Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

hej passat tsi?

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

22-04-2012 kl. 15:12

hej CS mener du at jeg skal holde mig væk fra tsi 1,4 st.car. jeg synes der er delt meninger hvad ang. passat 1,4. dette gør mig usikker på om jeg skal købe 1,4. som sagt der er kun en bil på markedet 1,8 tsi st, car sort og jeg synes den er lidt for dyr, billen er fra 2011 og har kørt 14000 km med soltage koster 375000, i må meget gerne informere mig hvis i kender en der har en bil salg passat 1,8 tsi sort eller sortmetal st.car

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2012 kl. 16:07

Nu har der været tale om massive kædeproblemer i Tyskland, og sagen bliver kun mere og mere omfattende. Bl.a Autobild har bragt flere artikler om problemet, og mange tyskere har fået skiftet motor. Hvor stort problemet er i DK ved jeg ikke. Men det er også nogle meget hårdt pumpede maskiner, så de er godt presset. Umiddelbart lyder prisen ok for den du har fundet - det kommer jo an på hvilket udstyr der er med, samt hvilken version det er.

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2012 kl. 20:32

Jeg tror roligt du kan købe Passat'en. Jeg tror det er en lidt gammeldags teori, at en 1,4 motor der yder 122 hk er "meget hårdt pumpet". I andre varianter yder motoren op til 180 hk. Og mon ikke man har gennemtestet motorerne for at sikre sig de kan holde til et langt liv..? Det handler måske mere om hvordan motoren er bygget mht. materialer og legeringer i de vitale dele. En 1,4 motor kan jo have stærkere lejer, stempler, cylindervægge og del-komponenter end en 3,0 motor..!

Men mht. problemer med kæden ville jeg da undersøge sagen nærmere. Jeg håber nemlig ikke det er et problem i DK, da jeg nu har været en meget tilfreds ejer af en 1,4 TSI i mere end 2,5 år (54.000 km.) uden problemer overhovedet...

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2012 kl. 20:34

Jeg tillader mig at henvise til lidt litteratur:

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=60181

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

26-04-2012 kl. 11:47

Øv det er da trist at der også er velkendt bøvl med de motorer. De kører ellers supergodt når de kører.

Profil slettet

Profil slettet

26-04-2012 kl. 11:54

Michael Madsen skrev:
@Christian Haugaard. Hvad bygger du din mening om Passat på? Du dokumentererer jo ikke dit udsagn, så det er ikke meget bevendt udsagn du kommer med. Jeg kender flere tilfredse Passat ejere og det er en af de mest solgte biler i dette segment så den er vel ikke så ringe endda!

Nu kan jeg lige komme med et par input omkring de problemer: Motorproblemer hos både TSI og TDI, og så døjer 3C meget med rust i bagklap og i tagrælinger. Plastikken indendørs begynder at skalle af og rasle. Svage koblinger.

Jeg har selv den nye Passat fra 2012, og det er selvfølgelig for tidligt at sige endnu om den lider af samme problemer som 3C, men mon ikke rust-problemerne skulle være ordnet. VW har også indkaldt mange 3C og Touran der får fikset rustproblemerne kvit og frit.