Bilbasen Forum
Erfaringer med BMW 325i E90/E93 2010
Mikkel Gadmar
bruger siden
20-01-2020
20-01-2020 kl. 21:02
Jeg har besluttet mig for at forfølge drengedrømmen om en 6-cylindret cabriolet inden det er for sent. Oprindelig var min plan en BMW Z4 med ståltag, men da jeg gerne vil kunne have hele familien på 4 med, så er valget nu faldet på en BMW 325i Cabriolet Steptronic med ståltag.
Jeg vil derfor høre om der er nogen, der har erfaringer med service og vedligeholdelse på 325i med automatgear fra 2007-2012, når de er 10 år gamle og har kørt 100-150.000 km?
Jeg er meget tæt på at købe en årgang 2010 (faceliftet model) med fuld servicehistorik, der har kørt godt 100.000 km. Jeg forventer minimum at beholde den i 4-5 år og køre 5-7.000 km i den om året, fordi vores primære bil er en Volvo XC60 D5 årgang 2013, som også lige har rundet 100.000 km.
I 2025 står den nok på en el-SUV, så de næste 5 år skal lyden fra de to 5 og 6 cylindrede motorer nydes :-)
Dette indlæg blev 20-01-2020 21:24 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
20-01-2020 kl. 21:26
Har den været serviceret ordentligt, så burde der ikke være væsrntlige risici derved.
Mikkel Gadmar
bruger siden
20-01-2020
20-01-2020 kl. 21:43
Så selve bilen får jeg tjekket grundigt, det er mere erfaringerne med at holde den kørende de næste 4-5 år som jeg efterspørger.
Morten Terp
bruger siden
17-03-2018
21-01-2020 kl. 09:06
Nu skrev du 6-cylindret cabriolet. Overvej lige sådan en. Mange dedikerede Saab-værksteder især på Sjælland :-)
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/saab/9-3/28-ts-aero-cabriolet-2d/4582869
Mikkel Gadmar
bruger siden
20-01-2020
21-01-2020 kl. 19:26
Iøvrigt er jeg enig i, at det er en Opel konstruktion, så den skulle være markant billigere før den var interessant. Den jeg kiggede på tidligere var nede under 190.000 kr. Om alt går i orden, så får jeg BMW'en på plader for under 240.000 kr. og den er både nyere og har kørt over 40.000 km mindre.
Morten Terp
bruger siden
17-03-2018
22-01-2020 kl. 09:44
https://ekstrabladet.dk/biler/bmw-fraraader-anders-at-koere-livsfarlig-bil-kan-foerst-repareres-om-ni-maaneder/7966209
Dette indlæg blev 22-01-2020 09:52 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
22-01-2020 kl. 10:10
Den er sindsyg lækker og max udstyret.
Eneste problem var den brændte motoren af, forrige ejer havde kørt uden eller med lav oliestand. Gode råd var dyre, men heldigvis, og der er jeg nød til at sige sindsygt heldigt, så havde Trolhätten lige nøjagtig 1 eneste fabrikssamlet motor tilbage på hylden. Der findes ikke flere reserve motorer af SAAB's egen motor til ombytning.
Bemærk 9-5 280 hk er SAAB's motor ikke Opel/GM's. LIgesom 4x4 i 9-5 med SAAB's motor er deres egen og ikke Opels(som forøvrigt brænder af for et godt ord)
Dette indlæg blev 22-01-2020 23:35 redigeret af dets forfatter.
Morten Terp
bruger siden
17-03-2018
22-01-2020 kl. 11:04
Dette indlæg blev 22-01-2020 11:06 redigeret af dets forfatter.
Mikkel Gadmar
bruger siden
20-01-2020
22-01-2020 kl. 20:13
Men jeg vil have en med 6-cylindret og det er ikke de få kroner til benzin fra eller til, fordi jeg kommer ikke til køre ret mange km om året. Det er de 4.000 kr. mere om året i ejerafgift som betyder noget. Har fundet et værksted (som den forrige ejer også har brugt), der laver BMW-service med stempel i bogen for 2.495 kr. året, så det er der også styr på.
Det er derfor alene bilens og motorens generelle holdbarhed, som jeg er interesseret i at høre erfaringer omkring.
gustav nielsen
bruger siden
15-01-2006
23-01-2020 kl. 09:02
Nu spørger trådstarter jo til en BMW og ikke en Saab, så lad os nu holde os til det.
Min 325 i aut 3.0 E 90 har nu kørt 65000 km og er ikke en import bil.
Jeg fik den leveret ved 27000 km med følgende ting lavet inden levering :
Nye tændspoler, nye bremser over hele linien plus kalibre bagi , fuldt opdateret computer( husk klimaanlæg) nyserviseret.
Følgende ting har jeg fået lavet : benzinpumpe, øv for den var dyr, nye bremser og kalibre bagi efter 25000 km, måske vores egen skyld, sprinklerpumpe til 250 kr, derud over kun alm service.
Der er to år mellem service, da den kører på longlife olie, og det er jo ikke noget problem med dit kørselsbehov.
Hvis de 218 hk ikke er nok, kan du nemt få den tilbageført til 330 i, som den kommer fra og få ca 270 hk.
Bortset fra benzinpummpen er den ikke dyrere end så mange andre.
Kan klart anbefales herfra.
V.H.
Gustav.
Morten Terp
bruger siden
17-03-2018
23-01-2020 kl. 15:22
Ville nu få skiftet olie hvert år uanset om det er long life eller ej. Det er også det, BMW selv anbefaler, og så er det billigere end en ny motor ;-)
gustav nielsen
bruger siden
15-01-2006
23-01-2020 kl. 20:41
Jeg tror ikke, det er normalt med benzinpumpen, jeg har nok bare været uheldig.
Med de km jeg kører vil det i følge mit værksted være totalt spild af penge, at skifte oftere. olien kodter ca 200 kr pr liter.
Mikkel Gadmar
bruger siden
20-01-2020
23-01-2020 kl. 23:07
Nu har din 325i E90 jo ikke kørt ret meget (65.000 km), så er der nogen derude som har erfaringer med 325i E90/E92/E93 som har kørt markant længere 125.000 km eller mere?
Mine egne erfaringer med de 2 Volvo'er (C30 og XC60) jeg har haft fra nye er ret begrænsede, fordi dem har jeg kunnet holde kørende for 2-3.000 kr. om året de første 6 år og 100.000 km.
Mikkel Gadmar
bruger siden
20-01-2020
27-12-2022 kl. 23:32
Og ja så har udviklingen på brugtmarkedet gjort det til en god handel indtil videre. Der står pt. 5 tilsvarende biler til salg for det samme eller mere end jeg gav for min for 3 år siden.
Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006
L V
bruger siden
15-11-2022
24-01-2024 kl. 13:25