Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp - 3 børn - Hjælp til bilvalg - Jeg er i vildrede TOTALT...

Brian Aagård

Brian Aagård
bruger siden
25-11-2010

14-04-2015 kl. 11:44

Kære medbilister.

Jeg er beriget af at være fra til 3 børn. De har nu alderen 6, 7 og 9år.
Vi har kørt Passat st.car årgang 2004, men den er nu ved at være lettere træt efter + km. 320.000.

Passaten købte vi dengang, fordi der var plads til 3 på bagsædet. Det har dog vist sig, at ja, der var plads, men med det til følge at man sad lidt tæt og børnene ind i mellem har slået hinanden lidt ihjel på længere køreture. Dog super fedt med plads i bagagerummet.

Nu skal vi ud at vælge en ny, hvor der måske er samme, eller mere plads end i nuværende.
Men hvad er jeres forslag - Vi regner med næste bil skal holde indtil ungerne er oppe i teeage årene. Altså holde uden de store problemer i 10 år.

Budgettet er små kr. 200.000,- Og vi kører ca. km. 25.000 - 30.000 årligt.

Den må gerne have lidt power (Dog ikke en der er alt for tørstig) og pænt med udstyr
Pt. har jeg haft følgende modeller i overvejelserne:

Kia Cee´d, men har hørt den er for langsom, også i optrækket - Og måske også for lille.
Ford C Grand Max - har kun hørt positivt om denne model, hvad ved andre om den?
Ford S Grand Max, men den er pænt dyr, og hvis man vælger en sådan, så er det en gammel bil man kan få for pengene.
Toyota Verso, har også hørt positivt om denne model
Toyota Avensis, men den er vist på størrelse med Passaten, så ikke meget mere plads vi får her, eller er jeg galt på den desangående?
Mazda 5, der er plads, og motorerne skulle være gode og kraftfulde.
Opel Zafira, men er det vejen at gå?
Eller hvad med Skoda Octavia / Superb, er de store / brede nok til 5 voksne og lange ture?
Angående franske biler der har jeg kigget lidt, men min erfaring er, at de holder pænt meget på værksted angående problemer med elnettet, lygte pærer skal skiftes hyppigt og inde på bilbasen er det heller ikke her der er udpræget tilfredshed, hverken med Peugot, Citroén eller Renault. Endvidere er de franske biler også lettere ringe i kabinekvalitet i form af ringe plastikkvalitet og dermed knirken.

Men jeg er åben over for alle Jeres råd, også hvis de skulle komme til en fransk bil eller noget helt 3.
Jeg vil sætte rigtig meget pris på Jeres hjælp.

Mvh
Brian

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

14-04-2015 kl. 12:38

Jeg tænker umiddelbart en MPV er det bedste bud for jer. Uanset holdninger for og imod franske biler så er den MPV, der giver mest for pengene er jo Renault Grand Scenic. Sådan noget som denne:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/grand-scenic-iii/15-dci-110-expression-aut-7prs/2349205

Prøv den for du dømmer - og læs brugtbilstest af den versus andre (ældre) biler, du ville kunne få til samme pris. En næsten ny Renault har nok færre fejl end 4 år gammel VW Touran.

Dette indlæg blev 14-04-2015 12:40 redigeret af dets forfatter.

Brian Aagård

Brian Aagård
bruger siden
25-11-2010

14-04-2015 kl. 14:07

Men er de der Renault ikke pænt langsomme - Ønsker gerne lidt power, altså 0-100 på under 13 sek. Men aner det ikke. Hælder nok selv mest til Mazda 5?

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

15-04-2015 kl. 13:27

Med dit budget/kørselsbehov ville jeg primært kigge Avensis, Mondeo, Insignia, Superb eller lignende.
Dem kan du få med en 3-4 år på bagen og nogenlunde lavt km tal til omkring 200k.
De er forholdsvis brede på bagsædet og så må ungerne jo opdrages, så de ikke skader hinanden under kørsel.
Disse har som regel godt med udstyr og fornuftig motorisering.

Angående MPV'erne er det jo også en mulighed, men bemærk at dem der har 7 sæder er de 2 sæder ofte kun "nødsæder" der kan benyttes til mindre børn eller evt. kortere ture. Samtidig stjæler de ofte en del bagagerumsplads.
En del af de mindre MPV'er er i øvrigt ikke så brede som de store st.cars.