man køber minibil til 80.000

I øvrigt synes jeg regeringen burde gøre det hurtigere, men det er vel ikke nødvendigt hvis folk som det ser ud i denne tråd er ligeglade..

Dette indlæg blev 16-11-2011 14:18 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Bjerg

Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006

16-11-2011 kl. 14:30

Ingen er ligeglade. Vi er bare blevet klogere, og de tåbelige politikere har før lovet så meget uden det har ført til de store ændringer. Men vent da bare hvis det er det du er mest tryg ved. Vi er jo alle forskellige og du kender din egen økonomi bedre end nogen andre gør. Lige meget hvad, håber jeg da også at biler bliver meget billigere, for alt andet er da helt håbløst.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

I. Jensen

I. Jensen
bruger siden
21-04-2011

16-11-2011 kl. 15:49

Jess: kan du låne mig 1 mio til den mercer ;-)

Jeg skyder mit bilkøb i de 10 måneder. Tror desværre mange danskere til blive skuffede når de biler de køber nu falder meget i pris snart.

Dårlig stil af regeringen ikke at melde det ud straks de har overtaget magten istedet for at skabe dette vakum blandt købere.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

I. Jensen

I. Jensen
bruger siden
21-04-2011

16-11-2011 kl. 15:56

Bare for at opdatere denne tråd, så har jeg nu været i skriftlig kontakt med Skat, og fået bekræftet skriftligt at de nye afgifter kommer og at målet er næste efterår.

Nu begynder det at ligne noget.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

I. Jensen

I. Jensen
bruger siden
21-04-2011

16-11-2011 kl. 21:07

Mit formål var en stille undren over at folk accepterer det afgiftsfald der kommer når de køber ny bil nu.

For jeg er ret sikker på at hiver jeg dette inldæg frem om 1 år når afgifterne er faldet, så kan du ikke åbne internettet eller en avis uden at læse om folk der brokker sig over hvor meget deres bil er faldet i pris.

Og uanset alle de løbende udgifter mv, så er det bittert at tabe 100.000, så ja, jeg venter. Og nej bilen er ingen investering, men NETOP derfor er der ingen grund til at tabe flere penge end nødvendigt på den.

Og så får vi jo se om jeg får ret med de bitre kommetarer når afgifterne er kommet.

Vi får se ;-)

Dette indlæg blev 16-11-2011 21:08 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

16-11-2011 kl. 21:16

Jeg er villig til at vædde på, at der ikke kommer en afgiftsændring, der før en 3-serie BMW 100.000 kr billigere.

Lur mig om ikke der kommer en afgiftsændring, som gør gruppe A og B bilerne en anelse billigere, men der imod gruppe D, E og F bilerne meget dyrere. Det vil være mere traditionel rød politik.

Allerede nu køber folk jo i stor stil biler fra gruppe A og B, og efterhånden som flere og flere biler lever op til disse krav, vil der bare blive købt flere i disse grupper.
Og hvis man så sætter afgiften på disse biler ned med op til 100.000 kr, så kommer der til at mangle rigtigt mange penge i statskassen.

Jeg går og venter på min nye firmabil, som jeg får i slutningen af december.
Det er en Renault Grand Scenic dci med 130 hk.
Det er en stor bil med en forholdsvis kraftig motor, og den er alligevel en gruppe A bil. Det havde været utænkeligt for bare et par år siden.

Om ganske kort tid vil de fleste biler - også de store familiebiler - være gruppe A.
Hvordan skulle økonomien hænge sammen i det, hvis staten mister 100.000 kr, hver gang der langes sådan en over disken?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

I. Jensen

I. Jensen
bruger siden
21-04-2011

16-11-2011 kl. 21:25

S.H: Prøv at læse nogle redegørelser for fordelingsnøglen i statens bil-indtægter Man kan øge de løbende afgifter ganske betragteligt og lave nogle store nedsættelser i reg. afgiften.

Det vil også gavne miljøet med en nyere bilpark.

Forslaget med 100.000 på en 3-serie er fuldt finansieret og gennemregnet af S & SF.

