Bilbasen Forum
Hvilken bil skal jeg købe? Vw Golf vs Fiat Grande Punto
Dennis Bitsch
bruger siden
05-03-2012
05-10-2013 kl. 16:52
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
05-10-2013 kl. 23:11
Du kan få meget bedre biler for 45.000 end de 2.
Dennis Bitsch
bruger siden
05-03-2012
06-10-2013 kl. 09:47
Dennis Bitsch
bruger siden
05-03-2012
06-10-2013 kl. 12:54
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
06-10-2013 kl. 13:51
Christian Lang
bruger siden
16-08-2013
skrev:
Brian-udstyr??????? Det er alt sammen OEM udstyr, så der er langt fra Brian over den.... Den står umådeligt flot, og en af de mere attraktive modeller mht udstyr.
Og kørt hårdt? Ja, så er det vidst tåbelige fordomme der kommer på spil - Puntoen kan sagtens være kørt hårdere.....
Ak ja, fordomme og uvidenhed findes stadigvæk i overflod.....
Ok, så xenon tåbelygter, gevindundervogn, blåt kabinelys og stort anlæg er standardudstyr i en alm. comfortline?
Her er et par eksempler på hvad man kan få for 40.000 kr
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/colt/13-cash-coolpack/1912174?utm_source=autouncle_web
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/3/16-touring/1870150?utm_source=autouncle_web
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
06-10-2013 kl. 23:19
Christian Lang
bruger siden
16-08-2013
skrev:
Jøsses, du aner jo tydeligvis ikke hvad OEM betyder....... LED-kabinelys og kvalitetsanlæg har intet med Brian-bil at gøre. Men det er tydeligt at høre at biler hverken er din spidskompetance, eller noget du går specielt op i. For at lave små forbedringer er åbenbart kun "Brian'er" der må.
Jeg ved udemærket hvad OEM betyder, det gør du så tydeligvis ikke. VW har aldrig solgt en Golf 4 fra fabrikken med hverken ulovligt xenon, gevindundervogn eller en stor subwoffer i bagagerummet, derfor kan der ikke være en original leverandør der sælger i egen indpakning.
Hvad angår din kommentar angående min viden omkring biler fortæller mere om dig som person og dine evner til at debatere end noget andet. Du virker klart i målgruppen til en gammel sur golf IV.
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
07-10-2013 kl. 00:28
Med venlig hilsen Kim
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
07-10-2013 kl. 14:26
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Nu kommer det an på, hvordan man definerer "Brian-udstyr", men i mine øjne skriger den også langt væk af "Brian", der ønskede en GTI, men kun havde råd til en 1.4. Risikoen for, at den blev kørt hårdere end normalt (stadig: Drømmen om en GTI) er ligeledes ganske stor - fordomme eller ej.
Brugte biler er et spil - og Fiat'en kan da godt være blevet behandlet ringere, men sandsynligheden er blot størst for, at Golf'en kan byde på problemer. En skiftet motor er f.eks. heller ikke et godt tegn. Det kan være et tegn på hårdt brug, det kan være tegn på, at den har kørt mere end angivet (ikke usædvanligt fra Tyskland), men det kan også være sort uheld, at den gamle stod af. Der er blot lidt for mange ting, der peger i den forkerte retning.....
Tro det eller ej, men der er faktisk en del, også unge mennesker, der ikke ønsker en hurtig GTI, men stadig godt kan lide at style deres bil, gøre den flot og fylde den med udstyr. Det er en mere udbredt ting i Tyskland end i Danmark, men der er faktisk ret mange af den type biler inde på f.eks. striben (ja jeg har været der :) ), og mange af dem der stiller op til Danmarks flotteste bil, er også ofte almindelige leverpostejsmodeller :)
Det kan godt skræmme lidt at bilen har fået skiftet motor så tidligt, og at gearkassen er skiftet, men motoren kan have haft fabriksfejl, det hænder jo, og gearkassen der hører til VW's 1.4 motorer er kendt for at være meget svag og ikke tåle ret meget. Et eksempel er en svend der hvor jeg i sin tid stod i lære, der skulle køre en Polo 1.4 til syn. Koblingskablet knækker da han skulle skifte ned fra fjerde gear, og det resulterer så i at den ødelægger gearkassen.
Til Dennis hvis du ikke er blevet skræmt væk, så synes jeg du skal vælge den du finder mest interessant, især hvis du kan købe den kontant. Golfen ser flot ud, men er noget ældre. Puntoen er nyere men også mere kedelig. Dog kan du jo evt. selv sætte dit eget præg på den.