Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Honda Civic 1,8 - overvejer brugtkøb

Frank Utzon

Frank Utzon
bruger siden
09-01-2006

19-06-2012 kl. 14:18

Jeg har overvejet en Honda Civic 1,8 fra 2006-2011. Jeg har dog et par spørgsmål: Hvor langt kører den på literen ved blandet (hovedsageligt landevej og motorvej en smule by) almindelig kørsel (ikke ultra pænt men heller ikke ræs)? Hvordan er kvaliteten? Er der noget, man skal være særligt opmærksom på - fx. rust, undervogn o.l.? Har de alle knastkæde eller har nogle af de tidligere tandrem? Andre kommentarer til bilen er velkomne. vh. Frank

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2012 kl. 14:43

Iflg. Spritmonitor.de ligger gennemsnittet for en Civic på omkring de 12,6 km/l. Dette lyder umiddelbart meget fornuftigt ved mellemhårde accelerationer og 130-140 på motorvejen. Men ved meget landevej og motorvej med maks 110 vil jeg tro du kan ramme 15-16 uden problemer.

Resten har jeg desværre ikke så meget erfaring på omkring en Civic, andet end den er super velkørende og elsker at få tæsk :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2012 kl. 15:42

Jesper Eriksen skrev:
Hej Frank,

jeg havde i 2 år leaset en Civic 1,8 Sport, og den savner jeg.

Den gik 14 km/l i snit med en blanding af by, landevej og mest motorvej (ikke over 125 km/t).

Bilen har meget plads - specielt i bagagerummet - og har en lækker følbar kvalitet. Sport har det meste i udstyr, dog ikke aux/usb indgang og frakobling af airbag, hvilket kom på den faceliftede udgave i 2010.

Den kører med kædetræk og skal til service for hver 20.000 km. Eneste reperation på 40.000 km var en defekt temperaturmåler i displayet, som blev skiftet på garantien.

Brugtbiltest af Civic melder ikke om de store fejl, dog kan den have "flyve-rust", så få den gerne undervognsbehandlet. Mekanikken er lækker med en fast og præcis gearkasse og en omdrejningsvillig motor - den tager 7.000 omdrejninger uden at få astma. Den er ikke specielt højtgearet, så den kan larme lidt ved motorvejskørsel.

På grund af de mange leasingbiler, er udbuddet af brugte stort, og priserne er faktisk ret lave.

Flyve-rust kommer vel ikke af rustdannelser på bilen, men fra bremsestøv og andet fra vejen? Og det er vel på lakken du mener? For i så fald kan det fjernes med en gang clay-bar og god polering.

Mvh C S
ww.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2012 kl. 20:11

Har en Honda FR-V 1,8 benziner, og den er jeg meget glad for. Super samspil mellem motor og gearkasse (som er de samme som i Civic), og generelt virker det som om teknikken spiller 100%.

I diverse biltest har der været stor fokus på, at motoren er lidt tyndarmet ved lave omdrejninger, og skal have "nogle tæsk" for at præstere. Men nu vil mange medier gerne gøre ting sort/hvide, og selv FR-V-en (som er større og tungere) en Civic-en, føles ganske kvik. Men ja - motoren tager mange omdrejninger, og det virker som om den trives fint med det :-)

Men ud og prøv den, så kan du jo selv vurdere... Mit forbrug ligger på 13 km/l, så Jespers nævnt 14 km/l burde ikke være et problem at opnå.

Mange bilmærker klistrer bunden til med plastik-plader/paneler. Det gør Honda ikke, og det kan både være godt og skidt. Plastikken kan beskytte bunden, men modsat kan den også gemme på nogle kedelige overraskelser, men på en Honda er det efter princippet: "what you see, is what you get", og det du kan se, er som ofte rigtig fint. Men er det en bil du vil beholde i mange år, så ville jeg ofre en supplerende undervognsbehandling.

Flyverust er Jesper og C S inde på: Det forekommer på alle biler, men en god polering kan fjerne flyverusten, og forebygger også.

Markedet bugner af tidligere leasing-biler, så udvalget er stort, og priserne synes jeg er rimelige.

Held og lykke med Civic-en - den tror jeg du bliver glad for.

Frank Utzon

Frank Utzon
bruger siden
09-01-2006

25-06-2012 kl. 08:02

Mange tak for svarene. Civic'en er absolut stadig i spil!