Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp til køb af fremtidens klassikere

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

12-03-2013 kl. 12:54

Hej forum. Hvilke biler, til rimelige penge (op til 100K) ville i pege på hvis i skulle købe en "fremtidens klassiker" biler som kan bruges nu, til sommer-hygge-kørsel og som udelukkende vil stige i fremtiden ? Jeg leger lidt med tanken om at købe en for-sjov-bil. Kom bare med så mange bud som muligt, alder km er ikke så vigtig, det skal blot være en bil i mener vil stige i fremtiden. har selv set lidt på: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/coup/28-e-quattro/1526760 Gudesmuk efter min mening. http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/205/16-cti-cabriolet/1371228 Sjov lille bil, åben http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/capri/23-s-coup/839491 Spændende bil, designet holder stadig http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/crx/16i-vtec/1554909 0-100 på 7,2 ikke dårligt for 20 år siden, er stadig sjov til en søndagstur, tænker jeg.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

12-03-2013 kl. 13:18

Hej Joakim.

Jeg går helt sikkert efter en bil der er iorden, og helst med et lavt km, og een som ikke er blevet skruet i stykker af en "Brian-type"
Vi behøver bestemt ikke at have samme smag, 406 Coupe er et godt bud, den er jeg ret vild med (måske har vi samme smag alligevel :-) Alfaén kan jeg ikke se mig selv i, den er simpelthen for almindelig, masser af sælgere har kørt land og rige rundt i sådan een.

Jeg ønsker en bil hvor folk siger "gud ja kan du huske den" når de ser den, og ikke "nå der kommer en Alfa 156" Håber det giver mening

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

12-03-2013 kl. 13:39

Fed Alfa, tak for den :-)

Jeg kan godt lide en 156'er jeg tvivler bare på at den, på den korte bane (10år), vil stige i pris, der er simpelthen solgt FOR mange af dem.

En Volvo kan desværre nok ikke få mit hjerte til at banke hurtigere, der er vi ikke helt enige, flere bud modtages meget gerne :-)

Profil slettet

Profil slettet

14-03-2013 kl. 20:04

K S -> Den dér Alpine er godt nok fed!

Og prisen er bestemt ikke afskrækkende. Det er en bil til ægte mandfolk!

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2013 kl. 20:07

Peugeot 205 1,9 GTI, så bliver det ikke federe :-) i org. stand naturligvis!

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2013 kl. 20:36

k m skrev:
du skal dog huske at reservedele til sådan en er meget dyre da den er meget sjælden. derudover skal man kunne lide skrue selv da det ikke er verdens mest pålidelige klassiker, og det ville koste en formue at holde den kørende ellers.
så hellere den lille fiat coupe den ser lige så godt ud og kører sikkert lige godt. og så har min kammarat sådan en lille fiat med den motor og den går stortset aldrig i stykker og hvis det endelig skulle ske så koster det kun lidt håndører og få den lavet....

Du skriver simpelthen i samme indlæg at en Reanult fra midt 80'erne ikke er verdens mest pålidelige bil og at en Fiat Coupé aldrig går i stykker.

Fiat'en, der blev bygget fra 1993 til 2000, går da mindst lige så meget i stykker som en 80'er Renault.

Kalder man forresten ikke først en bil for klassiker, når den er 25 år og veteran ved 35 år, her tænker jeg ikke på klassiker-status, men mere i forbindelse med fx. forsikringen

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2013 kl. 20:40

Har aldrig hørt om klassiker-status ? En bil kan først kaldes for en klassiker hvis flere betingelser er opfyldt.

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2013 kl. 21:01

Jeg mener ikke den slags klassiker som der bliver snakket om her i tråden, ejg mener rent aldersmæssigt

På samme måde som en bil bliver alders-veteran ved 30 eller 35 år, bliver den en alders-klassiker ved 25

Dette indlæg blev 15-03-2013 21:03 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2013 kl. 21:13

En Peugeot 205 1,9 GTI har klassiker status...world wide :-)

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2013 kl. 21:47

mads Andersen skrev:
En Peugeot 205 1,9 GTI har klassiker status...world wide :-)

Enig