Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Brugt bil, prisleje 150.000, gerne med stort værditab

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

16-09-2013 kl. 20:37

Vi er en lille familie der skal have en ny bil. Jeg ville gerne have en kia ceed, men min bedre halvdel syntes den er for dyr. Den skal bruges til ferie og daglig pendling 2x 30 kliometer. Den skal være rumelig og køre langt på literen og gerne diesel. Vi er nok over i de brugte biler, da 150.000, måske 180.0000 er fruens max. Jeg er ret ligeglad med mærke og design, men elsker komfort og driftsikkerhed. Så tænker jeg, vi skal se efter de biler, som ingen andre gider købe! Altså dem med et stort værditab. Bilen skal ikke have kørt mere end omkring 75.000 (max) og ikke være alt for gammel ( 2008). nogen forslag i golf klassen?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

17-09-2013 kl. 10:28

Christian Lang bruger siden 16-08-2013 skrev:
Kia Cee'd er da et udemærket bud - eller Hyundai. De har absolut ingen mærke-værdi, street-cred eller bling-faktor, og derfor er de forholdsvis billige i indkøb.

Eller en Chevrolet Cruze - fantastisk flyder til ingen penge. Eller Suzuki SX4 Sedan - kæmpe bagagerum og gode køreegenskaber.

eller Suzuki SX4 sådan generelt combi modelen har heller ikke været en ligeså stor sucess som Liana og Ignis

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

17-09-2013 kl. 10:56

en Mitsubishi Lancer kunne være en idé en meget overset bil som har et temmelig højt værditab så vidt jeg kan se jeg tror den som en hver anden japanerbil er meget driftsikker jeg kender ikke rigtig noget til den men et spændende alternativ

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/lancer/18-instyle-sportback/1861390

Saab 9-5 er også en mulighed noget af det mest driftsikre man kan få dog ikke diesel modellen

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/saab/9-5/20-t-linear-sportcombi-hirsch-aut/1825452

den mindre 9-3 er også en god mulighed

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/saab/9-3/18-t-expression-sportcombi/1863265

du er nød til at være lidt large på det med km tallet150.000 er jo ingen ting i dag

tjek ALTID

er der er overholdt service fuld eller næsten ful servicebog er et must km tallet kan dokumenteres via servicebogen

bilen skal være undervognsbehandlet få ALTID tjekket bilen på lift for at tjekke om den har været undervognsbehandlet eller om den evt skal have en supplerende undervognsbehandling

tjek hvornår den sidst er synet få den evt leveret nysynet

om der har været røg/dyr/evt autostol i bilen

tjek om aircon/klima anlæg er serviceret jeg har fået at vide at dette skal gøres senest efter 5 år

et godt råd vil være at du køber et P Watch med med digitalur det har jeg i min anden bil nu og jeg kan ikke undvære synes dog at Park One er unmuligt at aflæse men man får hvad man betaler for

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

17-09-2013 kl. 10:59

Der findes ikke biler i Golfklassen som er rummelige, økonomiske og med højt værditab.

Hvad med at gå en klasse op ?

Feks: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/dodge/caliber/20-crd-sxt/1839694 motoren er fra VAG-koncernen, den den burde være driftssikker.

Eller, som Christian foreslår: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/chevrolet/cruze/20-vcdi-150-lt/1833336 fed bil, syntes jeg

Eller: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/accord/22-i-ctdi-sport/1623801

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

17-09-2013 kl. 11:14

Tak for svarene.
Jeg havde slet ikke tænkt Chevrolet Cruze. Men syntes helt sikkert det er et godt forslag.

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

19-09-2013 kl. 11:53

Skal jeg nok, bliver nok ikke til. Viste fruen bilen, og "hvor skal klapvognen være"?

Så nu er vi vist over i noget seat ibiza St (nægter nemlig en fabia).

Men håber stadig på en god Kia Ceed.
Chevrolet Cruze er sgu lidt for tørstig til min smag.

Johannes Engers Gregersen

bruger siden
06-04-2005

19-09-2013 kl. 13:01

@ Henrik S:

Det er da helt vanvittigt billigt for en 4 år gammel bil med kun 89k km! Er det en model, der konkret er kendt for fejl som fx megane II, eller er det bare udtryk for, at franske biler har stort værditab?

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

19-09-2013 kl. 18:17

Jacob Hansen

bruger siden
16-09-2013

skrev:
Skal jeg nok, bliver nok ikke til. Viste fruen bilen, og "hvor skal klapvognen være"?

Så nu er vi vist over i noget seat ibiza St (nægter nemlig en fabia).

