Bilbasen Forum
Hvad ville i vælge ????
Jesper færch
bruger siden
23-06-2009
07-05-2012 kl. 11:04
Profil slettet
07-05-2012 kl. 11:38
Focus er tidligere kåret til bedste brugtbil, så jeg ville hvertfald ikke være bange for at hoppe på den, når den tilmed er i højeste udstyrsniveau. Desuden har den kørt kortest. Gensalgsværdien på Focus'en vil være god, da det er en eftertragtet brugtbil, og VW-mærket på Golf'en gør også at den holder værdien godt.
Regn med 23-24 i Focus'en ved 110 og 21-22 i Golf'en
Dette indlæg blev 07-05-2012 11:39 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
07-05-2012 kl. 14:31
Hvilken bil der er kønnest er en smagssag, og har intet med kvalitet at gøre.
Hvis du kigger på hvad tidligere ejere siger så vil 94% købe en golf igen mod kun 62% ville købe en focus igen, det taler et tydeligt sprog, og viser at focusejere åbenbart ikke er så tilfredse som golfejere.
Hilsen Lars
T i
bruger siden
17-06-2006
07-05-2012 kl. 20:31
Men efter min mening er det primært en smagssag, tror ikke du går helt galt i byen med nogen af disse biler.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
08-05-2012 kl. 05:49
K S skrev:
Det har så intet med kvalitet at gøre, men med følelser. Jeg er fint tilfreds med min bil (som hverken er fra Ford eller VW) - men om det bliver samme eller andet fabrikat næste gang, afhænger af aktuelt behov og udbud.
Der er megen mærkeloyalitet og "snobberi" forbundet med VW - det bunder ikke i kvalitet, men den værdi, nogle tillægger mærket. Samme gør sig ikke gældende for Ford.
Ser vi på reel kvalitet, er der ikke den store forskel på de 2.
Om der er reel forskel på kvaliteten skal jeg lade være usagt, da jeg ikke har prøvet nogle af de nævnte biler.
Snobberi forbundet med VW? måske.
Jeg kan kun forholde mig til at min lillebror måtte skifte motor i sin Ford Mondeo 2,0 TDCI efter ca 150.000
Min farbror kører Passat 1,9 tdi og har rundet 370.000 uden problemer, min ene storebror kører Passat 1,8 benzin 90hk. fra 95 og har rundet 500.000km, godt nok med skiftet motor ved 350.000km.
Min anden storebror har kørt Mazda i 90erne og siden Toyota Avensis (3 stk i alt 2 fra ny) han har for 5 mdr siden skiftet til Passat 2,0TDI, og han er meget imponeret over hvor meget mere køreglæde der er i folkevognen, og hvor lækker den er at røre ved indvendig i forhold til Toyotaen.
Jeg ville ikke være i tvivl om hvad jeg skulle vælge i Jespers situation.
Som min nevø siger "Livet er for kort, til Opel og Ford"
Hilsen Lars
T i
bruger siden
17-06-2006
08-05-2012 kl. 20:46
Fdm har også en test (kræver medlemskab for at se den på nettet) hvor de beskrev den tidligere Passat model under overskriften "et helt liv med børnesygdomme"
Så en Passat er nok ikke modellen at fremhæve mht. få fejl.
I øvrigt, uanset hvad ens far, bror, fætter, eller naboens hundelufters moster har hørt/oplevet, så er det ikke gyldig statistik mht. driftssikkerhed.
VW laver udmærkede biler, men de har også deres problemer/modeller med mange problemer, ligesom andre producenter
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
15-05-2012 kl. 13:01
HUSK ALTID at tjekke om
der er fuld servecibog
bilen er undervognsbehandlet få den tjekket på lift for at se om den trænger til en frisk undervognsbehandling
bilen skal være nysynet eller været synet inden for det seneste år ellers få den leveret nysynet
ingen røg/dyr
til sidst et råd køb et P Watch med det er en elektronisk p skive du slipper for at bøvle med p skiven det er en virkelig dejlig ting at have i bilen et P Watch koster normalt 500 kr eller deromkring jeg har været yderst tilfreds med P Watch i to biler nu det bliver en ting du ikke kan undvære jeg kan i hvert fald ikke have en bil uden der er P Watch i for fremtiden
T i
bruger siden
17-06-2006
15-05-2012 kl. 21:15
HUSK ALTID at tjekke om
der er fuld servecibog
bilen er undervognsbehandlet få den tjekket på lift for at se om den trænger til en frisk undervognsbehandling
bilen skal være nysynet eller været synet inden for det seneste år ellers få den leveret nysynet
ingen røg/dyr
til sidst et råd køb et P Watch med det er en elektronisk p skive du slipper for at bøvle med p skiven det er en virkelig dejlig ting at have i bilen et P Watch koster normalt 500 kr eller deromkring jeg har været yderst tilfreds med P Watch i to biler nu det bliver en ting du ikke kan undvære jeg kan i hvert fald ikke have en bil uden der er P Watch i for fremtiden
@Christian
Er det en fast tekst du har gemt for at kunne "klistre den ind" i alle indlæg? Har set du bruger fuldstændig samme tekst i flere indlæg!
Personligt ville stempler i servicebog komme an på situationen. Nyere bil ja tak! Ældre biler ville jeg ikke gå så meget op i det, hvis bilen ellers var velholdt.
Undervogsbehandling på samme måde: nyere bil, som man kun vil beholde nogle få år: ikke specielt vigtigt. Ældre bil/bil man vi beholde længere, lidt mere vigtigt.
Vil personligt ikke have en bil med røg/dyr. En ryger/folk der medbringer dyr i bilen ville måske se anderledes på det.
Min pointe er at det i høj grad er en smagssag og ikke universelle sandheder som du lægger op til.