Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Brugt stationcar - Hvor længe holder de?

Jacob B. Nielsen

Jacob B. Nielsen
bruger siden
09-09-2003

05-05-2013 kl. 22:24

Efter at have fået vores første barn er vi begyndt at se os lidt om efter en ny bil med plads til barnevogn m.m. Vi forventer derfor at skulle ud og have en diesel stationcar i klassen Avensis, Passat, Octavia etc. Økonomien er dog ikke helt til at gå ud og købe os en ny bil, og spørgsmålet er derfor, hvor langt de enkelte modeller må have kørt for ikke at være slidt for meget ned? Vi har i forvejen en Avensis (Sedan), som har kørt knapt 300.000 km. Det er selvfølgelig en del, men den kører stadig rigtig godt og koster næsten intet i vedligeholdelse, hvilket Toyota jo også generelt har ry for. Jeg vil nok sætte en max-grænse på ca. 150.000 km. på en "ny" Avensis - men hvor lang holdbarhed kan jeg forvente af de andre tilsvarende modeller? Findes der evt. statistisk database/oversigt over, hvor langt forskellige biler holder, inden de skrottes? Vores budget er omk. 250.000,- kr., og vi har indtil videre primært kigget på Avensis, Octavia, Passat og Hyundai i40. Mondeo og Omega er udelukket pga. tidligere erfaringer med disse. Kia Ceed virker ikke til at kunne have en barnevogn bagi.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

06-05-2013 kl. 08:24

Er din nuværende bil en diesel?
Jeg ville aldrig selv bruge 1/4 million på en dieselbil med 150.000 km på klokken, uanset mærke, hvis den skal ejes i mange år. Der er alt alt for meget der kan gå i stykker kobling,svinghjul,dyser, partikelfilter,EGR-ventil og turbo bare for at nævne nogle ting, og som jeg ser det, så kan ingen bilmærker lade andre høre noget.
Hvis jeg stod i den situation ville jeg købe en lidt mindre NY dieselbil, Kia C'eed (der kan sagtens være en barnevogn i), Citroen C3 Picasso, Ford Focus eller lignende, der vil du have bil i mange år, tænk også på at det er måske "kun" de første 12-18 måneder at barnevognen skal slæbes med rundt.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-05-2013 kl. 13:15

Altså min far fik tilbudt en renault i 70'erne men takkede nej, han ville hverken eje eller have den. Har altid kørt Volvo.......det må da borge for kvalitet. Så kør forbi Volvo og gå langt uden om Renault'erne....

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

06-05-2013 kl. 15:50

Den T Nielsen der har skrevet så mange gode indlæg herinde, tvivler jeg på kunne finde på at skrive sådan en gang vås, vi har nok fået en ny Troll