Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Driftsøkonomi i 2014-2015 BMW 320d / Audi A4 / Volvo V60

Jesper Christensen

Jesper Christensen
bruger siden
14-12-2018

20-08-2019 kl. 20:26

Kære bilejere,

Min kæreste og jeg skal have ny bil til oktober. Vi står for første gang og skal vælge en lidt nyere og mere komfortabel bil end vi har haft tidligere. Vi kigger primært på stationcars i varianterne som titlen beskriver og budgetterer med omkring 230.000 kr og søger biler der kørt under 130.000 km.

Jeg er bestemt ikke handy med biler, og har ikke kendskab til reservedelepriser / service / ting at kigge efter, så jeg søger fra jer der ved bedre.

Vi er ikke ude på at starte en religionskrig, hvilket jeg ved kan være svært når det er BMW/Audio i hvert fald, men vi vil simpelthen bare gerne undersøge hvad der er "billigst i drift" ud fra fakta. Fx har jeg hørt at Audi er meget dyre i både reservedele og værksted generelt.

Jeg håber I kan hjælpe os på vej.

På forhånd tak,
Jesper

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

20-08-2019 kl. 20:57

For mig er forskellen forhjulstræk på Audi /Volvo og baghjulstræk på BMW.

Baghjulstræk er lidt fedt, men nogen synes det er for levende når der er vinter og våde veje.

Kom selv fra forhjulstræk til en Mercedes C klasse baghkulstrukket. Jeg synes personligt det er ligemeget, måske ligefrem lidt federe. Hvorimod fruen synes det er ubehageligt at den lige slår lidt med måsen.

Vedligeholdelse vurderere jeg til at være på samme niveau for alle 3 modeller.

Valgte nok Volvo, hvis det var mig.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg