Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

El, hybrid eller hvad skal man vælge ved 150 km kørsel pr. dag?

Bent Hansen

Bent Hansen
bruger siden
28-03-2021

28-03-2021 kl. 19:53

Hvad er det bedste valg til et dagligt kørselsbehov på 150 km (landevej og motorvej)? Der er ladestander på mit arbejde og også mulighed for at etablere en hjemme. Bilen skal være bil nr. 2, og bil nr. 1 (benzin) er rummelig og opfylder familiens behov til længere ture.
Bud på model modtages gerne! Krav: Automatgear og gerne godt med ekstraudstyr (sikkerhed og komfort). Pris: max. 170.000 kr. (men gerne tættere på 150.000 kr.)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

28-03-2021 kl. 22:43

Nu peger du jo lidt i retning af en elbil, hvilket også kunne give fin mening. Men udvalget er temmelig begrænset i det prisleje.
Dem der ligger indenfor det budget, vil kunne klare 150 km, hvis det ikke er for meget motorvej, men kan du lade i begge ender er det ikke et problem.

El trillingerne Citigo, E-Up, Mii kunne være et bud, men er jo den lidt skrabede løsning, men vil uden tvivl være billigt i drift.
En E Golf i nyeste version (2018 og frem) kunne også være et bud. Har lidt dårligere rækkevidde end de andre tre, men er overlegen i komfort, udstyr etc. og kan du lade i begge ender er rækkevidden rigelig (men er ved at være en lidt bedaget konstruktion).

En BMW I3 kunne også være et bud, men en med fornuftigt udstyr/stort batteri går nok også over budget (og I3 er også en lidt rustik løsning).

Men tror i øvrigt også at man kunne hæve købsprisen, men alligevel have lavere totaludgifter, pga. billig drift/vedligehold af en elbil....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-03-2021 kl. 02:03

Vil anbefalde Golf E ( 36kwh) Let brugt ca 160.000. Renault Zoe (41 Kwh) let brugt ca 130.000.....Dog skal man ud at prøve dem, for at se hvad man selv synes om. Renault Zoe er en gennemprøvet bil gennem mange år, og køre faktisk fortrinligt, og billig i drift. Dog kan føre sæde ikke justeres i højden.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

29-03-2021 kl. 17:47

Zoe er også et fint bud, desværre fås den ikke med adaptiv fartpilot, som E Golf...

Bent Hansen

Bent Hansen
bruger siden
28-03-2021

29-03-2021 kl. 18:00

T l

bruger siden
17-06-2006

skrev:
Nu peger du jo lidt i retning af en elbil, hvilket også kunne give fin mening. Men udvalget er temmelig begrænset i det prisleje.
Dem der ligger indenfor det budget, vil kunne klare 150 km, hvis det ikke er for meget motorvej, men kan du lade i begge ender er det ikke et problem.

El trillingerne Citigo, E-Up, Mii kunne være et bud, men er jo den lidt skrabede løsning, men vil uden tvivl være billigt i drift.
En E Golf i nyeste version (2018 og frem) kunne også være et bud. Har lidt dårligere rækkevidde end de andre tre, men er overlegen i komfort, udstyr etc. og kan du lade i begge ender er rækkevidden rigelig (men er ved at være en lidt bedaget konstruktion).

En BMW I3 kunne også være et bud, men en med fornuftigt udstyr/stort batteri går nok også over budget (og I3 er også en lidt rustik løsning).

Men tror i øvrigt også at man kunne hæve købsprisen, men alligevel have lavere totaludgifter, pga. billig drift/vedligehold af en elbil....

Tak for de fine bud!
Jeg har prøvekørt en e-Golf, som godt nok er lækker (min bil nr. 1 er en veludrustet VW Touran, og jeg følte mig stadig i godt selskab i e-Golf'en).
Jeg vil tro, at mini-trillingerne bliver for føles for små og skrabede i hverdagen, når man skal køre så meget i bilen hver dag.
BMW I3 virker som et dårligere køb end e-Golfen - også pga. det lidt særprægede design mv.

Bent Hansen

Bent Hansen
bruger siden
28-03-2021

29-03-2021 kl. 18:04

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Vil anbefalde Golf E ( 36kwh) Let brugt ca 160.000. Renault Zoe (41 Kwh) let brugt ca 130.000.....Dog skal man ud at prøve dem, for at se hvad man selv synes om. Renault Zoe er en gennemprøvet bil gennem mange år, og køre faktisk fortrinligt, og billig i drift. Dog kan føre sæde ikke justeres i højden.

Tak for de to meget relevante bud!
Har ikke prøvekørt Renault Zoe endnu, men det kan være, at jeg burde prøve den, så jeg kan sammenholde oplevelsen med en meget interessant e-Golf, som jeg har prøvekørt i dag med stor fornøjelse.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-03-2021 kl. 23:07

Bent Hansen

bruger siden
28-03-2021

skrev:
Tak for de to meget relevante bud!
Har ikke prøvekørt Renault Zoe endnu, men det kan være, at jeg burde prøve den, så jeg kan sammenholde oplevelsen med en meget interessant e-Golf, som jeg har prøvekørt i dag med stor fornøjelseJa
Ja det er bare med at komme ud og prøve lidt forskelligt. Vil gerne tro Golfen er lækker og har alt i udstyr. Selvfølgelig er der flere som eks. Hyundai's modeller. Men jeg tror Golfen sidder til højre benet.

Dette indlæg blev 29-03-2021 23:09 redigeret af dets forfatter.

Thomas Johansen

Thomas Johansen
bruger siden
11-02-2021

30-03-2021 kl. 14:55

Hej. Jeg ville tage en tur i en Hyundai Ioniq EV premium, her får du efter min opfattelse et rigtig godt mix mellem pris, komfort, udstyr og moderne teknik samt en rigitg god garanti. Held og lykke med den nye bil

Dette indlæg blev 30-03-2021 14:56 redigeret af dets forfatter.

Bent Hansen

Bent Hansen
bruger siden
28-03-2021

31-03-2021 kl. 10:11

Thomas Johansen

bruger siden
11-02-2021

skrev:
Hej. Jeg ville tage en tur i en Hyundai Ioniq EV premium, her får du efter min opfattelse et rigtig godt mix mellem pris, komfort, udstyr og moderne teknik samt en rigitg god garanti. Held og lykke med den nye bil

Hej - tak for buddet! Jeg har haft kig på Ioniq EV, men syntes, at den virkede lige vel stor til en bil nr. 2. Samtidig er jeg ikke vild med den delte bagrude, men det er formentligt en vanesag. Men der er godt nok meget udstyr i særligt Premium-modellerne, så jeg har nok ikke afskrevet den som mulighed endnu.

Bent Hansen

Bent Hansen
bruger siden
28-03-2021

01-04-2021 kl. 16:02

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Hvad med en leaf

Også et fint bud. Mit første indtryk var, at de var lidt dyre ift. alder og udstyrsniveau, men det kan jeg da se nu er lidt af en misforståelse fra min side. Nogen erfaringer med den?