Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

hjælp til valg af mindre pendlerbil

martin nielsen

martin nielsen
bruger siden
12-05-2011

02-09-2011 kl. 14:34

hej alle, jeg er nyuddannet og har fået job 89 km fra min bopæl. derfor søger jeg en økonomisk pendlerbil, men jeg ved ikke hvilket. den skal køre langt pr liter, ikke koste en bondegård og jeg skal kunne holde ud at sidde i den ca to timer dagligt. havde tænkt mig noget i retning af en citroen c3 70hdi eller 90hdi. er der mon nogen der har erfaring med disse modeller (altså den "nye" c3er), og er der andre biler jeg bør tjekke? mvh m nieslen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

02-09-2011 kl. 17:18

martin nielsen skrev:
hej alle,
jeg er nyuddannet og har fået job 89 km fra min bopæl. derfor søger jeg en økonomisk pendlerbil, men jeg ved ikke hvilket.
den skal køre langt pr liter, ikke koste en bondegård og jeg skal kunne holde ud at sidde i den ca to timer dagligt.
havde tænkt mig noget i retning af en citroen c3 70hdi eller 90hdi. er der mon nogen der har erfaring med disse modeller (altså den "nye" c3er), og er der andre biler jeg bør tjekke?
mvh
m nieslen

Ja en af de nye C3 med 90hk diesel skulle vist køre rigtig godt. Har hørt fra mange der har dem. De er meget støjsvage.

martin nielsen

martin nielsen
bruger siden
12-05-2011

03-09-2011 kl. 09:59

tak for brugbare svar. hvad med en ford fiesta 1,6 diesel - den koster vist ca det samme og har vist også ca samme størrelse.

er der nogen der har erfaring med den som de vil dele ud af?

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

04-09-2011 kl. 14:14

Hej.

Jeg kører lige pt. i en Fiesta ECOnetic, da min egen Mazda er på værksted.

Og jeg er godt nok imponeret af den lille bil.

Den er kvik, ekstremt velkørende, og ret støjsvag helt op til 140 km/t.

Man sidder godt i den, så det må være en ret optimal pendelbil.