Hermed kopieret fra officielt hold:

at halvere registreringsafgiften for klimavenlige biler.Konkret foreslås det, at registreringsafgiften halveres for biler, der udleder mindre end 125 g CO2 pr. km.I nedenstående tabel 3.4 er vist, hvilke prisændringer en halvering af registre-ringsafgiften vil medføre for klimavenlige biler.
bmw 318d: 450.000
ny pris: 323.940

Beklager jeg skrev 100.000

Jeg burde have skrevet 127.000

Men det vel også en slags penge ;)

PS: Omkring din kommentar med A klasse biler ville gælde mange, så foreslår man løbende stramning: "S og SF ønsker, at kravet til bilernes CO2-udledning løbende skal sænkes, så bi-lerne bliver stadig mere miljøvenlige, og så omlægningen fortsætter med at være provenuneutral."

Dette indlæg blev 16-11-2011 21:28 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

I. Jensen

I. Jensen
bruger siden
21-04-2011

20-11-2011 kl. 17:07

John Martin, jeg vil råde dig til at læse tråden igennem inden du kommer med udokumenterede påstande. Jeg kopierer dog gerne fra mit eget indlæg "Prøv at læse nogle redegørelser for fordelingsnøglen i statens bil-indtægter Man kan øge de løbende afgifter ganske betragteligt og lave nogle store nedsættelser i reg. afgiften." - Du kan passende læse resten af indlægget derefter.

Simon R, send mig en privatbesked/mail så skal jeg gerne maile dig korrespondancen med Skat. At du ligefrem beskylder folk for at lyve, siger vel mere om dig. Der er vidst noget om at tyv tror hver man stjæler.

Men fair nok. Denne tråd understreger lige præcis min pointe fra første indlæg. Folk tror ikke en meter på det - og bliver hamrende bitre når det sker.

Igen, jeg ser frem til at hive tråden frem om et år. Men lad være med at sige i ikke var advarede :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

I. Jensen

I. Jensen
bruger siden
21-04-2011

22-11-2011 kl. 23:23

Det står i regeringsgrundlaget. SSF's forslag som de har gentaget efter regeringsgrundlaget findes i Fair Forandring (som ligger på nettet).

Omkring skat, så har de bekræftet via mail at de forventer de kommer næste efterår.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

I. Jensen

I. Jensen
bruger siden
21-04-2011

23-11-2011 kl. 17:50

Det står i regeringsgrundlaget og det kommer til efteråret.

Er der nogen, i ædru tilstand, der tror på det IKKE bliver en omlægning der vil gøre de klimaeffektive biler billigere og de benzinslugende langt dyrere?

Alle ved det.

Og én ting er sikkert: Biler i miljøklasse A bilver billigere. Første forslag er 127K i rabat på en 3 serie. Ikke sikkert det ender der. Men den får et ordentligt had nedad, det tror jeg alle kan blive helt og aldeles enige om.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

23-11-2011 kl. 19:25

Ved du hvad Peter, folk har nok bare en , forståelig, skepsis over for den nye regerings løfter.
Efterlønnen er blevet kraftigt forringet
Hun lovede også max en halv time ventetid på landets skadestuer
Der er masser af andre eksempler

Du har ret i at det står i regeringsgrundlaget, men derfra til at vide hvornår og hvor meget, nej den køber jeg ikke.
Ve er enige om at der er kun 1 sted love bliver lavet om ikk?
Og det bliver de kun hvis et flertal har mindst 90 mandater ikk?
Husk på at S-SF-R ikke har det, de er afhængige af Enhedslisten hvis de vilhave et rødt flertal.
Så spørger jeg: kan du forestille dig at Enhedslisten stemmer for et forslag der vil gøre en BMW 127.000,- BILLIGERE ????? Nej vel.

Men spændende er det da, at tænke sig en rød regering sænker afgiften på biler, hvem havde set den komme :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-11-2011 kl. 03:36

Tjae skal vi sige boller fra koberg......Jeg er helt sikker på at de inde på borgen ikke ved hvad de foretager sig kontra det de siger, forstået på den måde at når de eks kommer med nye afgifter på forskellige sager, har de også et budskab. Ofte er dette budskab "løgn" fra ende til ende til anden. Det hele er politik, og styrret af inkompetente personer uden faglige kompetancer.


