Bilbasen Forum
Hjælp til valg af stationcar
Martin Nguyen
bruger siden
10-09-2019
10-09-2019 kl. 10:33
Jeg skal til at købe en ny bil og erstatte det gamle skrog og håber, at I i den forbindelse vil hjælpe mig! Jeg håber at finde noget der opfylder følgende:
- 200 - 250.000 Kr. Jeg er villig til at gå en smule over dette beløb, hvis I mener at der findes et væsentligt bedre køb(mere for pengene) i denne prisklasse
- Stationcar - Jeg har en lille dreng som er 2 måneder gammel og tænker det er nemmere for konen at pakke barnevogn mv. i en stationcar
- Automatgear
- Parkeringssensor (gerne bakkamera)
- Fartpilot (adaptiv, hvis muligt)
- Jeg kører primært i København med en tur til Aarhus månedligt - ca. 15-20000km årligt.
Min viden omkring biler er ret begrænset og ønsker derfor ikke en alt for gammel bil og/eller for mange km på bagen - medmindre I vurderer, at der er en bestemt bil som er særligt robust og der derfor ikke burde være bekymringer med mange værkstedsbesøg mv.
Jeg har kigget på både Octavia, Megane, Insignia, Focus og Passat. Men har her på forummet læst mig frem til, at man burde holde sig fra VW og de franske biler. Det skal dog siges, at jeg gennem arbejdet, kan erhverve mig en Megane Demo model (1,3 140 Bose/Zen) fra Renault for under ca 40.000kr den pris som den står til (280 -> 240).
Kan I anbefale et godt køb?
Dette indlæg blev 10-09-2019 10:33 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
10-09-2019 kl. 11:54
Octavia er også et godt valg. Med sådan en så fornærmer man ikke nogen og er fornuftigt kørende.
Megane kender jeg ikke så godt, men den ser flot ud, og forlydender siger Renault ikke er så ringe igen.
Martin Nguyen
bruger siden
10-09-2019
11-09-2019 kl. 15:14
Jeg vil prøve at køre en tur i en Focus :) Har også kunne læse mig frem til at Toyota Avensis er et kvalificeret bud, så det vil jeg også lige give et skud. Flere inputs er meget velkomne!