Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp til startbil (18 år)

mads Hansen

mads Hansen
bruger siden
11-01-2014

11-01-2014 kl. 01:06

Hej alle bilbasen folk, jeg er en dreng som snart fylder 18 år og jeg har tænkt meget over hvilken biltype jeg skal have.
Jeg kunne godt tænke mig en stilet, billig og smart bil. Jeg vil helst ikke købe brugt (selvom jeg er mekaniker) fordi jeg ikke gider at skulle ligge og rode med den næsten hele tiden... Jeg har haft nogle kammerater som havde købt brugte biler og de skulle hele tiden laves (ved selvfølgelig ikke om de bare har været uheldige) men jeg har fået en rigtig dårlig oplevelse med brugte biler.
Så jeg kunne godt tænke mig en bil som er billig i det hele taget og samtidig ser godt ud på den stilede måde.
Jeg har ikke rigtigt tænkt over hvor mange penge jeg har og bruge af men altsåå...
Håber virkelig der er nogle herinde der kan hjælpe mig (skal lige siges at jeg har prøvet på mange forums) også svare de ikke ellers svare de bare "lad vær med at købe nyt, det gamle er det bedste)
men altså, håber der er nogle der kan hjælpe mig.
På forhånd tak :-).

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

11-01-2014 kl. 06:30

Tjaaa, du skriver ikke noget om budget, men en Suzuki Swift syntes jeg er ret smart, evt. Med et par store hjul på. Jeg harvogså set en VW UP i rød med sort tag, striber og store sorte hjul, den syntes jeg så godt ud. Under alle omstændigheder, så ville jeg købe en mindre bil og så smide lidt penge efter styning.
Hvis duvarbejder ved en nybilsforhandler, så kunne du vel også gå ind i salgsafd. og spørge efter et godt tilbud?

Brugt var ellers oplagt som mekaniker, du vil jo spare den, ret store, afskrivning.

Profil slettet

Profil slettet

11-01-2014 kl. 08:13

Find en ældre bil uden alt for meget elektronik som du selv kan skrue på.

Nu er stil jo individuelt så jeg vil ikke ind på bilmærke før du melder ud hvad du er til. En max pris skal du skrive ellers er det svært at hjælpe dig.

Danny Rasmussen

Danny Rasmussen
bruger siden
06-10-2013

11-01-2014 kl. 22:20

Jeg har selv lige købt en ny Ford Fiesta, og jeg synes altså, at det er en flot bil.

Men man kan vel også gå efter at købe en let brugt bil. Jeg synes personligt, at Mitsubishi Colt ser ond ud forfra - bagfra ligner den måske lidt en klump. Colt'er, der har kørt ca. 50.000 km kan fås til rimelige penge.

Nu er jeg godt nok en novice i biler, der fik kørekort i december, men jeg har da fået kørt lidt i nogle stykker inden valget faldt på Fiestaen. Citroen DS3 synes jeg er en flot bil, og den er lækker at køre i, men pga min højde - jeg er næsten 2 meter - så kunne jeg ikke se speedometeret, hvis jeg skulle sidde godt i bilen. Havde jeg været en lidt mindre gut, så havde jeg købt DS3'en.

Dette indlæg blev 11-01-2014 22:21 redigeret af dets forfatter.

mads Hansen

mads Hansen
bruger siden
11-01-2014

11-01-2014 kl. 23:01

Jeg har slet ikke lyst til at rode med en brugt bil da jeg har gjort det alt for meget og synes også det er blevet kedeligt. Jeg ønsker en bil som ikke skal laves hele tiden og bare køre når den skal, og det ved den gør hvis det er en ny bil. Men hvis i skulle give mig en rigtig god forsikring og det hele som er okay billigt så må i meget gerne gøre det. Ja du har ret en Suzuki swift er en meget snart bil, men ikke en bil jeg kunne tænke mig. Der er mange drømmebiler f.eks supra, Nissan gtr, BMW m5, audi r8 osv. Men selvfølgelig ved jeg da godt at det kommer aldrig til at ske, og slet ikke når jeg er 18. Desværre, men sådan er livet.

