Bilbasen Forum
Hurtig firmabil/familiebil søges
Profil slettet
09-11-2012 kl. 19:15
Profil slettet
09-11-2012 kl. 19:38
jeg vil selv købe den 325 d som er til salg herinde hos bmw.til 495,000kr st car den skulle have muskler nok.16,9kmltr og automatgear.og fed 6 cyl bmw motor.den bruger ca 13 sek fra 100 til 200 kmt der kan en golf GTI ikke følge med.
Profil slettet
09-11-2012 kl. 19:46
OK - han er mest til benzin, meeeeen sådan en BMW diesel og jo også næsten en benzin... :-) Har haft et par kollegaer, som kørte 525d og 530d - uha de gik godt. Har du lige et par links til dem du tænker på?
Mvh. Lasse
Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005
10-11-2012 kl. 00:57
Hvis det er ok med en brugt, så kig efter en der er mindst 36 måneder gammel, så falder beskatningen nemlig.
Profil slettet
10-11-2012 kl. 08:52
I øvrigt: Han har i dag en Superb 1,8T DSG7, men overvejer at gå en klasse ned, for at få mere motorkraft/mere sportslig bil.
Gitte B: En brugt kan også komme på tale - har du nogle bud?
Jeg gik med en tanke der hed: Ford Focus ST (250 hk) - men jeg ved ikke lige om der kan monteres træk på den, da den har centralt monteret udstødning?
Men kom gerne med nogle andre bud.
Profil slettet
10-11-2012 kl. 09:10
Lasse Hansen skrev:
hdi hdi: De daglige ture er blot 2 x 20 km, derfor helst benzin. Nogle gange længere ture på motorvej/autobahn, men primært kortere ture på små veje/landeveje.
I øvrigt: Han har i dag en Superb 1,8T DSG7, men overvejer at gå en klasse ned, for at få mere motorkraft/mere sportslig bil.
Gitte B: En brugt kan også komme på tale - har du nogle bud?
Jeg gik med en tanke der hed: Ford Focus ST (250 hk) - men jeg ved ikke lige om der kan monteres træk på den, da den har centralt monteret udstødning?
Men kom gerne med nogle andre bud.
Der kan IKKE monteres træk på en Focus ST - som du selv nævner sidder udstødningssystemet i midten, og dermed er det ikke lige til at montere.
Ellers kan du kigge i retning af en brugt Passat R32 - den går jævnt godt!
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
10-11-2012 kl. 10:35
christian schrøder skrev:
hvis du er glad for din superb kunne sådan en som denne måske være en ide :
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/superb/36-fsi-elegance-dsg-4x4/1042660
260 hk 6,5 sec 0-100 og 248 kmt på toppen
Selvsamme som politiet bruger i civil og som patruljevogn i det nordjyske - fantastisk motor, og samme som i den hurtige Passat. Sådan en v6'er lyder fantastisk når den ligger fra land!
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
10-11-2012 kl. 21:12
Lasse Hansen skrev:
Hej Kenn.
OK - han er mest til benzin, meeeeen sådan en BMW diesel og jo også næsten en benzin... :-) Har haft et par kollegaer, som kørte 525d og 530d - uha de gik godt. Har du lige et par links til dem du tænker på?
Mvh. Lasse
hej lasse.
tjek brugte bmw ,er herinde,der er flere med aut gear,både benziner og diesel varianter
mvh kenn,c
Profil slettet
11-11-2012 kl. 19:50
Thomas: "Hvorfor er det vigtigt at den kan køre minimum 220-230 km/t? Er det f.eks ikke vigtigere at den er hurtig til at komme op i fart??":
Jo - det er det, men der plejer at være en rimelig sammenhæng mellem topfart og acceleration. Jeg ville blot ikke skrive noget i stil med 0-100 på minimum x antal sekunder, eller min. x antal hk, da det så måske ville afholde nogle med at komme med input. Det med topfarten skrev jeg, for at signalere "kraftoverskud", og den nuværende Superb med 160 hk måtte gerne være hurtigere..
Men jo - evnen til at accellere, vil oftere blive anvendt, end evnen til topfart...
Men nu får han et link til tråden. Tak indtil videre.
Mvh. Lasse