Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

en fin bil til højst 10.000??

Pedro Braga

Pedro Braga
bruger siden
14-05-2013

14-05-2013 kl. 12:31

Hej, jeg er en studerende, som gerne vil købe min første bil til maks 10.000kr... Hvilke mærker ville der være mest at hente i for pengene? Har kigget lidt rundt her på hjemmesiden, og der ser ud til at være en helvedes masse biler at vælge imellem. Hvor meget kan jeg regne med at skulle betale ved siden af til evt. reparationer osv.? Har ikke store krav til bilen, den skal bare være forholdsvis nysynet og gerne kunne kører i et par år uden for mange reparationer :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-05-2013 kl. 13:15

Jeg har selv en gammel Citroën Xantia, som kører som vores nr. 2 bil - ca 10.000 km om året, som jeg har haft siden september sidste år, og den har indtil videre kostet mig under 2000 kr i rep (en termostat/ny kølervæske og en løs forbindelse til kølerblæseren), og har ikke haft pludselige nedbrud undervejs.

Det kan godt lade sig gøre, MEN:

Du skal finde en pålidelig bilkyndig, der kan hjælpe dig med at styre uden om de værste fælder

Husk at det ikke nødvendigvis er den bil, der er pænest i lakken, der byder på færrest problemer.

Vær indstillet på at de 10.000 du bruger på bil er en engangsudbetaling, som du ikke skal regne med at se igen (bortset fra noget skrotpræmie), og du kan være uheldig at skulle skrotte bilen allerede efter kort tid pga dyr reparation.

Sæt som udgangspunkt ca. 1000 kr af om mdr. til reparation/vedligehold. Det er selvfølgelig ikke sikkert at du kommer til at bruge dem alle, men se det som en opsparing til fremtidigt vedligehold. Hvis man ser på det på den måde har jeg fx på nuværende tidspunkt ca. 6000 kr i overskud på vedligeholdelses-"saldoen".

Når/hvis der opstår reparationer ud over alm vedligehold med olieskift m.m så lav en vurdering af om man kan forvente at bilen kan "bære" den investering.