Men hvis i kunne gøre det for mig ville det være fedt. Mit budget ligger på over 100.000.

mads Hansen

mads Hansen
bruger siden
11-01-2014

11-01-2014 kl. 23:06

Jeg har også overvejet en Fiesta og en Opel Corsa.
De er fede biler eller de kan laves fede, også regner jeg nok med at købe f.eks en Corsa for helt ny. Det synes jeg er bedst.

mads Hansen

mads Hansen
bruger siden
11-01-2014

13-01-2014 kl. 13:11

Jeg havde tænkt meget på at købe en ny audi a5 coupé på afbetaling. Men ved ikke rigtigt om det kan betale sig. Er der nogle herinde som ved mere om det end jeg gær, for jeg har snakket med mange og de ved heller ikke hvad der er bedst at gøre. Under alle omstændigheder bliver jeg nødt til at afbetale, men jeg synes bare det kunne være fedt at køre rundt i en dejlig stilet bil.
Nogle i min familie har købt en audi a7, og jeg synes virkelig den er lækker at køre i, men de ved heller ikke hvor god en idé det er at købe en bil på afbetaling.
Men jeg ved selvfølgelig ikke om jeg bare skal gå ned i en forhandler og høre dem ad, men det ville være nemmere hvis der er nogle herinde der kunne svare på det.

På forhånd tak :-)

mads Hansen

mads Hansen
bruger siden
11-01-2014

14-01-2014 kl. 20:52

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Start med at ringe til forsikringsselskabet og hør, hvad den vil koste dig i forsikring. Derefter kan du tage ud for at se på Ford Fiesta & Co. - du vil formentlig kunne købe en ny Fiesta for ca. 2 års forsikring på Audien som ny bilist ;-)

Så hva siger du jeg skal gøre, hvilken en skal jeg vælge hvis det stod til dig og hvis forsinkringen siger at jeg godt kan få audien, skulle jeg så vælge den eller? :)

mads Hansen

mads Hansen
bruger siden
11-01-2014

14-01-2014 kl. 20:56

Christian Lang

bruger siden
16-08-2013

skrev:
Enten er du en troll, ellers har du ingen realitetssans.

1. Du får ikke lov til at låne pengene
2. Du får ikke lov til at forsikre bilen

Og så hænger den ikke sammen med hvad du først nævner "billig i det hele taget".

1.jeg er ikke en troll, jeg ved bare ikke hvordan sådan noget fungere og jeg er ikke god til at søge om sådan noget på nettet og sådan.
2. Hvorfor skulle jeg låne nogle penge og hvem skulle jeg låne penge af?
3. Hvorfor skulle jeg ikke få lov til at forsikrer den?

Husk sk jeg spørger på et forum, fordi jeg tænkte at der var nogle der vidste det.
Og jeg har massere af realitetssans.
Men hvis du kan svare mig på de 2 sidste spørgsmål jeg lige har skrevet må dju meget gerne det.

Profil slettet

Profil slettet

14-01-2014 kl. 21:15

Nu findes der heldigvis unge mennesker som der har råd til at købe dyrer biler, også kontant, der er bare langt mellem dem og når du starter ud med at skrive du du leder efter en billig bil, så kan jeg godt forstå at de andre brugere har misforstået dig.

Hvis jeg kunne vælge, så helt klart den A5 coupè :-) den er så lækker, men det er A7`eren også, jeg synes bare bedre om desoignet på A5, men havde jeg pengene, så er der 1000 andre ting som også spiller ind og der er A7 måske langt bedre?

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

mads Hansen

mads Hansen
bruger siden
11-01-2014

14-01-2014 kl. 21:41

mads Andersen

bruger siden
06-04-2005

skrev:
Nu findes der heldigvis unge mennesker som der har råd til at købe dyrer biler, også kontant, der er bare langt mellem dem og når du starter ud med at skrive du du leder efter en billig bil, så kan jeg godt forstå at de andre brugere har misforstået dig.

Hvis jeg kunne vælge, så helt klart den A5 coupè :-) den er så lækker, men det er A7`eren også, jeg synes bare bedre om desoignet på A5, men havde jeg pengene, så er der 1000 andre ting som også spiller ind og der er A7 måske langt bedre?

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Ja jeg leder også efter en billig bil da jeg skal begynde at køre lange ture når jeg skal i værnepligt, men derfor vil jeg gerne vide om der var nogle der vidste noget om hvordan det så ud til med forsikring og hvad folk synes om audien.
Det kan godt være de har misforstået det, muligvis også fordi jeg har blandet nogle ting sammen.
Men ja jeg synes også at a7 er fedest, men jeg synes jeg har set/læst/hørt et eller andet sted at man kan få dem billigt på afbetaling altså betale om måneden og det der. Men det ville da være meget rart at vide til en anden gang hvis man kunne det, fordi jeg kunne godt tænke mig at køre rundt i en audi a7 i så und en alder.

Er det din hjemmeside Mads? :-)

Profil slettet

Profil slettet

14-01-2014 kl. 23:13

Christian Lang

bruger siden
16-08-2013

skrev:
Enten er du en troll, ellers har du ingen realitetssans.