Forstår man lige hvorfor man ikke ville have milijø rigtigt lastbil vognpark som køre på raps oile, som tyskerne gør. Nej vel. De vil have penge i kassen, men mange vognmands fimaer har taget flugten til tyskland. igen tab af arbejsplaser og skatte indtægter til staten, og et værre svineri fra de øvrige lastbiler , som iøvrigt er meget mere giftige end person biler.


Fra et samfundsmæssigt synspunkt og milijø og klima rigtigt, ville det være godt hvis vi alle ku komme i eks bmw 3 serien, enten benzin eller diesel. motorene fra bmw sviner langt mindre end andre diesel biler, idet de er noget dyrere at producere da materialerne skal have en vis standard. de er og langt mere sikker at køre i, og færre udgifter til falck sygehuse. MEEN så kommer det de ikke kan li på borgen, nemlig at der ikke vil blive reppet så mange biler, og værksteder vil lukke mv. Man kan jo gost forestille sig at andre bilmærker vil halte noget bagefter bmw, og ikke kunne sælge i danmark. Gad nu vide om nogle af de "kære" på borgen har aktier i bla. ford og andre mærker. Ja så bliver det bare ikke til noget med de gode bmw'er.


For at ilustrere hvor fine de er i kanten på borgen, kan jeg oplyse om er nogle havde aktier i en såkaldt "dansk" svine produktion i rusland, hvor det derovre er lovligt at bruge Kinoloner til svin, som er det antibiotikum de bruger til mennesker som er meget syge hvor ikke andet virker. Ja så får vi det overført via svin...lækkert syns i ikke. Så hvis den dag kommer hvor man bliver syg, kan det være man er blevet resistends over for medicinen. men sådan er der jo så meget....


Det er for nogle sikkert uforståeligt læsning, men ikke desto mindre er det faktum. Dem på borgen er ikke til for jer som i måske tror, men for dem selv. De rager til sig af alle slags goder og magt.


Hmm ja de nyindkøbte læge helikoptere som skal redde liv mv, er jo købt fordi de lukker ssygehuse. Der er bare lige en hage ved det indkøb, man har fået leveret forkerte helikoptere, de er for små og man kan ikke give hjerte massage i dem, og landingspladser som ikke er lavet endnu. Tror i selv på at de kære poliktikere kan finde ud af meget andet end at gøre det hele ringere....Der har været og er stadig mangel på ambulancer i visse dele af landet. Så der er gået nogle til af den grund.


Det er ikke skrevet for at få en politisk debat, men er total mangel på evner og styrring fra borgens side, at begynde at skifte rundt på skatter, når vi mangler en hel del at få på plads. Jeg vil da hellere betale det samme i afgift hvis ellers vores sundhedsvæsen fungerede optimalt.


Så det med en bmw 3 til små 300.000 skal i nok drømme om. Mit skøn er at der bliver givet ca 10-15000 på de små og måske max 30-40 på en bmw.

Dette indlæg blev 24-11-2011 03:55 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

24-11-2011 kl. 05:42

Det var da godt nok noget af et morgensurt opstød du fik der T Nielsen.
Jeg skal undlade at kommenterer din utilfredshed med alt og alle på Borgen, den mening må du have for dig selv.

Men jeg er enig med dig så langt at jeg heller ikke tror at der sker de helt store afgiftnedsættelser, hverken på de dyre eller de billige A-biler.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-11-2011 kl. 06:30

Lars Christensen skrev:
Det var da godt nok noget af et morgensurt opstød du fik der T Nielsen.
Jeg skal undlade at kommenterer din utilfredshed med alt og alle på Borgen, den mening må du have for dig selv.

Men jeg er enig med dig så langt at jeg heller ikke tror at der sker de helt store afgiftnedsættelser, hverken på de dyre eller de billige A-biler.

Hilsen Lars

Godmorgen Lars


Tak fordi du ikke kommenterede dette.....Men meget er jo fakta, men er da sikker på at der på borgen nok er nogle der kan, men langtfra alle.


