Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Første bil til studerende

Bilal Nawaz

Bilal Nawaz
bruger siden
22-09-2012

14-10-2012 kl. 02:04

Hejsa, Jeg skal til at købe min første bil, som højst skal koste 10k - er villig til at betale lidt mere, hvis det er. Bilen skal kunne holde 2 år cirka og ikke være alt for dyr i reservedele osv. Jeg er blevet anbefalet Toyota Carina E som min første bil. Hvad anbefaler I? Mit kørselsbehov er ikke så stort - blot frem og tilbage fra skole. Ikke de store km..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-10-2012 kl. 08:34

Corolla eller Carina, hvis det skal være Toyota.

Kørte selv gammel Corolla i 2 år, 40.000 km. Købt for 10.000, ca 2500 i reperationer.
Holdte ikke regelmæssig service, bare lidt olie når den manglede.
Solgte den videre derefter, til 2000 kr.
Så det var meget billigt. Om du kan være ligeså heldig vil tiden vise.

Profil slettet

Profil slettet

14-10-2012 kl. 12:13

Det er fuldstændig ligegyldigt hvad mærke bilen er af - det er den generelle stand det kommer an på.

Så i den prisklasse er det svært at komme med bud, da det er tidligere brug og vedligehold af bilen der dikterer den stand den har i dag. Og som sagt så mange gange før, så er det som en lottokupon - enten kører de billigt i 2 år, eller skal koste dyrt på den.

Så ud og find nogle biler, og sørg for at væsentlige dele er skiftet indenfor en overkommelig tid, samt der ikke er alt for meget rust - for du finder næppe en fejlfri bil til det beløb.

Mht forsikring, så regn med at skulle bruge det samme som indkøbsprisen på bilen, og muligvis ekstra. Ikke noget med at sætte den i dine forældres navn - dette er ulovligt. Så bid i det sure æble og betal ;-)

Mvh C S
www.e-bil.dk