Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp til bil nr 2 a/b-segment

Kim Mortensen

Kim Mortensen
bruger siden
28-01-2006

04-08-2017 kl. 00:19

Vi har en stor familiebil og står overfor at købe en bil nr 2. Primært til småture til og fra arbejde og hente børn. Konen har et dårligt venstre knæ og da det primært er hende der skal bruge bilen er automatgear et krav.
Vi fik anbefalet en Up men da vi prøvede den fandt vi ud af at den har et ret dårligt automatgear. Desuden er jeg lidt i tvivl om sikkerheden i de helt små biler.
Prisen vi vil give ligger omkring de 100.000
Gode køreegneskaber er ikke et krav. Mest vigtigt er at man kan stole på at den vi starte om morgenen

Der er ikke et ret stort udvalg af automatgear i mini/mikro bilklassen

Kom gerne med forslag

Mvh. Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

04-08-2017 kl. 09:21

100.000 kr for en 6 år gammel Skoda i mini-segmentet.. Shit, det er dyrt, dsg gear eller ej!

Jacob Larsen

Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017

04-08-2017 kl. 17:30

Et konkret bud fra a-segmentet kunne være denne:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/i10/125-trend-aut-5d/3352428

Til kortere ture er der helt ok plads til også at have børn (og voksne uden alt for lange ben) på bagsædet, da det er en af de større i segmentet. Lige med det konkrete forslag, vil du fortsat have fabriksgaranti frem til jan 2019. Jeg har den selv (dog med manuel gear), og bilen føles ganske solidt skruet sammen.
Om Hyundais automatgearkasse er bedre end VAGs, må jeg melde pas på, men den kunne da være værd at afprøve.

Et andet bud: Suzuki Celerio.
Den er lidt rustik i designet, men fås fra ny med automatgear til 110.000. Så med lidt held bør du kunne finde en demobil/næsten ny indenfor jeres prisramme. Med en næsten ny bil burde man også kunne forvente nogenlunde gnidningsfri kørsel.

Jacob Larsen

Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017

04-08-2017 kl. 18:04

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Bare lige for at tilføje så hvis det er bagudvendt autosæde der skal bruges så ville jeg se bort fra alt i a segmentet
vi er selv ved at sælge vores Opel Karl af samme årsag vi syntes personligt bare ikke de har plads til noget . Jeg er 190 og skal have sædet helt tilbage i de fleste micro biler og da vores dreng stadig sider bagudvendt på bagsædet skal passagersædet helt frem.
men ok har haft en arbejde kollega som var ca 165 det samme var hans kone og deres børn var heller ikke særligt høje så de kunne alle 4 være i den

ang sikkerhed i microbiler så vil du stortset altid være bedre stillet i en størrer bil
hvis den er af nyeredato

Den kan jeg godt følge dig i. Jeg er selv 193, og har på forsæderne ingen pladsproblemer i i10'eren. Men den klassiske manøvre med at "sidde bag sig selv" for at afprøve bagsædepladsen, vil jeg nødigt rode mig ud i. Bag mig er der allerhøjest plads til person af den mere lavstammede slags.

Men alt efter hvor mange og hvor store børn Kim har (og hvad behovet er for barnesæder), kan 3 personer godt føle sig fint til rette i den rette a-segment bil.

Kim Mortensen

Kim Mortensen
bruger siden
28-01-2006

04-08-2017 kl. 22:18

Hej

Tak for jeres bud på mulige bilkøb. Vi har 2 børn hvor den ældste snart ikke skal bruge autostol mere.
Jeg er også ca 190 høj og det er ikke mig der skal bruge bilen. Den skal ikke bruges til en familieudflugt men som transport til og fra arbejde samt hente børn i skole og børnehave.
En i10 kunne godt være en mulig kandidat. Det vil vi kigge nærmere på
Fabiaen er for gammel i forhold til prisen så den vil jeg udelukke.
Vi havde ellers kig på en udstillingsmodel af en Nissan Micra med automatgear men den var desværre solgt iden vi fik prøvet en tur i den.

Er der andre bud på en bil?