Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp; Nyere Skoda Octavia eller ældre Mercedes C-klasse?

Søren Dahl

Søren Dahl
bruger siden
29-05-2008

11-11-2015 kl. 20:31

Hej, jeg står og skal købe ny bil, men er meget i tvivl om i hvilken retning jeg skal kigge. Jeg kører ca 25-30.000 km pr år, motorvejskørsel 9 ud af 10 gange, så er helt grundlæggende i tvivl om det skal være diesel eller benzin med de antal kilometer.

Vigtige parametre for mig er pålidelighed, sikkerhed og lave driftomkostninger.

Desuden skal det være en stationcar med automatgear. Budgettet er ca. 300.000 kr. Pralefaktor siger mig ikke så meget, men det skader da ikke at det er lidt lækkert J

Jeg vakler mellem to typer og vil meget gerne høre om jeres erfaringer med dem. Jeg er også åben for andre bud.

- Skoda Octavia Combi DSG 1,4 (benzin, gerne ca et år gammel med 5-10.000 km på tælleren)

- Mercedes C200 2,2 (st.car, diesel, automatgear – sådanne kan fås i årg. 2011-12 med ca 120-160.000 km på tælleren til den pris)

Er der en af de to I hælder til? Eller vil fraråde? Specielt er jeg i tvivl om reperationsomkostningerne ved Mercedes’en løber løbsk indenfor en kort årrække.

Mvh. Søren

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

11-11-2015 kl. 22:37

Jeg ikke helt upartisk. Har kørt Mercedes i 10 år og på femte år i min anden Mercedes (begge frikørte taxaer). Skoda er en fin bil, men jeg ville klart vælge Mercedes'en. Jeg smiler bredt hver gang jeg skal køre i den og den er 9 år gammel. Tvivler lidt på at Skoda-ejere gør det... :-D de har ikke kostet mere end tilsvarende gamle biler i omkostninger.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg