Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp til bil nr. 2. Max pris ca. 350.000 kr.

Ahmad El-Wali

Ahmad El-Wali
bruger siden
28-04-2018

30-05-2019 kl. 15:08

Vi er en familie på 2 voksne og to små (2,5 og 1 år). Vi har brug for endnu en bil i husstanden. Skal gerne være større end vores nuværende bil (VW Polo). Bilen skal køre ca 50-60 km om dagen i hverdage. Og med en del køkørsel.

Jeg kigger selv lidt hen imod lettere kørte BMW 3-serie Touring. Men jeg er knap så varm på den skærm de fleste af dem kommer med (navi business). Det har fået mig til at kigge hen imod Audi A4. De virker dog også lidt dyrere.

Om bilen er sedan, station eller SUV er jeg som sådan ikke alt for følsom over for.

Jeg søger bare en god bilen til pengene

Ønsker til bilen:
Benzin motor (må godt være hybrid)
Automatgear
Flot kabine/sæder (ikke er krav, men helt klart vægtet)
Kørt under 50.000 km (helst mindre)
Baksensor/kamera
LED lys (kan evt eftermonteres)
Navi/skærm

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

30-05-2019 kl. 17:38

Det er en taknemmelig række krav du opstiller.
Personligt havde jeg snuppet en Mercedes C klasse eller CLA, den virker langt mere moderne indeniend BMW`en og kører 10 gange bedre end Audien.

Ahmad El-Wali

Ahmad El-Wali
bruger siden
28-04-2018

30-05-2019 kl. 20:09

Hej Lars,
Tak for svaret. Jeg føler en CLA kan være lidt for lille. Det er jo "blot" en A-klasse i coupe? C-klasse kunne være relevant. De bare lidt dyrere. Og sværte at finde i benzin.

Det kan godt virke som en taknemmelig liste, men jeg tænker der bør være noget på markedet som.kan leve op til det? Audi har kampagner på A4 og A4 Avant til ca 400.000 kr. BMW 3 Touring fås til 385.000 kr, samtidig med en 4 serie fås til 420.000 kr. Og det er med automatgear, en hel liste af ekstraudstyr og i BMW's tilfælde med vinterhjul på alu fælge.
Og det er jo helt nye biler.

Jeg ved ikke om jeg reelt skal kigge mod billigere mærker som Mazda?

Ahmad El-Wali

Ahmad El-Wali
bruger siden
28-04-2018

30-05-2019 kl. 21:26

Hej Esben,
Tak for dit bud.
Jeg har godt nok set den. Men jeg synes kabinen ser meget kedelig ud. Men måske jeg burde tage ud og se på Jaguar.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

30-05-2019 kl. 22:53

Du er ligeglad med sedan så Lad mig lige smide en Tesla model 3 på bordet.

har selv en Mercedes c200 benzin, lækker vogn, men antikvarisk, larmende, træg ogsløv i forhold til Tesla model 3 Som vi nu har haft hjemme i 6 uger og 6000 km.
c klassen bruger ca 2500 kr i brændstofomkostninger måneden for 2500 km.
tesla*en bruger 579 kr, plus lidt refusion. Så ca 300 realistisk.

Teslaen er bare for fed. Kan fåes fra 360k og op, kan køre 500+km på en opladning ved landevej og ca 400 på motorvej, begge er tested.

Dette indlæg blev 30-05-2019 22:55 redigeret af dets forfatter.

Ahmad El-Wali

Ahmad El-Wali
bruger siden
28-04-2018

31-05-2019 kl. 00:34

Hej J R,
Tesla Model 3 er klart en mulighed. Ekstraudgiften kan til dels spares hjem i brændstof. Men jeg har ikke kunne finde nogle på Bilbasen eller brugt når jeg søger.
Hvordan er det kun at have en skærm i midterkonsollen?

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

31-05-2019 kl. 07:33

Det tager ca 250 meter at vænne sig til kun en skærm. Det tager ca de samme meter at blive overbevist, prøv den. kender du en med en Tesla så spørg om en kort tur.

der er ingen brugte af den grund af første indregistrerede model 3 i dk er fra februar.

vi kørte i mercedes’en igår og det irriterede mig hele turen hvor meget den larmede.

Overvejer at fyre C’eren af. men idet jeg kun kører 10-12000 om året, så kan en 2015 benziner automatik med 80000 på uret holde rigtigt mange år som min bil. Fruens kører som regel 25-30000, det er hende der har model 3 til dagligt. Grunden til den har gået 6000 på 6 uger er nok nyhedes værdien. Mercedes’n køærte også meget de første 2-3 måneder.

hvis du kan nøjes med baghjulstræk på en Mercedes c klasse, så kan man bestille en model 3 med AWD på hjemmeside, derefter ringer man eller kører ud i butikken og får ændret bestillingen til baghjulstræk. såvidt jeg forstår koster en baghjultrukket longrange ca 425.000 med træk og autopilot. Er så ikke sikker på om det er med tilvalg af anden end standard farve.
baghjulstrækket er en Off The shelf vare, som de ikke reklamerer med pt, men de kan købes ved kontakt til butikken/Tesla.
longrange RWD bør gå 550 km på et batteri ved ca 90 kmt Og 10 grader Udenfor. Ved 120-130 kmt bør den gå 425- 450 km på samme betingelser.

på trods af at jeg har en flok almindelige biler jeg gerne ville have haft, så må jeg nok indrømme det kommer ikke til atbske efter vi har fået model 3, den er bare for fed.

Dette indlæg blev 31-05-2019 07:36 redigeret af dets forfatter.

Ahmad El-Wali

Ahmad El-Wali
bruger siden
28-04-2018

01-06-2019 kl. 06:30

Tak for det rigtige uddybende svar J R. Jeg vil klart overveje en Model 3. Men for nu, så er det benzin bilerne som har mit hjerte. Måske skal jeg ud og tage et kig på en elbil. Jeg har kun prøvet at køre de billige elbiler (Nissan og Renault).

Reelt set så jeg helst jeg fik købt noget a la BMW 3-serie, 4-serie, Mercedes C-klasse eller Audi A4. Men jeg ved ikke om man kan tillade sig at købe sådan en uden læder sæder. Jeg tænker der er flere plusser og minusser i læder/ikke-læder.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

01-06-2019 kl. 08:08

Der er klart plusser og minusser ved “læder”.

Langt de fleste er idag faktisk plastik, eller vegan leather som Tesla kalder der, Mercedes kalder det artico, men er 2 navne for det samme.

Igen du skal købe det du lyster. Dog vil det være klogt at tage beslutningen på lyst grundlag. Derfor synes jeg du skulle prøve en tur i de biler der er aktuelle. Enten ved forhandler eller ved en bekendt.

Forøvrigt kører vi pt i en lejet Ford Focus ST. I spanien . behagelig forholdsvis stille og ufatteligt med plads både på bagsæde og hvis man ligger sæderne Ned. Hentede 3 sengbunde og 2 madrasser på en gang idag. Sad godtnok helt oppe i forruden og med panden imod solskærm, men der var plads bág i. Sagde faktisk til fruen idag at jeg måske godt kunne accepetere at bytte C200‘en ud med en focus ST.
Hun mener nemlig det er spild af midler at køre mercedes for 8-12.000 km om året, hvor hoved parten er 2 gange 15 km til og fra arbejde. I princippet har hun helt ret.

Dette indlæg blev 01-06-2019 22:40 redigeret af dets forfatter.