Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvem kender en Citroën Grand C4 Picasso 1,6 THP

Profil slettet

Profil slettet

20-11-2013 kl. 00:22

Hej. Jeg vil gerne købe en Citroën Grand C4 Picasso 1,6 THP 150. Bilen har en 1,6 benzinmotor med turbo og 150 Hk, automatgear og luftaffjedring .

Bilen er fra 2009 og har gået 61000km

Jeg har overhovedet intet kendskab til denne model, med dette udstyr. Jeg håber derfor på lidt hjælp. Er den driftsikker eller er den forbundet med mange udgifter? Hvorfor findes der ikke mange af denne type, skyldes det, at bilen aldrig har været en succes eller blot at den har været en dyr bil?

Mvh Henrik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

20-11-2013 kl. 00:55

Grunden til at den model ikke er så udbredt, er højst sandsynligt at den type biler bliver solgt primært med dieselmotor.

Profil slettet

Profil slettet

20-11-2013 kl. 08:02

Hold dig væk fra deres E6G gearkasse som ikke har det bedst ry. Men på den anden side så roses den i denne artikel

http://www.motorsiden.dk/Biltest/Citroen%20C4%20Picasso%20E6G%20test.htm

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

20-11-2013 kl. 09:34

150 THP-motoren er en fin maskine, den er lavet i samarbejde med BMW, den ligger blandt andet også i MINI, der har været nogle enkelte der havde et højt olieforbrug, men det er lavet på garantien.Den er støjsvag og trækker rigtigt godt, passer meget bedre tll bilen end de gamle 1,8 & 2,0ére.

Jeg er ikke enig med Mads vedr. E6G-gearkassen, den skifter lidt "underligt" de første gange man kører i den, det skyldes at det er en manuel gearkasse med skifteautomatik, og du kan mærke når bilen kobler ud. Kan du acceptere de lidt "gyngende" skift, især fra 1 til 2.Gear, så er det en glimrende løsning, og den er meget mere holdbar end feks: DSG fra VAG-koncernen.

Enig med Jannik iøvrigt, den størrelse biler er 95 % solgt med dieselmotor i 2009