Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

hvad siger i til passat

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

18-02-2012 kl. 18:47

Hej jeg er ved overveje at købe Passat 1.4 Tsi 122 hk St car. Er der nogen der har erfaring med Passat 1,4 her tænker jeg motor størrelse, reserve og service afgift

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2012 kl. 21:09

1,4 motoren er forsynet med både kompressor og turbo, og det betyder selvfølgelig at der er flere ting der kan gå i stykker, og jeg mener da også at nogle har haft visse problemer, da det er en hårdt pumpet motor. Personligt syntes jeg 1,8 TSI virker mere stabil, og som en mere helstøbt konstruktion.

Men det er en dejlig motor med masser af kræfter og godt med moment vej lave omdrejninger. Ellers er Passat en fin bil, hold dog øje med rustproblemer rundt omkring, specielt i bagklappen, hvis du ser på en brugt.

En Mondeo er også en bil der kunne være et alternativ, da du betaler uforholdsvis mæssigt meget for VW-logoet, end i en tilsvarende Octavia :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

18-02-2012 kl. 21:35

1,4 Tsi med 122 hk og 160 hk er "kun" med turbo. Motorene er særdeles gode og effektive.

Synes dog at den lille 1,4 TSi med 122 hk er lige lille nok til en Passat. Den passer bedre til f.eks Golf.

1,8 Tsi med 160 Hk er nok det perfekte kompromis mellem økonomi og præstation i en Passat.

Det er de ældre udgående motorer 1,4 TSI med 140 og 170 hk der havde både turbo og kompressor. Og det var en relativ kort periode der er blevet brugt.

Dette indlæg blev 18-02-2012 21:45 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2012 kl. 22:54

Joakim S skrev:
Hej CS

Jeg er lidt overrasket over dit svar. Ruster Passat ? Jeg troede faktisk at det at købe en nyere Passat, var det samme som at købe en Audi til lavpris.

Jeg antager dig svar er ironisk :-) Men flere brugsret viser at Passat døjer med rust i bagsmækken og flere andre irriterende steder.
Men du har ret i at du nærmest får en Audi til lavpris, jeg syntes de ligner hinanden gevaldigt meget ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

19-02-2012 kl. 14:02

Peder Vang Pedersen skrev:
Ah, nu skal vi lige have det hele på det rene :-)

Motorer på markedet pt. af 1,4 TSI er 122 hk (evt. 125, i Audi) og 160 hk.
122 hk er kun med turbo
160hk er med både turbo og kompressor.

Udgåede
170 var ligeså med begge dele, jeg er i tvivl om 140, men sikkert også med begge dele.

Alternativet er 160 hk 1,8 TSI, som kun er med turbo.


Der er tale om visse kæde problemer med 1,4 i forbindelse med manuelt gear, da kæden kan rykke sig.
Dette er ikke aktuelt på DSG modeller.

Har selv motoren 1,4 TSI med 160 hk - den har ikke givet problemer eller slået en prut forkert med sine 70.000 km, men det skulle den nu heller ikke.

...og 1,4 TFSI med 185hk i Audi A1med turbo og kompressor

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

19-02-2012 kl. 17:39

Ja det skulle jo smutte på et tidspunkt. Men fik checket det forkerte sted. Men har har nu kigget lidt nærmere. Og 1,4 TSI med 160 hk har rigtigt nok både kompressor og turbo.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

19-02-2012 kl. 17:42

mht rust har CS ret. Udover bagklappen, døjer de lidt ældre modeller også med rust i taget på st.car. primært lige omkring de steder hvor tagræling er monteret.
Har en kammerat der har fået ordnet rust på hans passat på VW´s regning.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg