Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvad er derivejen med Cadillac, hvis noge?

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

15-11-2013 kl. 12:13

Ser stadig efter bil, med lækler komfort og driftsikkerhed.
Søgte sådan lidt for sjov efter cadillac.

Man kan jo få en cadillac til 200.000 kr som har gået under 100.000 km, med en nypris på den rigtige side af 500.000 med alt i udstyr.
Hvad er der galt, bortset fra en dårlig brændstoføkonomi.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-11-2013 kl. 18:54

Hvilke modeller kigger du på? BLS er, som KS nævner, en kraftigt re-stylet Saab 9-3 og er som sådan ikke så spændende (jeg ville hellere have en 9-3 hvis det endelig skulle være..)

CTS, STS, SRX, Escalade, XLR har til gengæld ikke noget tilfælles med Saab og er "rigtige" amerikanere, i hvertfald i mine øjne..

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

16-11-2013 kl. 11:21

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2013 kl. 12:00

Jeg tror såmænd ikke der er andet i vejen med den end at det ikke er et af de sædvanlige tyske prestigemærker, samt et solidt brændstofforbrug og dermed en giftig ejerafgift :-)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

16-11-2013 kl. 12:08

Der er ikke noget "galt" med det fede CTS'er du har kig på.
Du ska bare være foreberedt på forholdsvist høje vedligeholdesesomkostninger, højt benzinforbrug og en afskrivning der sparker røv, i forhold til en mindre nyere bil til samme pris.
Hvis du er klar til det, så køb den, den vil helt sikkert pynte i en verden med Citroen C1 og VW UP'ere :-)

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2013 kl. 17:08

Christian Lang

bruger siden
16-08-2013

skrev:
Jep, "rigtige" amerikanere med alt det indebærer. CTS deler så vidt jeg ved en stor del af platformen med Opel/Saab - og generelt bærer de præg af de samme dele. GM er simpelthen for ludfattige til at udvikle noget nyt, så de minder sgu alle sammen om hinanden....

Dårlig brændstofsøkonomi, et forfærdeligt valg af klamt plastik, tåbelige kørestillinger og en ikke specielt inspirerende bil at køre er nok de typiske kendetegn ved en Cadillac. Men er man til en ægte amerikaner, så er den skam fin.

Havde egentlig skrevet et længere svar, men jeg tror bare at jeg nøjes med at sige at CTS ikke deler platform med Opel/Saab..

Dette indlæg blev 16-11-2013 17:32 redigeret af dets forfatter.