Men ville da være glædeligt hvis afgiften på de klimavenlige biler røg i bund, vel og mærket hvis det er finansieret som de siger....men hvornår er tingene det....der sker jo hele tiden udsving i økonomi og andre forhold..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

I. Jensen

I. Jensen
bruger siden
21-04-2011

24-11-2011 kl. 20:36

Så det med en bmw 3 til små 300.000 skal i nok drømme om. Mit skøn er at der bliver givet ca 10-15000 på de små og måske max 30-40 på en bmw.


Det er ihvertfald et fair bud. I øvrigt bliver det først efter skattereformen. Skat har åbenbart nedsat nogle grupper som arbejder, og den første vil være skattereformen (forår 2012) og først derefter reg.afgifter (efterår 2012)

Hvis bilafgifterne får meget medieomtale i foråret med kort tid til det nye afgifter er det dog mit bud at presset på regeringen kan blive så stort, qua et faldende bilsalg at de er tvunget til at lave deres ændring inden sommerferien.

Omkring dem som kommenterer brudte løfter: Der er forskel på hvad der stod i Fair Forandring, SSF's forslag hvis de fik 90 mandater og så det reele regeringsgrundlag som radikale har sagt god for. Det er noget mere troværdigt med det som står i regeringsgrundlaget, hvilket de nye reg. afgifter gør.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

I. Jensen

I. Jensen
bruger siden
21-04-2011

29-03-2012 kl. 19:51

For nu selv at følge lidt op på min egen tråd, så er der lidt nyt her:

http://bilmagasinet.dk/article/84044-afsloring-nye-bilafgifter-pa-vej

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

30-03-2012 kl. 20:15

Tvivler på at de fleste "almindelige" biler vil opleve nogen større forskel. De mest svinende biler vil nok blive dyrere og de mest rene bliver måske lidt billigere. Men for flertallet af bilerne derimellem vil forskellen formentlig blive minimal.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

02-04-2012 kl. 14:40

Nej tror desværre ikke bmw 3 serie falder med 100.000,- men man har jo lov at håbe.

Den nye 116d eff dy med et snit forbrug på 26,3km/l er faldet en del, vist nok 57000.

Leasing prisen på denne 116 er pt 3550,- pr mdr

Men vi venter med spænding på om vi evt skal springe på en Bmw endnu engang.


Obs. skylder at sige at det er Bmw selv der har sænket priser. 3 Serien har vist kun fået 20-30000,- i faldet indtil videre.

Dette indlæg blev 02-04-2012 14:46 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

01-10-2013 kl. 09:40

Sjovt at læse denne gamle tråd.
Peter var ellers stærk i troen, det var desværre ikke nok.

"Al politik drejer sig om at kunne tælle til 90" Sagde en klog mand engang

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

01-10-2013 kl. 10:54

Der mangler penge i statskassen, grundet folk køber de små øko-biler. Nu skal der skrabes penge ind, så afgifterne bliver helt overordnet nok ikke mindre.
Jeg tror der kommer mere lidt mere afgift (mellem 5-15.000) på de små biler og de mellemstore biler bliver nok status quo.

At tro på en Nedsættelse af reg. afgiften under en rød regering er vist "overtro".

Så tror tværimod du skal købe din bil nu (særligt hvis du vil have en mirkobil til under 100.000).

Dette indlæg blev 01-10-2013 10:57 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

01-10-2013 kl. 12:08

Rasmus Hougaard bruger siden 20-08-2013 skrev:
Ja, der skal nemlig penge i statskassen, så de vilde ændringer kommer
der nok ikke.

Men der findes jo også andre måder at få penge ind på, f.eks alle de nye fotovogne
der er på vej, det må da også give lidt ekstra, når de engang kommer på gaden.


Ja det er sgu fandens værk.

Helt ærligt, fjern de fotovogne. Sæt reg.afgifterne ned og indfør roadpricing.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

01-10-2013 kl. 14:13

Jacob Hansen

bruger siden
16-09-2013

skrev:
Ja det er sgu fandens værk.

Helt ærligt, fjern de fotovogne. Sæt reg.afgifterne ned og indfør roadpricing.

Ellers tak...