Men håber stadig på en god Kia Ceed.
Chevrolet Cruze er sgu lidt for tørstig til min smag.

Nu er det bare et vildt skud, men klapvognen kunne måske puttes i bagagerummet. Den model har et af de største bagagerum, af 5-dørs hatchback's i C-segmentet.

http://www.motorsiden.dk/Biltest/Honda%20Civic%2018%20Sport%202009/DSCF1570%20copy.jpg

Med venlig hilsen Kim

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

19-09-2013 kl. 19:17

Hvad med en Hyundai Sonata 2,0 CRDI,den har et meget stort bagagerum,den kører fantastisk, og så får du virkelig meget bil for pengene.
Min kører 16,1 km/l ved blandet kørsel,målt over 30000 km og tankede liter,det synes jeg er flot til er stor bil .
PS: Min bil er ikke til salg.

Profil slettet

Profil slettet

19-09-2013 kl. 20:55

Der skulle meget gerne være massere af org. Saab dele i produktion, da det kun er fabrikken som er lukket ned og ikke reservedele selskaberne.

Mener også at der kan benyttes Opel dele til din Saab?

Profil slettet

Profil slettet

21-09-2013 kl. 20:15

Jacob Hansen

bruger siden
16-09-2013

skrev:
Vi er en lille familie der skal have en ny bil. Jeg ville gerne have en kia ceed, men min bedre halvdel syntes den er for dyr.

Den skal bruges til ferie og daglig pendling 2x 30 kliometer.
Den skal være rumelig og køre langt på literen og gerne diesel.

Vi er nok over i de brugte biler, da 150.000, måske 180.0000 er fruens max.
Jeg er ret ligeglad med mærke og design, men elsker komfort og driftsikkerhed.
Så tænker jeg, vi skal se efter de biler, som ingen andre gider købe! Altså dem med et stort værditab.
Bilen skal ikke have kørt mere end omkring 75.000 (max) og ikke være alt for gammel ( 2008).

nogen forslag i golf klassen?

Du skal gå efter noget fransk. Alt der bare lugter af fransk har enorme værditab. Desværre får du så en elendig bil med i købet. Men sådan er det jo. Træerne vokser ikke ind i himlen.

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

23-09-2013 kl. 12:43

Nu har jeg så lige læst at Skoda Rapid kommer i en St.car udgave, primo november. Den nuværende 4dørs er vist en salgskatastrofe, så håber nu lidt at skoda kommer med en supertilbud på en rapid spaceback, dielsel.

bruger siden
06-04-2005

23-09-2013 kl. 13:01

Jacob Hansen

bruger siden
16-09-2013

skrev:
Nu har jeg så lige læst at Skoda Rapid kommer i en St.car udgave, primo november. Den nuværende 4dørs er vist en salgskatastrofe, så håber nu lidt at skoda kommer med en supertilbud på en rapid spaceback, dielsel.

Hvis du har pladskrav, så kan rapid sportsback vist godt udelukkes. Den er mindre rummelig end sedanudgaven, endsige en Fabia Combi.

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

23-09-2013 kl. 13:04

Ok, troede rapid var en mellemting mellem fabia og Octavia.

bruger siden
06-04-2005

23-09-2013 kl. 14:16

Jacob Hansen

bruger siden
16-09-2013

skrev:
Ok, troede rapid var en mellemting mellem fabia og Octavia.

Det er den vel også, men Sportsbacken er mindre rummelig end Rapid Sedan.

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

23-09-2013 kl. 15:20

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Realismen er ikke ligefrem i højsædet. Et mål på 120.000 biler om året er det dobbelt af, hvad fabrikken kunne sælge af samtlige modeller til sammen før konkursen - og bilen er ikke just blevet mere tidssvarende i mellemtiden - og markedet har bevæget sig mod mindre modeller.

Muligvis, med det hverken du eller jeg på nuværende tidspunkt.
Jeg synes ellers, at du var ved at blive meget mere realistisk i dine indlæg, men så snart nogle nævner SAAB, så slår du autopiloten til og tager nejhatten på :-(
Så kan der ikke skaffes reservedele - noget du jo ikke kan vide noget som helst om, du kan selvfølgelig antage noget - men det bliver det jo ikke sandt af. Så kan SAAB ikke sælges. Vent dog at se, om ikke en ny ejer kan gøre det betydeligt bedre end OPEL, som jo ikke var særlig interesseret.
Nej jeg kører ikke SAAB, men jeg har haft flere af dem for mange, mange år siden

Dette indlæg blev 23-09-2013 15:21 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

23-09-2013 kl. 19:31

Måske man bare skulle oprette en tråd med overskriften

"Grunde til at du er en idiot hvis du ejer en Saab, har været ejer af en Saab eller overvejer nogensinde at blive ejer af en Saab",

og så bare linke til den tråd fremover fremfor at køre samtlige tråde hvor Saab nævnes helt ud på et sidespor?

