Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvad skal jeg går efter? Hjælp en 18-årig

Jony Khalil

Jony Khalil
bruger siden
17-05-2022

24-09-2023 kl. 22:27

Hej derude. Jeg er 18 år og jeg skal snart købe mit første bil. På grund af mit situation, så skal jeg køb bilen inde dette år slutter og vil jeg have rådgivning, af hvad jeg egentlig skal gør. Jeg går efter en økonomisk bil, men i mit område, så er der ikke mange at vælge imellem ifølge mit budget, som ligger under 30.000 kr. Jeg har sådan 5 økonomiske biler på favoritter, men det er så ikke lige dem jeg ønsker. Jeg har så fået øje på en bil, som er lidt ud af det økonomiske felt. Det er en VW Golf V fra 2004, 3460 kr hvert år for afgift, kørt 250xxx km, som koster 14.900 kr og den kører 14,7 km/l. De fem favoritter som jeg har, de har 1 liter motor, men jeg vil have et lidt større med træk og de fem favorite ligger jo også på ca. 25.000 kr. Så mit spørgsmål er, om jeg skal spar op til en af dem fem økonomiske biler eller skal jeg går efter den VW? Jeg håber at det giver mening og tak på forhånd.

Dette indlæg blev 24-09-2023 22:33 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jony Khalil

Jony Khalil
bruger siden
17-05-2022

25-09-2023 kl. 18:45

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
1. Vent med at købe Bil, og spar op til drømme bilen.

2. Vent med at købe Bil, køb et knallert 45 lig, og betal forsikring på liget, du behøver ikke at bruge den, men du oparbejder ancitet (efter hvad jeg er blevet bildt ind).

3. Køb en Micro Bil og, og spar op til til drømme bilen, mens du opbygger ancinitet hos forsikrings selskabet.

4. Køb en slidt Drømme Bil nu, og betal ved kasse 1 (Luxus Fælden), så slipper du for at spare op tl en bedre drømme Bil .
Bemærk den grønne afgift stiger fortsat, om et par år kan du lægge 30% til den grønne afgift

Hvis du vælger 1 eller 2, kan du om nogle år købe en Golf 8 GTI, eller hvad du nu vil have til den tid.

Hvad vil du helst?

Købe en gammel slidt kedelig dyr Golf papkasse nu?

Eller købe en nyere sjov Golf GTI / VR6 senere?

Desuden, hvis du vælger den billige mest kedelige løsning, kan du jo bruge nogle af dine penge på at køre Go-Kart, det er sjovt men lidt dyrt

Jeg tænker at jeg vælger 3., da en knallert dækker ikke mit behov. Jeg pendler til skole og kører også mit familiemedlem

Jony Khalil

Jony Khalil
bruger siden
17-05-2022

25-09-2023 kl. 19:31

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
:)

Held og lykke, både med bilen og uddannelsen.

tak skal du have :D

Marta Pu

Marta Pu
bruger siden
05-10-2023

05-10-2023 kl. 12:06

Har du allerede købt en bil? Eller er du stadig på udkig efter en? Jeg er også ved at vælge en bil nu. Men jeg har brug for en billig bil. Her er nogle interessante artikler om at spare penge https://ugeavisen.dk/viborgnyt-annoncoerbetaltindhold/udforsk-verden-uden-at-spraenge-budgettet-rabatter-pakker-og-loyalitetsprogrammer-til-din-rejseoplevelse