1. Du får ikke lov til at låne pengene
2. Du får ikke lov til at forsikre bilen

Og så hænger den ikke sammen med hvad du først nævner "billig i det hele taget".

Kan kun give Christian ret, denne tråd er da en joke. Men man må da sige at drengen har humor:-)
Noget helt andet, er der ikke kommet en helt masse lidt underlige indlæg på det sidste?

Dette indlæg blev 15-01-2014 05:55 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2014 kl. 05:36

Hej Mads

Ja det er det :-)

mads Hansen

mads Hansen
bruger siden
11-01-2014

15-01-2014 kl. 20:51

K B

bruger siden
11-09-2012

skrev:

Kan kun give Christian ret, denne tråd er da en joke. Men man må da sige at drengen har humor:-)
Noget helt andet, er der ikke kommet en helt masse lidt underlige indlæg på det sidste?

Det er ikke en joke. Nu tænkte jeg at det ville være godt at få lidt styr på det og skrive på et forum hvor der muligvis er mange der ved noget om det.
Det kan også godt være er jeg lidt dum, men lad dog vær med at skrive det er en joke, når jeg bare spørg. Er det måske dumt at jeg spørger ml noget jeg ikke ved og jeg ikke rigtig kan få svar på nogle steder????

mads Hansen

mads Hansen
bruger siden
11-01-2014

15-01-2014 kl. 20:52

K S

bruger siden
15-01-2014

skrev:
Du skal ikke købe bil som 18 årig men i stedet fokusere på at få en god uddannelse.

Jeg er skam igang med en uddannelse. Jeg skal snart i værnepligt og fortsætte derinde i mange år, så jeg synes personligt det er vigtigt at jeg får en bil da jeg gerne vil og jeg også har brug for en.

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2014 kl. 23:28

Mads Hansen

bruger siden
11-01-2014

skrev:
Det er ikke en joke. Nu tænkte jeg at det ville være godt at få lidt styr på det og skrive på et forum hvor der muligvis er mange der ved noget om det.
Det kan også godt være er jeg lidt dum, men lad dog vær med at skrive det er en joke, når jeg bare spørg. Er det måske dumt at jeg spørger ml noget jeg ikke ved og jeg ikke rigtig kan få svar på nogle steder????

Hvad er det så? Du skriver du har tænkt dig at købe en ny Audi a5 coupe, sådan en koster mindst 570000 uden nogen form af ekstra udstyr! Sådan en vil koster dig mindst 10000-12000 pr mdr at holde kørende. ( lån, forsikring, service, div udgifter, benzin) , samt skal ligge over 100000kr i udbetaling. Så derfor ser jeg denne tråd for en stor joke.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

16-01-2014 kl. 12:53

I kender jo ikke hans baggrund. Det kan være forældrene har mønten til at købe, eller han kan have vundet i lotto.

Hvorfor ikke bare tie stille hvis man mener tråden er useriøs eller har noget godt at sige?

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2014 kl. 22:31

Jannik Christensen

bruger siden
02-09-2008

skrev:
I kender jo ikke hans baggrund. Det kan være forældrene har mønten til at købe, eller han kan have vundet i lotto.

Hvorfor ikke bare tie stille hvis man mener tråden er useriøs eller har noget godt at sige?

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2014 kl. 22:36

K B

bruger siden
11-09-2012

skrev:

Jamen det samme kunne jo spørge dig om!
mener da samtidigt også at havde svaret manden på hvad sådan en ville koste at holde kørende

Dette indlæg blev 16-01-2014 22:37 redigeret af dets forfatter.

mads Hansen

mads Hansen
bruger siden
11-01-2014

17-01-2014 kl. 22:14

Det er muligt jeg havde skrevet at det skulle være en billig bil med billig forsikring, fra min side har jeg gjort hvad jeg kunne da jeg ikke har mere viden på emnet end jeg har, hvilket netop er grunden til at jeg henvender mig til folk der måske kunne have lidt mere erfaring på emnet.

Som sagt er ideen med en billig Audi A5 måske noget der går i en forkert retning efter hvad jeg oprindeligt startede tråden med, men i stedet for at give jeres mening om hvor irelevant denne tråd end måtte være kunne i da forsøge at give et svar der kan få mig i den rigtige retning, jeg havde jo blot hørt at A5´eren kunne anskaffes til en rimelig pris om måneden for en ung som mig.

Det er muligt i mener jeg mangler realitetssans og at denne tråd er spild er jeres tid, så forlad tråden i stedet og efterlad det til dem der i det mindste er flinke nok til at kunne give mig et relevant svar på dette emne, desuden har tråden heller ikke været ligegyldig for mig da jeg bestemt har fået noget ud af denne tråd, som sikkert vil gavne mig senere hen når jeg når til det punkt hvor anskaffelse af et køretøj er en nødvendighed.

