Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Brugt lille bil til ca. 50.000,- ?

Asbjørn Larsen

Asbjørn Larsen
bruger siden
09-04-2007

04-09-2015 kl. 07:24

Hejsa

Jeg overvejer at købe en lille brugt bil. Mit behov er ret begrænset, da jeg bor i kbh og bilen ikke vil brugt hver dag. Umiddelbart tror jeg ikke at jeg kommer 15.000km om året og de "lange" ture vil være til jylland max. 10 gange om året.

Det er en lille bil jeg er på udkig efter, men helst med 5 døre. Den skal være pålidelig og selvfølgelig gerne økonomisk.

Jeg har selv kigget på Opel Corsa, Hyundai i20, Suzuki Swift og lign. biler i den klasse.

Det er små 10 år siden jeg havde bil sidst, så er pænt rusten hvad bilmarkedet angår... og det er sgu på alle punkter : )

Nogle forslag til hvilke modeller jeg kunne kigge efter og hvad jeg skal være opmærksom på i disse dage?

På forhånd tak for hjælpen!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Asbjørn Larsen

Asbjørn Larsen
bruger siden
09-04-2007

04-09-2015 kl. 16:53

Det var bestemt en mulighed! Køn er den er godt nok ikke :P Men foruden det opfylder den jo bestemt de "simple" krav jeg har! Et super bud, og mange tak for det!

Ja sikkerheden i de mini biler kunne jeg ikke forestille mig var noget at råbe hurra for. Men når 90% af tiden skal bruges indenfor bygrænsen med 50km i timen, så tænker jeg det går.... eller måske er det netop i Kbh. man burde køre i panseret manskabsvogn :P

Det lyder måske lidt fjollet, men jeg er en sucker for comfort og indvendigt udstyr - er det nogle erfaringer her folk kan dele ud af?

Asbjørn Larsen

Asbjørn Larsen
bruger siden
09-04-2007

04-09-2015 kl. 17:34

Jeg må indrømme, at jeg også står sårn' lidt.... når jeg alligevel smider 50k for en bil... skal man så smide de sidste 30-50k oveni og få en helt ny? Eks. en Opel Karl synes jeg ser ganske fornuftig ud.

Det er selvfølgelig en del flere penge, men som jeg nævnte tidligere er jeg helt blank på området. Eneste jeg tænker er, at man altid hører noget i retning af "en ny bil mister 20k i pris når den kører fra pladsen" - eller noget i den retning.

altså.... burde man smide de sidste penge og købe en ny? Specielt ift. det tidligere beskrevede behov synes jeg selv det virker lidt dumt... men hvad siger i der har forstand på det?