Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

fra passat 3c til ældre bmw 330 eller 320??

Rasmus Birkmose

Rasmus Birkmose
bruger siden
22-01-2013

15-12-2014 kl. 13:29

hej

jeg håber nogle der ude kan hjælpe med dette sp.

har i øjeblikket en passat 3c 1,9 tdi fra 2006 med 220000 på bagen, den køre perfekt og til og med langt på literen. jeg pendler i øjeblikket ca 30000 om året primært motervej dvs 140 km dagligt.

jeg er nu kommet i den situation at den er begyndt og rasle lidt i kabinen, hvilket irretere mig og ydermere tror jeg snart koblingen skal skiftes. dvs nogle kommende udgifter er på vej. men summenen indtil videre er kun service og klodser og tandrem har været udgifter.

jeg har så i mellem tiden tænkt om det ville være klogt og udskifte denne til en ældre 330 eller 320?? fra 2001 og frem til 2004 altså e46 hvor mange af sliddelene allerede er skiftet. med har det sammen km på tælleren som passaten. de jo rimlige og komme til i kr. ydermere er det nok også tanken om og eje en ældre bimmer der lokker lidt.

ps en billig mekaniker haves til orientering

har bl.a. set en 330 til lige omkring 80000 med 241000 på tælleren.

ville dette være dumt?

og hvkis man mener det er en god ide hvad anbefaler i så?? behold passaten??

mvh rasmus

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

15-12-2014 kl. 21:53

En 330 er dyr i afgift, og render ikke ret langt per liter. Og E46 har også noget bøvl med rust i døre og skærme.

Om den vil være mere eller mindre uproblematisk er nok svært at svare på, men du kan ikke regne med at sliddele er skiftet, bare fordi den har kørt langt. Biler kan sagtens køre 300.000km på en kobling, og sådan noget som støddæmpere er nok ikke blevet skiftet, med mindre de har været utætte.

Hvis det er drømmen, så go for it, vi lever kun en gang. Men er det for at blive bedre kørende, sådan rent driftmæssigt og økonomisk, så bliver det nok ikke bedre, nok mere tværtimod.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-12-2014 kl. 13:12

Det koster altid at ville have noget andet....med de km du køre årligt og sikkert også rimelig i brændstof økonomi ville jeg beholde Passaten...Lav den hvis der bliver noget ivejen.....Der er langt bedre plads i den du har også.....du kommer til at betale forholdsmæssigt for meget hvis du skifter bilen ud med den du omtaler.....Bme'erne er ikke gratis at køre i.....Behold behold

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

17-12-2014 kl. 20:24

Du skal ikke skifte fra Passaten til en ældre BMW på grund af økonomi, for så kan du ikke regne.

Hvis du vil have en BMW, så vælg dog en ordenlig BMW, gå et skridt op og vælg en 5-serie, den er også mere i størrelse med Passaten.

Med hensyn til raslelyden i din bil, kan det være en skrue i instrumentbræddet, der skal strammes.

Jeg ville beholde VWén, når den nu er så fejlfri, som du skriver.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Rasmus Birkmose

Rasmus Birkmose
bruger siden
22-01-2013

27-12-2014 kl. 16:26

hej alle.

jeg takker for besvarelserne.

nu er det så definitivt defekt svinghjul og kobling, hmm tror vi snakker ca 17000.-
+ tandrem til 5000.- tja det jo en sjat. siger jyden.

er holdningen stadig at beholde???

elleres andre foreslag??

mvh

rasmus

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

27-12-2014 kl. 17:33

Med ny kobling, svinghjul og tandrem. Så er det vel forventeligt billigt at holde den i drift et par år mere.

Skulle du have bytttet det skulle de have været før 200 kkm samt før reperations udgift var lige forestående.

Alt andet lige, så vil en fjernelse af rasle lyd, nok være billig i forhold til de andre skavanker.

Derudover så må det forventes at bytteprisen på din må falde tilsvarende reperationsprisen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg