Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

dine erfaringer med din polo 1,6 tdi.

Profil slettet

Profil slettet

29-11-2011 kl. 20:39

hej . Jeg står og overvejer at købe en vw polo 1,6 tdi. Er det en bil du kan anbefale.til mig. kører ca 37000km pr år. er der ting jeg skal være opmærksom på. hvad kører din polo på literen. på forhånd tak.Kenn c

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-11-2011 kl. 10:37

Hej Kenn.

Jeg har en Polo 1,6 TDI med DSG. Den er 15 måneder gammel og har kørt lidt over 32.000 km.

For at starte fra en ende af, så kører jeg mellem 20-22 km/l. Jeg kører 100 km/dag til og fra arbejde. Det er fortrinsvis landevejs-og by/køkørsel. Det betyder ikke så meget, hvis jeg kører på motorvej, så længe hastigheden på max 130 km/t.

Jeg kan sagtens anbefale bilen, men der er nogle ting jeg synes kunne være anderledes.

1. Jeg har sportsæder og det giver en godt støtte, dog er sædet stadig lidt for kort efter min mening.

2. Affjedringen synes jeg var for blød, så jeg ville overveje sportsundervognen. Jeg har fået monteret andre dæmpere og fjedre (Bilstein og HR). Men det er jo smag og behag.

3. Jeg synes DK-pakken er et must.

Vh, Thomas

Profil slettet

Profil slettet

30-11-2011 kl. 12:16

Køb en Polo 1,2 TDI 75 HK istedet for, meget bedre pendler bil og med lavere afskrivning

Profil slettet

Profil slettet

30-11-2011 kl. 13:51

Thomas Groth skrev:
Køb en Polo 1,2 TDI 75 HK istedet for, meget bedre pendler bil og med lavere afskrivning

Hej Kenn.

Du bør i så fald overveje om du kan leve med den 3-cyl. motor der sidder i. Jeg vil i hver fald ikke have en igen (har haft 2 stk.). Jeg synes motorlyden er irriterende ved lave omdrejninger. Men igen det er jo smag og behag om du er villig til at betale ekstra for den 4 cyl. 1,6'er.

Vh, Thomas

Christian Bjerg

Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006

30-11-2011 kl. 14:00

Hej Kenn

Jeg har haft en 1,2 tdi bluemotion, som jeg kørte 220 km i hver dag. Du kan sagtens leve med den 3-cyl motor, den siger jo intet når den er varm. Og den er så økonomisk du tror det er løgn. Du vil ikke blive mindre glad for den end en 1,6 tror jeg. Og den trækker altså fint, på trods af de relativt få heste. Jeg har haft væsentligt stærkere biler, men savnede aldrig trækkraft.

Mvh. Christian

Profil slettet

Profil slettet

30-11-2011 kl. 21:52

hej og tak.
Jeg vil som udgangspunkt vælge 1,6 modellen da jeg har prøvet 1,2 modellem og den er slet ikke noget for mig.

Thomas skrev at han syntes sæderne er lidt for korte og det vil jeg se om jeg har det samme oplevelse.for det er da vigtigt.

er der nogle af jer som syntes den er sidevindsfølsom.i blæsevejr.?

mvh kenn c

Profil slettet

Profil slettet

01-12-2011 kl. 07:17

Hej Kenn.

Min er blevet sænket, ved ikke om det har betydning. Men den er meget stabil i vind fra alle sider. Det er den næstmest stabile bil jeg har kørt i ud af de biler vi har haft.

Vh. Thomas

Profil slettet

Profil slettet

01-12-2011 kl. 21:36

hej thomas.

Det er nok fordi du har fået din polo sænket at den er så god i blæsevejr.

Her i sidste storm ville jeg prøve en polo med forhandleren havde desværre ikke en .øvøv.

Profil slettet

Profil slettet

02-12-2011 kl. 10:11

Hej Kenn.

Det kan sagten være. Hvis du bestiller sportsundervognen er den sænket 15 mm så vidt jeg husker. Min er sænket 35 mm. Det vil jeg ikke anbefale, den er stenhård!! Det positive er at den ligger fantastisk.

Forresten er jeg glad for jeg bestilte midterarmlæn. Hvis der er andet du gerne vil vide mere om så sig bare til.

Vh, Thomas