Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Erfaringer med ældre Skoda Octavia?

Jens Eskildsen

Jens Eskildsen
bruger siden
24-08-2012

04-02-2014 kl. 22:34

Hej alle,

Jeg er på udkig efter ny bil, og har i den forbindelse kastet min kærlighed på en Skoda Octavia 1,6 Ambiente Combi fra årgang 2003.. Da jeg er i starten af mit arbejdsliv, er det begrænset hvad økonomi jeg har til en nyere bil, da jeg helst ville have den nye octavia..

Derfor mit spørgsmål omkring denne ældre model.. Skal jeg være bekymret for bilen, når den har gået lige i underkanten af 180.000 km, på 10 år? Og hvordan kører sådan en Octavia 1,6 fra 2003? Hvordan er prisen for service?

Er der andre alternativer I ville anbefale, hvor der er plads til barnevogn og familen? :)

Jeg ser frem til at få svar på mit spørgsmål! :)

Mit budget er ca 50.000 kroner, men kan dog skrues op, hvis den rigtig bil dukker op, men dog ikke meget mere end 100.000 kroner..

På forhånd tak..

Dette indlæg blev 04-02-2014 22:46 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2014 kl. 06:16

Jeg har haft en 1.6 2002 og jeg var ikke tilfreds, gammeldags, utrolig sløv motor og dårlige sæder og ingen plads på bagsædet. Jeg ville gå efter en anden st.car hvis du spørger mig. Der er ikke en gang plads til en autostol på bagsædet, eller det er der, men barnets ben ligger oppe ved din nakkestøtte og sikkerhedsselen er al for kort til en autostol.

Ikke en særlig børnevenlig bil.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2014 kl. 15:29

Nu er jeg ret normal vægtig og jeg sad meget dårligt i de sæder og jeg kan kun gentage mig selv og anbefale en anden bil med mere plads på bagsædet.

Planlægger i flere børn? inden for nær fremtid, kunne i med fordel købe en MPV model da disse er super godt indrettet til den større familie :-)

Dette indlæg blev 05-02-2014 18:30 redigeret af dets forfatter.

Jens Eskildsen

Jens Eskildsen
bruger siden
24-08-2012

05-02-2014 kl. 17:10

Hej begge to ..

Tusinde tak for begge svar :) har i nogle alternativer til større biler, da jeg desværre ikke er den mindste :) vil gerne sidde godt :)

det et som i skriver med motor og om den er sløj .. Jeg går mest op i driftsikkerhed og omkostningerne til service og benzin :)

Mit årlige kørsel behov lyder på ca 15.000 så diesel er udelukket selvom mange af de km er på motorvej, men ønsker ikke at tilsode motor når der kommer nogle mindre ture (sådan er det at bo i Kbh) :)

mads, hvilken mpv ville du anbefale?

Og og kender i noget til Mazda 6?

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2014 kl. 18:36

Her er en oversigt over de forskellige bilmodeller i de forskille klasser, jeg har udvalgt MPV segmentet for dig her.

Mini MPV 4 og 5 personer./ M segment
Citroen C3 Picasso
Fiat 500 L
Fiat Idea
Fiat Fiorino
Fiat Qubo
Ford B-Max
Hyundai Matrix
Mitsubishi Spacestar
Nissan Note
Opel Agila
Opel Combo
Opel Meriva
Renault Grand Modus
Renault Kangoo Be Bop
Skoda Roomster

MPV. 5 og 7 personer.
Citroen C4 Picasso / Grand Picasso
Citroen Berlingo
Citroën CX Familiale ( ikke MPV, men st.car )
Citroën Evasion
Citroën C8
Chrysler Voyager
Chevrolet Orlando
Dacia Lodgy
Fiat Doblò
Fiat Multipla
Fiat Ulysse
Ford C-Max
Ford S-MAX
Ford Galaxy
Honda FR-V
Honda Shuttle
Hyundai Santa Fe ( ikke MPV )
Kia Carens
Kia Carnival
Land Rover Discovery ( ikke MPV )
Mazda 5
Mercedes Benz V 280 ( ikke MPV )
Mitsubishi Grandis
Mitsubishi Space wagon
Nissan Evalia ( ikke MPV )
Nissan Qashqai +2 ( ikke MPV )
Opel Zafira
Renault Kangoo
Renault Scenic / Grand Scenic
Renault Espace / Grand Espace
Peugeot 807
Peugeot Partner
Seat Alhambra
Toyota Landcruiser ( ikke MPV )
Toyota Verso
Toyota picnic
Toyota Prius+ ( ikke MPV )
VW Caddy
VW Sharan
VW Touran
Volvo 960 ( ikke MPV )
Volvo V70 ( ikke MPV )

Jeg ville gå efter en Renault Grand Scenic 1.6 benzin i 2006 årgang, den er indenfor dit budget og en rigtig god bil. Jeg har haft 2 af dem.

Ellers kan du med fordel kigge på Ford C-max som er rost af mange fagfolk.

Jens Eskildsen

Jens Eskildsen
bruger siden
24-08-2012

05-02-2014 kl. 19:29

Hej alle,

tusinde tak for jeres svar.. Min søster og svoger har en Ford C-max og synes bestemt det er en lækker bil, og som vi sagtens kunnde finde på at gå videre med.. Dog synes jeg ikke jeg kan finde nogle der er værd at løbe efter..

Angående Mazda 5, har jeg også overvejet, men ja, der kommer service (meget dyr på mazda) og rusten :(

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2014 kl. 19:36

Husk at Mazda 5 ikke har 3 lige store sæder på anden række, den skal derfor betegnes som en 6 personers.

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2014 kl. 19:46

Hvis den 7. person er et lille barn som ikke sidder i autostol og ikke er overvægtig :-)