Bilbasen Forum
fra passat 3c til ældre bmw 330 eller 320??
Rasmus Birkmose
bruger siden
22-01-2013
15-12-2014 kl. 13:29
jeg håber nogle der ude kan hjælpe med dette sp.
har i øjeblikket en passat 3c 1,9 tdi fra 2006 med 220000 på bagen, den køre perfekt og til og med langt på literen. jeg pendler i øjeblikket ca 30000 om året primært motervej dvs 140 km dagligt.
jeg er nu kommet i den situation at den er begyndt og rasle lidt i kabinen, hvilket irretere mig og ydermere tror jeg snart koblingen skal skiftes. dvs nogle kommende udgifter er på vej. men summenen indtil videre er kun service og klodser og tandrem har været udgifter.
jeg har så i mellem tiden tænkt om det ville være klogt og udskifte denne til en ældre 330 eller 320?? fra 2001 og frem til 2004 altså e46 hvor mange af sliddelene allerede er skiftet. med har det sammen km på tælleren som passaten. de jo rimlige og komme til i kr. ydermere er det nok også tanken om og eje en ældre bimmer der lokker lidt.
ps en billig mekaniker haves til orientering
har bl.a. set en 330 til lige omkring 80000 med 241000 på tælleren.
ville dette være dumt?
og hvkis man mener det er en god ide hvad anbefaler i så?? behold passaten??
mvh rasmus
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
15-12-2014 kl. 21:53
Om den vil være mere eller mindre uproblematisk er nok svært at svare på, men du kan ikke regne med at sliddele er skiftet, bare fordi den har kørt langt. Biler kan sagtens køre 300.000km på en kobling, og sådan noget som støddæmpere er nok ikke blevet skiftet, med mindre de har været utætte.
Hvis det er drømmen, så go for it, vi lever kun en gang. Men er det for at blive bedre kørende, sådan rent driftmæssigt og økonomisk, så bliver det nok ikke bedre, nok mere tværtimod.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-12-2014 kl. 13:12
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
17-12-2014 kl. 20:24
Hvis du vil have en BMW, så vælg dog en ordenlig BMW, gå et skridt op og vælg en 5-serie, den er også mere i størrelse med Passaten.
Med hensyn til raslelyden i din bil, kan det være en skrue i instrumentbræddet, der skal strammes.
Jeg ville beholde VWén, når den nu er så fejlfri, som du skriver.
Hilsen Lars
Rasmus Birkmose
bruger siden
22-01-2013
27-12-2014 kl. 16:26
jeg takker for besvarelserne.
nu er det så definitivt defekt svinghjul og kobling, hmm tror vi snakker ca 17000.-
+ tandrem til 5000.- tja det jo en sjat. siger jyden.
er holdningen stadig at beholde???
elleres andre foreslag??
mvh
rasmus
J R
bruger siden
13-12-2013
27-12-2014 kl. 17:33
Skulle du have bytttet det skulle de have været før 200 kkm samt før reperations udgift var lige forestående.
Alt andet lige, så vil en fjernelse af rasle lyd, nok være billig i forhold til de andre skavanker.
Derudover så må det forventes at bytteprisen på din må falde tilsvarende reperationsprisen.