Profil slettet

Profil slettet

23-09-2013 kl. 19:59

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Måske skulle du bare lære at læse indenad - og prøve at forstå, hvad der skrives?

Spørgsmålet er, om det er fornuftigt at købe en forældet bil fra en forlængst lukket fabrik. Svaret vil være det samme uanset om vi taler Rover eller Saab.

Tak, jeg forstår fint hvad der skrives, at antyde at jeg er tungnem ændrer ikke på at tråden er kørt af sporet, primært fordi Saab blev nævnt.

Profil slettet

Profil slettet

24-09-2013 kl. 16:37

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Så må du jo passende klandre de, der ikke tåler realisme.... ;-)

Der skal vel to deltagende sider til at fortsætte diskussionen, du kunne jo komme med dit input og så lade det være ved dét? Faktum er at du også er medvirkende til at tråden er løbet af sporet og nu handler om hvorvidt det er fornuftigt eller ej at købe en Saab fremfor at koncentrere sig om trådstarters spørgsmål..

Dette indlæg blev 24-09-2013 16:37 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

25-09-2013 kl. 18:21

Prøv Dacia. Ikke dårligere end modermærker Renault der som bekendt har et tvivlsomt ry.

Profil slettet

Profil slettet

25-09-2013 kl. 20:23

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Hvad er sådan helt præcist DIT konstruktive bidrag?
Hvor er det, at du hjælper trådstarter?

Det er da ganske relevant at diskutere, om Saab, som flere foreslår, er et fornuftigt køb. Det er i høj grad i trådstarters interesse. Det er langt sværere at få øje på dit konstruktive bidrag.....

Well, det er nok svært at køre tråden længere af sporet end du allerede har været med til.... Mit konstruktive bidrag består i at forsøge at få tråden tilbage på sporet (selvom det jo nok er alt for sent).

Ja, vel er det relevant i denne tråds kontekst at diskutere om det er fornuftigt at købe en Saab, men du kan vel se at der kan være forskellige meninger omkring risikoen?

Du fortæller om risikoen som du ser det, andre som de ser det, og så kunne man jo lade den ligge og lade trådstarteren selv afgøre om det er risikoen værd? Du behøver jo ikke blive ved med at tærske langhalm på Saab-emnet indtil alle er enige med dig?

Profil slettet

Profil slettet

25-09-2013 kl. 21:06

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Måske skulle du bare lære at læse indenad - og prøve at forstå, hvad der skrives?

Og for lige at vende tilbage til dette svar:

Du burde holde dig for god til at komme med den slags personangreb, du klager sågar selv over et personangreb mod din egen person i denne tråd. At man ikke er enig med dig er ikke det samme som at man ikke evner at forstå hvad der bliver skrevet, og jeg vil frabede mig at du antyder dette fremover.

Profil slettet

Profil slettet

25-09-2013 kl. 21:10

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Ligesom du tærsker langhalm på, hvad andre må skrive i tråde?

Man kunne jo med (mindst) samme ret kritisere de, der bliver ved med at forsøge at "lokke" til Saab på en urealistisk baggrund, men du har valgt at tage stilling og dermed bidrage til at køre tråden af sporet. Ud fra denne betragtning, er du faktisk den, der er mest Off Topic, så måske du skulle undlade at kaste med sten, når du selv bor i et glashus ;-)

Nu er det jo ikke på en "urealistisk baggrund" blot fordi man anskuer risikoen anderledes end dig? Det er da en yderst subjektiv holding hvad risikoen er så længe man ikke kan spå om fremtiden.

Jeg har på ingen måde taget stilling, jeg ville aldrig selv købe en Saab.

Edit: Og så har jeg vist intet skrevet om hvad man må eller ikke må skrive i tråde, blot udtrykt min mening om hvor meget man har kørt denne tråd af sporet i forhold til trådstarters oprindelige emne.

Dette indlæg blev 25-09-2013 21:15 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

25-09-2013 kl. 23:07

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Saab kunne ikke sælge 60.000 eksemplarer af samtlige modeller tilsammen for 2 år siden. Modellerne var allerede da stærkt forældet. Er det ikke temmeligt urealistisk at tro, at de pludselig vil kunne sælge det dobbelte idag, hvor bilerne er yderligere bagud ifht. konkurrenterne - og tilliden til mærket er helt væk?

