Bilbasen Forum
hvad siger i til passat
necdet oklu
bruger siden
14-11-2011
18-02-2012 kl. 18:47
Profil slettet
18-02-2012 kl. 21:09
Men det er en dejlig motor med masser af kræfter og godt med moment vej lave omdrejninger. Ellers er Passat en fin bil, hold dog øje med rustproblemer rundt omkring, specielt i bagklappen, hvis du ser på en brugt.
En Mondeo er også en bil der kunne være et alternativ, da du betaler uforholdsvis mæssigt meget for VW-logoet, end i en tilsvarende Octavia :-)
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
18-02-2012 kl. 21:35
Synes dog at den lille 1,4 TSi med 122 hk er lige lille nok til en Passat. Den passer bedre til f.eks Golf.
1,8 Tsi med 160 Hk er nok det perfekte kompromis mellem økonomi og præstation i en Passat.
Det er de ældre udgående motorer 1,4 TSI med 140 og 170 hk der havde både turbo og kompressor. Og det var en relativ kort periode der er blevet brugt.
Dette indlæg blev 18-02-2012 21:45 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
18-02-2012 kl. 22:54
Joakim S skrev:
Hej CS
Jeg er lidt overrasket over dit svar. Ruster Passat ? Jeg troede faktisk at det at købe en nyere Passat, var det samme som at købe en Audi til lavpris.
Jeg antager dig svar er ironisk :-) Men flere brugsret viser at Passat døjer med rust i bagsmækken og flere andre irriterende steder.
Men du har ret i at du nærmest får en Audi til lavpris, jeg syntes de ligner hinanden gevaldigt meget ;-)
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
19-02-2012 kl. 14:02
Peder Vang Pedersen skrev:
Ah, nu skal vi lige have det hele på det rene :-)
Motorer på markedet pt. af 1,4 TSI er 122 hk (evt. 125, i Audi) og 160 hk.
122 hk er kun med turbo
160hk er med både turbo og kompressor.
Udgåede
170 var ligeså med begge dele, jeg er i tvivl om 140, men sikkert også med begge dele.
Alternativet er 160 hk 1,8 TSI, som kun er med turbo.
Der er tale om visse kæde problemer med 1,4 i forbindelse med manuelt gear, da kæden kan rykke sig.
Dette er ikke aktuelt på DSG modeller.
Har selv motoren 1,4 TSI med 160 hk - den har ikke givet problemer eller slået en prut forkert med sine 70.000 km, men det skulle den nu heller ikke.
...og 1,4 TFSI med 185hk i Audi A1med turbo og kompressor
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
19-02-2012 kl. 17:39
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
19-02-2012 kl. 17:42
Har en kammerat der har fået ordnet rust på hans passat på VW´s regning.