Bilbasen Forum
hvad kender folk til dette mærke og årgang??
Jesper færch
bruger siden
23-06-2009
16-03-2012 kl. 12:44
Dette indlæg blev 16-03-2012 13:15 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
16-03-2012 kl. 14:47
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
16-03-2012 kl. 15:04
Generelt er bilen okay driftmæssigt, uden dog at imponere nogen.
Største ulempe kan være motoren. 2,0 Tdi pumpedyse fra Vag er ikke ligefrem den sikreste og mest driftsikre motor i verden. De er kendte for at flække topstykker, ødelagte turboer, bøvl med dyser osv. Og det er især på 16V udgaven. 8v udgaven klarer sig noget bedre.
Men generelt er det en velkørende bil, hvor følelsen af kvalitet er høj. Men det er dog ikke ensbetydende med at kvaliteten er høj.
Men der hersker meget stor ejerglæde for de fleste golf-ejere.
Hvis motoren fungerer ordentligt, så er det også en meget velkørende motor med masser af kræfter, der dog sagtens kan levere rigtig fin brændstoføkonomi.
Jesper færch
bruger siden
23-06-2009
16-03-2012 kl. 15:43
Martin Nielsen skrev:
Det er en Golf V. Det er en udstyrsmodel der er lidt sporty.
Generelt er bilen okay driftmæssigt, uden dog at imponere nogen.
Største ulempe kan være motoren. 2,0 Tdi pumpedyse fra Vag er ikke ligefrem den sikreste og mest driftsikre motor i verden. De er kendte for at flække topstykker, ødelagte turboer, bøvl med dyser osv. Og det er især på 16V udgaven. 8v udgaven klarer sig noget bedre.
Men generelt er det en velkørende bil, hvor følelsen af kvalitet er høj. Men det er dog ikke ensbetydende med at kvaliteten er høj.
Men der hersker meget stor ejerglæde for de fleste golf-ejere.
Hvis motoren fungerer ordentligt, så er det også en meget velkørende motor med masser af kræfter, der dog sagtens kan levere rigtig fin brændstoføkonomi.
tusindtak for svarene..
har i nogen alternativer?? inden for samme prisklasse, udstyr, HK, størreelse, M.M.
Jesper færch
bruger siden
23-06-2009
16-03-2012 kl. 17:43
JG B skrev:
gå lidt på kompromis med hk og køb med en 1,9 tdi som er nærmest er uopslidelig den har kun 105 hk men det er nok til en golf...
er bare "bange" for den bliver for kedelig i længden?
Profil slettet
16-03-2012 kl. 18:43
Hvad er dit kørselsbehov om året? Så kunne en 1,4 TSI måske være en mulighed..
Jesper færch
bruger siden
23-06-2009
16-03-2012 kl. 19:04
C S skrev:
Det er kun små 2 sekunder fra 0-100 der skiller, og momentet er lidt lavere, men så kører den til gengæld et par km mere på literen, og det tæller i min verden mere end andet. Fartgrænserne er som de er, så hvorfor kunne køre mere end det ;-)
Hvad er dit kørselsbehov om året? Så kunne en 1,4 TSI måske være en mulighed..
jeg kører ca 180 km om dagen hvor det er ren motorvej.
Jesper færch
bruger siden
23-06-2009
16-03-2012 kl. 21:17
Frank Bendstrup skrev:
Eller en ny model Astra med lidt sports udstyr, godt nok "kun" 110hk, men Du kunne jo prøve en tur i den og se om det er nok for dig. http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/17-cdti-110-enjoy/867117
Eller Astraens bror på samme platform med masser af udstyr samt 163hk og næsten ny, samt en høj gearing til motorvej http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/chevrolet/cruze/20-vcdi-163-ls/887916
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/chevrolet/cruze/20-vcdi-163-ls/1085749
cruze er for stor en bil til mig...
Jesper færch
bruger siden
23-06-2009
16-03-2012 kl. 22:52
Martin Skoubo skrev:
nu har jeg læst lidt, og har du overvejet en golf 5 gti? holdbar motor og 200 HK og kvalitet. så har man det sjovt ;)
ellers hvad med bmw 3-serie? der er du 100 % sikker på at alt fungere!
ja det lyder jo meget godt martin. men leder efter en diesel af golf størrelse, og helst ikke over de 200k.
bmw 3 serie er også rigtigt fint, men igen er vi over i en anden prisklasse
Jesper færch
bruger siden
23-06-2009
17-03-2012 kl. 00:25
Amir Odzackic skrev:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/3/22-de-sport/1122753 dette er en anden mulighed og er nok en af de kraftigste motorer i den klasse.
Eller overvej en Fiat Bravo med 150 hk som denne her
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/bravo/19-mjt-150-dynamic-evo2/1042009
og der får man virkeligt meget bil for pengene.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/120d/20-advantage/937804 men den har allerede rundet de 200.000 km så hellere gå efter denne
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/118d/20-advantage/1117344 som er lidt svagere model men tror ikke at du vil savne kræfter da den stadig er på fuld højde med din valg af golfen. Dertil skal du vide at du slipper billigere i vægtafgift på den da den er opgivet til 22,2 km/l og alligevel klarer 0-100 på 9 sekunder
jaah den bmw 118d bliver godt nok rost til skyerne.. det kunne være det var en mulighed.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
17-03-2012 kl. 16:25
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/3/22-de-sport/1122753
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/chevrolet/cruze/20-vcdi-125-ls/1007921
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/chevrolet/cruze/20-vcdi-150-lt/1123065
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/chevrolet/cruze/20-vcdi-163-ls/1085749
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/saab/9-3/19-tid-150-linear-sport-sedan/1121595
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/auris/20-d-4d-sol/1026802
Disse biler er lige umiddelbart de bedste alternative bud jeg kan finde.
Synes nu at sådan en Cruze er en bil du bør kigge på. Den tilhører samme klasse som Golf/Jetta. Især med en dieselmotor er Cruze et rigtigt godt bud. De kører altså ret godt.
I direkte sammeligning er Mazda 3 måske også noget der er værd at kigge på. Kører godt og har relativt meget udstyr. Dog bør du sørge for rustbeskyttelse.
Men selvfølgelig kan du jo holde på den Golf du har kig på og håbe på at det er en af de gode eksemplarer, der ikke volder motorproblemer. Med de KM du kører hver dag, er jo perfekt for en diesel.
Ellers kunne en mere sporty Seat Leon med samme motor være noget?
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
17-03-2012 kl. 16:53
Du skal følge dit hjerte.
En 2,0tdi pd motor er ikke værre end andre motorer til st gå i stykker, hvis den bliver kørt fornuftigt.
Det største problem med den motor er at 90% at de biler der kører med den er af sælgere og andre der ikke selv betaler hverken bil eller brændstof og altid har mere travlt end alle andre.
Hvis du ser på folks ejerglæde, så ville 94% vælge samme bil igen, dette overgås udmiddelbart kun af BMW-ejere, hvorimod ejere af (driftsikreroste) biler som Toyota og Mazda ville kun ca 65% vælge samme bil igen.HVORFOR MON?
Hilsen Lars