Bilbasen Forum
Erfaring med BMW 320i/328i eller Volvo V70 2,5t
Profil slettet
19-02-2014 kl. 23:06
Alternativt den nye Mercedes C, som kommer i marts i sedan og i efteråret som stationcar.
Erfaringer, fordele/ulemper med de nævnte ?
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
20-02-2014 kl. 20:35
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Jeps, for Landberg og Co. ved selvfølgelig mere om Volvo, end Volvo gør.....?
Landberg & Co. har ingen lovlige løsninger!
Det har ikke noget med det at gøre. Officiel tuning skal jo laves så der stadig kan opretholdes en garanti. Nu ved jeg ikke hvor mange hk bilen har før og efter, men hvis den standard har 200hk og Polestar hiver 250hk ud af den, så er det stadig "sikkert" for Volvo at yde garanti. Når RH og Landberg kan hive 300hk ud af den, så er det måske også lige på grænsen af, hvad bilen kan holde til. Det er ikke nødvendigvis dårligere bare fordi det ikke er godkendt.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-02-2014 kl. 17:07
Lasse Jacobsen
bruger siden
21-05-2009
skrev:
Jeg har besluttet mig for at næste bil skal være stationcar med automatgear og benzinmotor, og skal være enten BMW 320i/328i ny model,ny eller brugt med navi (har nogen erfaring med hvilken rabat jeg kan opnå ved køb af ny uden byttebil ?), eller brugt Volvo V70 2,5t brugt fra 2010 og frem.
Alternativt den nye Mercedes C, som kommer i marts i sedan og i efteråret som stationcar.
Erfaringer, fordele/ulemper med de nævnte ?
Hvis det ikke handler om økonomi, ville jeg måske nok vente og se den nye Meredes an..Den skulle blive en lækker sag, med lidt mere plads bagi som jeg er informeret. Ydermere har den sidste nye teknologi som også kommer fra S klassen. Der kan for 30k fåes Airmatic som er luft undervogn, som er super at køre med. Autogear som er vist endnu er 7 trins koster små 50k. Syns måske Mercedes i disse år er mere med hvad angår design og teknologi end de andre. Bmw'erne er mere kontante i måden at køre på, men de nye er jo som bekendt ved at være en 3år og der går ca 4 år mere inden der kommer en ny. Spring til en Mercedes forhandler i Marts når den nye sedan kommer, og prøv en benzin udgave. Den kommer i 156hk benzin i første omgang.
Profil slettet
22-02-2014 kl. 20:25
Jeg afventer den nye C-klasse inden valget tages. Valget står mellem den og 320i/328i.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-02-2014 kl. 21:08
( sidder og tænker på en sølvmetal med AMG 19" hjul, Airmatic med med sport og komfort, så man intet mærker til de store hjul, og så selvfølgelig 7trins G)
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
23-02-2014 kl. 18:39
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
At en bil går gennem syn, betyder ikke, at den er lovlig. Synet er en stikprøvekontrol, hvor ikke alt gennemgåes, og selv om bilen overholder CO-målingerne, betyder det ikke, at andre gasarter, der ikke måles af synsstedet, er indenfor lovens grænser. Det er derfor, at man skal have en attest fra et teststed med de rette kompetencer og udstyr - og de findes ikke i DK. Det kan f.eks. være TÜV - og det er ejeren, der skal bekoste en sådan test (og den er dyr). Uden denne dokumentation kan bilen ikke lovligt synes - heller ikke selv om den slipper igennem et periodesyn.
Om Landbergs produkt er bedre, kan jo diskuteres. Det er ikke lovligt - om det vil kunne bringes til at være lovligt, kan vi kun gisne om, men det er irrelevant, da det jo rent faktisk ikke er gjort. Landberg laver det produkt kunden beder om - uden hensyntagen til lovgivning m.m. Med Polestar får man et gennemtestet produkt, som bevarer fabriksgaranti, forsikring og lovlighed. Hvad er "bedst"?
Jeg ved ikke hvad der er bedst, men nu er det ikke alle bilmærker der har samme fidus som Volvo har med Polestar. Jeg tvivler på at Polestar er troldmænd indenfor den branche. De er sikkert rigtigt dygtige, men det er de andre små virksomheder også. Jeg kender ikke til Landberg, men RH har min onkel brugt en del, både til diesel og benzin og det er rigtig godt det de laver. Dieselbiler oser ikke mere end hvad man kan forvente når effekten øges. Det samme gælder for Polestar. Det de laver forurener også mere når skidtet belastes.
Jeg er ganske enig i at det stadig er ulovligt, men dine scenarier med forsikringer der ikke dækker og ejere der står uden garanti, det er altså mildt sagt meget overdrevet.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-02-2014 kl. 19:37
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
23-02-2014 kl. 21:10
J L
bruger siden
16-07-2003
skrev:
Enig. Dog må jeg give K S ret i det med forsikring og garanti. Således: Forsikringsselskabet er ikke forpligtet til at dække dig hvis du har lavet konstruktive ændringer uden at informere dem. Men hvor mange selskaber kontrollerer, at din bil er chippet hvis du er involveret i et uheld?
Hvis du på feks Vags motorer får bootet boksen og derefter optimeret, så er det svært for værksteder at se om den er brudt op. OBD derimod kan du ikke se, kun på enkelte bilmærker hvor den holder øje med antal af flash der er lavet.
Jeg er ikke ekspert i forsikringsspørgsmål, men jeg er dog temmelig sikker på, at forsikringen ikke kan nægte at betale, med mindre vi er helt ude i ekstremerne. Altså ombygninger der væsentligt ændrer køretøjet. Det er jo ikke tilfældet med en optimering af motorstyringen. Jeg er ret sikker på, at sanktionen fra forsikringen vil være, at man skal betale differencen i præmie og selvrisiko op til en tilsvarende model.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
23-02-2014 kl. 22:25
K S
bruger siden
23-02-2014
skrev:
Landberg, Scantune etc. har chippet titusindvis af biler hvis det var et problem i forhold til syn og erstatning fra forsikringsselskaber havde det ikke været tilfældet.
Mvh
K S
Selvom det er skrevet af en forumtroll, så må jeg erklære mig enig.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009