Du har taget stilling i kraft af dit valg af, hvem du ville kritisere.

Jeg forholdte mig ikke til planerne om Saab's genopståen, jeg mente risikoen for at man ikke kunne skaffe reservedele i fremtiden. Der blev så vidt jeg har kunne researche mig frem til bygget omkring 500.000 stk 9-3 og 500.000 stk 9-5, så der kører vel trods alt stadig biler rundt man kan sælge dele til?

Nej, det er ikke til at vide hvor længe det endnu er til at skaffe reservedele til nyere Saab modeller. Løber man en større risiko ved at købe en nyere Saab fremfor andre mærker? Ja da. Hvor stor er den risiko? Alle der bare med et halvt øje har fulgt med i dette forum de sidste 6-12 måneder kender din vurdering. Andre kan have, og har, en anden vurdering. Er det en risiko der er værd at løbe? Det kan kun den enkelte køber svare på.

Jeg tog stilling til hvem der var mest medvirkende til at køre tråden af sporet, og du er meget vokal og frembrusende i din måde at affærdige Saab, både i denne tråd og andre. Om bilen er teknisk forældet eller solgte dårligt er vel irrelevant hvis man gerne vil have én? Den er vel heller ikke mere forældet end en Vectra af samme årgang, og dem kører der da en del rundt af endnu.

Kunne jeg til sidst lokke dig til at forholde dig til det udsagn du kom med længere oppe:

"Måske skulle du bare lære at læse indenad - og prøve at forstå, hvad der skrives?"

Jeg mener at det er en ret nedsættende måde at debattere på, og iøvrigt noget du selv har opfordret andre til ikke at gøre..

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

25-09-2013 kl. 23:55

Jacob Hansen

bruger siden
16-09-2013

skrev:
Vi er en lille familie der skal have en ny bil. Jeg ville gerne have en kia ceed, men min bedre halvdel syntes den er for dyr.

Den skal bruges til ferie og daglig pendling 2x 30 kliometer.
Den skal være rumelig og køre langt på literen og gerne diesel.

Vi er nok over i de brugte biler, da 150.000, måske 180.0000 er fruens max.
Jeg er ret ligeglad med mærke og design, men elsker komfort og driftsikkerhed.
Så tænker jeg, vi skal se efter de biler, som ingen andre gider købe! Altså dem med et stort værditab.
Bilen skal ikke have kørt mere end omkring 75.000 (max) og ikke være alt for gammel ( 2008).

nogen forslag i golf klassen?

Er det ikke otopi at tro at en bil med stort verditab ikke går ud over jer selv...mener du kommer da ingenlunde til en bil i den klasse du omtaler og så ikke taber rigtig meget efterfølgende....Men your choise

Profil slettet

Profil slettet

27-09-2013 kl. 21:37

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Igen: Du vælger bevidst at køre tråden af sporet med din bemærkning, som er tåbelig og irrelevant. Derfor var mit svar til dig i samme tonefald - og ganske passende. Dit svar var jo netop et udtryk for, at du ikke havde forstået, hvad der var skrevet - og du dokumenterer det yderligere i dette indlæg.

Nu har du så gjort præcist, hvad du kritiserer andre for: At køre tråden helt af sporet. Forskellen er blot, at du ikke selv har bidraget med det fjerneste til at hjælpe trådstarter.

Du må forklare mig hvorledes du kommer frem til at jeg ikke har forstået hvad der bliver skrevet? Er det fordi jeg er uenig med dig? Jeg finder det dog morsomt at du klandrer mig for at køre tråden af sporet ved at kommentere på at du har medvirket til at køre tråden af sporet.

At jeg bidrager til at køre tråden endnu mere af sporet har du såmænd ret i (og i tilfælde af at trådstarter stadig er her, undskyld!), men på det tidspunkt var den allerede så langt af sporet at jeg mente trådstarter nok for længst var løbet skrigende bort. Ja, det var et provokerende indlæg jeg lagde ud med; jeg erkender mig skyldig i i et svagt øjeblik at føle mig fristet til at prikke til dig og dine holdninger.

Jeg mener dog at det på nuværende tidspunkt er mindst lige så relevant at diskutere hvorvidt din vurdering af Saab situationen er den eneste rigtige som det er at diskutere om en Saab kan være et godt køb for trådstarter.