Et desperat forsøg på at spille smart vil jeg nu ikke kalde det da det ikke er noget jeg just går op i hvad andre tænker om mig, en pæn bil er blot hvad jeg godt kunne tænke mig.

Nu da i har gjort det rimelig klart at det er på grænsen til umuligt kunne i jo eventuelt give mig et alternativ til en anden bil som også er smart, men som kan betale sig at have for en som mig, biler der er nævnt i tidligere indlæg er bestemt også overvejet.

Jeg takker for alle de indlæg der har været (både gode og dårlige) for at sætte jeres tid af til at hjælpe en snart 18 årig.

Profil slettet

Profil slettet

18-01-2014 kl. 01:24

Mads Hansen

bruger siden
11-01-2014

skrev:
Det er muligt jeg havde skrevet at det skulle være en billig bil med billig forsikring, fra min side har jeg gjort hvad jeg kunne da jeg ikke har mere viden på emnet end jeg har, hvilket netop er grunden til at jeg henvender mig til folk der måske kunne have lidt mere erfaring på emnet.

Som sagt er ideen med en billig Audi A5 måske noget der går i en forkert retning efter hvad jeg oprindeligt startede tråden med, men i stedet for at give jeres mening om hvor irelevant denne tråd end måtte være kunne i da forsøge at give et svar der kan få mig i den rigtige retning, jeg havde jo blot hørt at A5´eren kunne anskaffes til en rimelig pris om måneden for en ung som mig.

Det er muligt i mener jeg mangler realitetssans og at denne tråd er spild er jeres tid, så forlad tråden i stedet og efterlad det til dem der i det mindste er flinke nok til at kunne give mig et relevant svar på dette emne, desuden har tråden heller ikke været ligegyldig for mig da jeg bestemt har fået noget ud af denne tråd, som sikkert vil gavne mig senere hen når jeg når til det punkt hvor anskaffelse af et køretøj er en nødvendighed.

Et desperat forsøg på at spille smart vil jeg nu ikke kalde det da det ikke er noget jeg just går op i hvad andre tænker om mig, en pæn bil er blot hvad jeg godt kunne tænke mig.

Nu da i har gjort det rimelig klart at det er på grænsen til umuligt kunne i jo eventuelt give mig et alternativ til en anden bil som også er smart, men som kan betale sig at have for en som mig, biler der er nævnt i tidligere indlæg er bestemt også overvejet.

Jeg takker for alle de indlæg der har været (både gode og dårlige) for at sætte jeres tid af til at hjælpe en snart 18 årig.

Hvad må den koste? Ellers er det svært at rådgive!

Dette indlæg blev 18-01-2014 01:24 redigeret af dets forfatter.

mads Hansen

mads Hansen
bruger siden
11-01-2014

05-03-2014 kl. 10:31

Jeg skulle aldrig have spurgt herinde. Det giver ikke andet en lort på lort. Og det er fair nok at i synes det er en joke, det er jeres holdning, men prøv at stil jer i mit sted.
Men tak for hjælpen alle dem der har svaret ordenligt, det er jeg taknemlig for, men alle jer andre i burde søge lidt på google om at lave sjov og sådan noget hvis det er det i leder efter istedet for at lyde så kloge inde på et skide forum hvor man ikke laver sjov men spørger seriøst.
Men det er jeres holdning som sagt.
I må have et godt liv, jeg finder et andet sted at skrive.

Mads Hansen slut.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

26-03-2014 kl. 19:03

en Mazda 2 er måske en mulighed hvis bagagerummets størelse ikke rigtig siger dig noget? http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/2/15-sport/2053740 det eneste jeg ved det er at Mazdaer er stort set ikke til at slå ihjel og at reservedelene kan være dyre

husk dog at tjekke om

der er fuld servicebog tjek dette som det første

den er undervognsbehandlet - få den tjekket på lift

ingen røg/dyr

et godt råd er at få et P Watch som er en elektronisk p skive med så slipper du for at stille p skiven jeg har haft P Watch i alle mine 3 biler og kan ikke undvære det

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

23-04-2018 kl. 20:49

Udover det er noget mærkeligt noget at spamme 10 indlæg med et spørgeskema, så er spørgsmålene i undersøgelsen også ubruelige.

Jeg vil gætte på mere end halvdelen af alle som har kasko på bilen har det fordi det er et krav ifbm financieringen, den svarmulighed har man overhovedet ikke.