Bilbasen Forum
Bør jeg udskifte Dieselbilen med benzin til korte ture
Henrik Klemmensen
bruger siden
01-02-2023
01-02-2023 kl. 11:29
Jeg søger lidt råd, ifht om det er tid til at udskifte Diesel bilen, med en Benzin.,
Vi har en Seat Ibiza 2015 1.6 Diesel, kørt 195.000, som længe har været familiens bil, og kørte vel 40.000 om året.
Nu har vi anskaffet os en ny, og denne ibiza er blevet nr. 2, der kører min hustru på arbejde 2-3 gange om ugen, og 25 km af pr vej, og ellers er det til indkøb, og når børnene bliver fragtet rundt. (de er 3 og 5, så bliver stadig bragt frem og tilbage) :D
Mit spørgsmål er, om jeg grundet denne kørsel bør lave en udskifter, til en C1 - i20 - Spark og hvad de ellers hedder - agtig bil.
I samme pris niveau, men for at skifte til en benzin bil i stedet for, det er noget med Diesel ikke er så god til at stå meget stille, og korte ture ?
Vi kan vel få en 40.000 for ibizaen og nok finde en af de ovennævnte biler der har kørt omkring 120.000, til nogenlunde samme pris.
Nogle der kan assistere? Kan det give problemer med en diesel motor, og giver det mening at skifte.
Mvh
Henrik
H P
bruger siden
06-01-2004
01-02-2023 kl. 17:10
Du kan overveje at tilsætte "dieselrens" i tanken når du tanker, det skulle, i teorien, kunne imødekomme tilsodning af bilen.
Du kunne også een gang om ugen, køre en lille omvej så bilen bliver "blæst igennem".
I min verden er det bedre løsninger end at bytte bilen ud, med de omkostninger det måtte have
Henrik Klemmensen
bruger siden
01-02-2023
02-02-2023 kl. 12:20
H P
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Så længe du 2-3 gange ugentligt kører 25 km, så ville jeg ikke bruge mange penge på at bytte bilen ud.
Du kan overveje at tilsætte "dieselrens" i tanken når du tanker, det skulle, i teorien, kunne imødekomme tilsodning af bilen.
Du kunne også een gang om ugen, køre en lille omvej så bilen bliver "blæst igennem".
I min verden er det bedre løsninger end at bytte bilen ud, med de omkostninger det måtte have
Tak for svaret, det var præcis det jeg søgte.