Profil slettet

Profil slettet

28-09-2013 kl. 12:22

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Du kan starte med at læse dit eget, første indlæg i tråden. Ingen i tråden har givet udtryk for de holdninger, så du kan åbenbart ikke have forstået, hvad der stod.

Diskussionen om, hvorvidt en af de anbefalede biler er et fornuftigt køb, er relevant for trådstarter. Dit indlæg var på ingen måde relevant og afsporede blot tråden, så pas nu på med at kaste med sten fra glashuset.....

Nu er det vidst dig der skal lære at læse indenad. Du er meget vokal i din affærdigelse af Saab, og mit første indlæg var en lettere provokerende kommentar til dette hvilket jeg forklarer i mit forrige indlæg; er det svært at forstå?

Edit: Og så vil jeg stadig påstå at tråden for længst var afsporet, bl.a. med din hjælp, da jeg kommer til...

Dette indlæg blev 28-09-2013 12:25 redigeret af dets forfatter.

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

28-09-2013 kl. 14:09

Ja, det var mig der startede tråden. Tak for enkelte gode svar. Men visse typer, bekræftiger mig desværre også mine fordomme om mænd over 50 der er bilinteresserede. Det er jo ynkeligt, at råbe og skrige sådan omkring nogle svenske biler.

Profil slettet

Profil slettet

28-09-2013 kl. 17:53

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Vokal??? Jeg kan ikke høre noget her, men du mener formentlig noget andet?
Jeg skrev, at de nævnte modeller var forældede. Det er der intet nyt eller forkert i - det er blot at kaste et blik på konstruktionsdatoen. Jeg skrev, at der er usikkerhed om reservedelssituationen. Der er også et simpel faktum - givet af fabrikkens konkurs og markedskræfterne. Jeg udtalte mig ikke om den konkrete risiko - blot at den var tilstede og stiger dag for dag, hvilket også er indiskutabelt. Jeg skrev, at sandsynligheden for, at bilen kunne sælges i større styktal idag end da fabrikken sidst måtte opgive at få den afsat for 2 år siden nok var beskeden eftersom bilen i mellemtiden var blevet mindre attraktiv ifht. mere moderne konkurrenter, hvilket også burde være indlysende.

Ja - du er jo nødt til at påstå, at det ikke var dig, der afsporede tråden. Det er jo nemmere at pege på andre......

Lad os da fokusere på at jeg skrev "vokal" fremfor at holde fokus på emnet, meget barnligt.

Du mener jeg afsporede tråden, jeg mener at den allerede var afsporet da jeg kom til. Tror at vi må nøjes med at blive enige om ikke at være enige; i din verden er det tilsyneladende kun din egen holdning der er den rigtige.

Edit: Kan se at min grammatiske fejl består i at oversætte et engelsk udtryk "To be very vocal" direkte, det gav mening da jeg skrev det..

Dette indlæg blev 28-09-2013 18:01 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

28-09-2013 kl. 18:32

Hvorfor skal Trolle'ne Vagn Andersen og KS have lov at terrorisere en tråd som denne ? Stram op Bilbasen !

Profil slettet

Profil slettet

28-09-2013 kl. 18:35

Helle Dussedah

bruger siden
07-08-2013

skrev:
Hvorfor skal Trolle'ne Vagn Andersen og KS have lov at terrorisere en tråd som denne ? Stram op Bilbasen !

Det er go' humor :D

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

28-09-2013 kl. 20:02

Helle Dussedah

bruger siden
07-08-2013

skrev:

Ja, godt spørgsmål. De er jo helt uden for rækkevidde.
Jeg vil have det sidste ord mentaliteten.

Profil slettet

Profil slettet

28-09-2013 kl. 20:18

Jacob Hansen

bruger siden
16-09-2013

skrev:
Ja, godt spørgsmål. De er jo helt uden for rækkevidde.
Jeg vil have det sidste ord mentaliteten.

Enig, det er faktisk utroligt at vi får lov, i et rigtigt forum (hvilket dette ikke er) var tråden blevet låst for længst....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-09-2013 kl. 12:39

Lidt ærgeligt der kommer flere Trolle til i forskellige navne. Folk springer jo rask væk på en eller anden vandre historie uden at skele til hvad der er op og ned. Lidt som en FRK Hansen som spamer rummene med evindelig sort snak...Man kunne frygte at folk ikke gider komme her mere...Men det er så dens slags typer bilbasen ønsker tilstedeværlse af...fik slettet et svar grundet jeg kaldte FRK enten blød i bolden eller syg i hovedet...Men hvor kloge er så de der sidder og administrere dette, øhhh mener mangel på selvsamme :-)