Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
første gangs bilkøber - MBenz 190?
Profil slettet
01-08-2011 kl. 22:58
Hejsa, jeg ved stort set ikke noget om det at eje bil, så håber der er nogen som lige kan skitsere det i grove træk.
info om mig
mand på 30 år
aldrig haft bil før
bor i kbh.nv
haft kørekort siden 2000
har kørt som handicaphjælper/chaffeur i 3-4 år
kørt som ups pakkepostchaffeur i 1/2 år
ingen uheld
jeg tænker at købe en bil til mellem 7-10 tusind der har 1år til syn feks. og kun have selvrisiko.
er det så kun selvrisiko og vægtafgift jeg skal betale eller er der flere ting?
jeg overvejer en mercedes benz 190 fra 80'erne. mums den er lækker :) Jeg har dårlig ryg, så blød suspension er et must, og det tror jeg denne har?
en af benzin modellerne skulle ligge lige på 1100kg, hvilket giver en vægtafgift på 1420kr hver halve år.
så skulle den gå ca. 10-11 km/l.
jeg har en, måske naiv drøm, om at kunne have den for ca. 2000kr om måneden inkl. benzin og reperationer. Det sidstnævne vil selvfølgelig være altafgørende for hvor dyr et bekendskab det bliver. Jeg vil ikke køre vildt meget og har ikke faste daglige ture til og fra arbejde.
Vil bare gerne prøve at have bil til små oplevelsesture! kan altid skille mig af med den/skrotte den hvis det bliver for dyrt.
ja det blev vist lidt rodet, men hvis nogen har nogle inputs, kender til 190'eren, om jeg kan nøjes med selvrisiko og vægtafgift?
vil det give nogen mening at tage til tyskland og købe en eller risikerer jeg en større udgift ved indregistrering? jeg er ligeglad med den lange tur, det vil bare være en oplevelse :)
Profil slettet
19-11-2011 kl. 16:32
.
Dette indlæg blev 21-11-2011 13:23 redigeret af dets forfatter.