Bilbasen Forum
Hjælp!!! Skal jeg købe den A4?
Profil slettet
04-11-2012 kl. 23:03
Profil slettet
04-11-2012 kl. 23:56
De andre lyder spændende. Mange har forskellige meninger. Er også blevet anbefalet Nissan Qashqai eller Kia Ceed SW.
Det lyder til du har styr på det. Helt isoleret set, uden andre anbefalinger, ville Audi så være et ok køb?
Profil slettet
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
05-11-2012 kl. 05:43
Kristian Nielsen skrev:
Jeg er helt væk på biler :) Hvad er PD og CR?
PD er pumpr-dyse system til indsprøjtning at diesel, CR er comonrail indsprøjyning.
I mine øjne kan du roligt købe en A4, men med dit kørselsbehov bør du overveje en benzinmotor i stedet for diesel.
Hilsen Lars
Profil slettet
05-11-2012 kl. 11:30
J K skrev:
Hej. Fin bil du har kig på. Husk at du må ikke sammenligne den med de andre, som nogen herinde mener. Audi er en klasse for sig, selvom mange komponenter går igen fra andre mærker. Der er en grund til, at prisen er højere, man får som regel hvad man betaler for. Der er ingen biler der er fejlfri, men Audi er bare en rigtig lækker bil, som ligger godt på vejen, og har en rigtig lækker kabine. Har i evt overvejet noget Bmw også?
Ahr, den holder vidst ikke helt vand. Al teknikken er hentet direkte fra Passat, så rent mekanisk er den hverken værre eller bedre. Så kvaliteten og holdbarheden er på samme niveau, og som det er sagt før, så virker bløde materialer meget lækre, men det gør dem ikke mere holdbare af den grund.
Bortset fra det, så kunne noget Octavia med Elegance-udstyr også være et bud. Samme udstyr som Audi'en, samme motor m/m, det er bare muligt at finde en nyere med færre km, og billigere.
Dog får du ikke samme mærkeværdi/prestige med.
Evt. kan I også kigge i retning af SuperB - i mine øjne en bil der er langt bedre og federe end en A4.
Mvh C S
www.e-bil.dk
H P
bruger siden
06-01-2004
05-11-2012 kl. 11:55
Men bilkøb og fornuft hænger ikke, og har aldrig hængt, sammen.
En A4 er sikkert en lækker og velkørende bil, men og give over en 1/4 million for en 4 år gammel bil er sgu da dumt, der findes masser af biler med langt mere plads som er billigere og/eller nyere
Sådan en bil køber du med hjertet, og hvis det er der du er, så køb den, ellers så lad være.
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
11-01-2013 kl. 14:45
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/superb/14-tsi-125-ambition-combi/1448223
Med jeres kørselsbehov vil ejerafgift og brændstofudgift være nogenlunde ens, men A4eren vil måske have et lidt lavere værditab (?).