Har ikke behov for at "big-brother" i form af GPS sporing flytter ind i min bil permanent.
Og argumentet om at hvis man ikke har noget at skjule har man heller ikke noget at frygte, køber jeg overhovedet ikke.
Jeg har egentlig ikke noget at skjule, men vil alligevel ikke spores konstant, med de kreative fremtidsmuligheder det giver for krænkelse af ens privatliv, bøde udstedelse etc...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

01-10-2013 kl. 16:00

Men alt det der kræver en dommerkendelse før politiet må se det, roadpricing vil jo være administreret af det offentlige.

Men jeg tvivler på at roadpricing kommer til at ske, i hvert fald med GPS som foreslået.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

02-10-2013 kl. 08:09

K S bruger siden 16-01-2006 skrev:

Har du ingen mobiltelefon?
For hvis du har, bliver du alligevel sporet ;-)

Har du rejsekort?
Så bliver du også sporet....

Dankort'/kreditkort?
Så kan man også se, hvor de er brugt....

Din færdsel Internettet bliver også logget...

Etc.


Du har fuldstændig ret i at vi allerede er udsat for massiv logning af hvad vi foretager os.

Men at vi allerede har for meget af noget, giver jo ikke lyst til at få endnu mere!

Så nej tak til mere overvågning herfra....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

13-10-2013 kl. 04:03

jens sørensen

bruger siden
05-05-2006

skrev:
Der er flere områder der halter f.eks.
1. Fotovognene er jo ikke rigtigt effektive
2. Rejsekortet fungerer ikke godt nok
3. Roadpricing eller afgiftsbetaling efter kørte kilometer er svært at implementere
4. Problemer med at holde styr på udenlandsdanskeres dage i DK og dermed om de skal betale skat.

Hvorfor ikke arbejde efter en samlet løsning på alle disse problemer. Den løsning kan f.eks. være at alle ved 15 års alderen får indsat en chip under huden der registrerer hvor man er. Tilsvarende skal alle køretøjer udstyres med en chip. Der skal så være en super computer der overvåger trafikken af alle. Den kan registrere rejser, kørsel, opholdsdage i Danmark og udenfor Danmark samt skrive forbrugsafgifter og bøder ud.
Det vil ikke koste så meget at implementere set i forhold til omkostningerne til den overvågning vi har idag.

Man kunne også fjerne registreringsafgiften og lægge den over på almindelig skat. Meget nemmere..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

13-10-2013 kl. 15:14

jens sørensen

bruger siden
05-05-2006

skrev:
Der er flere områder der halter f.eks.
1. Fotovognene er jo ikke rigtigt effektive
2. Rejsekortet fungerer ikke godt nok
3. Roadpricing eller afgiftsbetaling efter kørte kilometer er svært at implementere
4. Problemer med at holde styr på udenlandsdanskeres dage i DK og dermed om de skal betale skat.

Hvorfor ikke arbejde efter en samlet løsning på alle disse problemer. Den løsning kan f.eks. være at alle ved 15 års alderen får indsat en chip under huden der registrerer hvor man er. Tilsvarende skal alle køretøjer udstyres med en chip. Der skal så være en super computer der overvåger trafikken af alle. Den kan registrere rejser, kørsel, opholdsdage i Danmark og udenfor Danmark samt skrive forbrugsafgifter og bøder ud.
Det vil ikke koste så meget at implementere set i forhold til omkostningerne til den overvågning vi har idag.

Kanon ide!
Mon ikke man kunne indbygge diverse sensorer i chippen: mikrofon, kamera etc.
Så kunne man også registrere hvad vi udtaler os om/hvem vi omgås med etc. Det kunne være et rigtig lækkert samfund at leve i.

Ironi er muligvis anvendt.....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

13-10-2013 kl. 21:10

jens sørensen

bruger siden
05-05-2006

skrev:
Jo ironi er naturligvis en del af det. Men alligevel tænk også på hvor meget lettere det vil blive for politiet at opklare sager. De vil jo straks kunne se hvem har været hvor noget kriminelt er blevet begået. Men spørgsmålet er så hvordan vi klarer turister eller udlændinge i Danmark. Muligvis ved at få det gjort til en EU lov.

Vi må naturligvis insistere på at alle der krydser grænsen får implanteret en chip....

Fantastiske perspektiver.

1984 er jo småting i sammenligning....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg