Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

BMW cabriolet eller noget andet?

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

11-07-2014 kl. 20:02

Kære BB-brugere,

For nogle år siden solgte jeg min Mazda MX5 1,8i.

Det har jeg siden da fortrudt, da jeg savner en åben bil, og derfor har jeg gået og sparet lidt op og drømt om at købe en ny brugt åben vogn.

Det bliver desværre ikke den her sommer, at drømmen realiseres men måske næste eller henover vinteren, hvor de åbne vogne typisk er lidt billigere.

Jeg bor i København og jeg har derfor rig lejlighed til at gå og kigge på diverse cabrioleter.

Om end at MX5'eren er en rigtig god vogn, så har jeg prøvet den og jeg vil derfor gerne prøve noget nyt. Noget det jeg savnede ved MX5'eren var, at man også kunne tage den ud på en motorvej, hvis man nu vil ud på en længere tur. Jeg synes personligt ikke at MX5'eren er en rar motorvejsbil.

Jeg har derfor kigget lidt efter et tysk alternativ da jeg formoder, at de er lidt bedre til sådan noget.
Jeg vil ikke ligge skjul på at jeg er stor fan af BMW og derfor hælder jeg til en sådan.

Jeg har haft kig på:

325CI
330CI
Z3

Jeg hælder mest til 330CI, men kan godt se at det bliver svært at få råd til den ved mindre, at priserne pludselig stagnere :). Jeg leder absolut ikke efter noget der er sænket eller gejlet - det skal gerne være så originalt som muligt.

Min udfordringen er, at de alle koster, trods at de efterhånden ikke er helt nye.

Nu står jeg som sagt ikke og skal købe lige nu og her og derfor håber jeg, at priserne kan nå, at falde lidt endnu. Jeg påtænker at bruge omkring 150.000 kr. på det.

Spørgsmålet er om I har erfaringer med ovenstående vogne (gode/dårlige) eller måske kan byde ind med et spændende alternativ? Hvordan er værkstedsregninger - er de de helt urimelig høje? Osv..

Jeg skal beklage hvis der har været skrevet et indlæg tidligere.
Jeg har prøvet at søge på det, men fandt ikke noget jeg umiddelbart kunne få så meet ud af.

God sommer

Mvh.

Søren

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

11-07-2014 kl. 21:37

Z4 fremfor Z3, helt klart..........

Ellers kan man jo få klassiker vejen og snupse en MB SL350 fra 70'erne.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

13-07-2014 kl. 00:47

Den billigste 330Ci står til 170.000kr med ca. 240.000km på tælleren. Til næste år, tror jeg nok du kan få en til dit budget. Du kan alternativt prøve at se, hvad det vil koste at importere en.

Ellers kunne Mercedes måske være noget?

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/clk200/20-cabriolet-avantgarde-aut/2150845

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

13-07-2014 kl. 09:28

Hej Jannik,

Tak for svaret.

Jeg er mere til BMW.

Dog synes jeg de nyere SLK'er også ret ret lækre, men der taler vi jo også em en helt anden pris.

Jeg kigger også på Boxster, men igen er det at for dyre. Her siger de fleste at man skal have enten 2,7 eller 3,2 s og så ryger man op i 250.000-320.000 kr. og det er helt uden for budgettet. Man kan få 2,5'eren til godt 200.000 kr. idag.

Jeg faldt faktisk over den her: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/325i/25-cabriolet/1393990 som jeg tænker kan være et alternativ til 330CI. Jeg tror de er til at få indenfor budgettet i løbet af det næste års tid.

Er der forresten nogen af jer der har erfaringer med værkstedsregninger eller ande udfordringer med de nævnte modeller?

Jeg tør næsten ikke at spørge da jeg forestiller mig, at alt der står BMW eller Mercedes eller andet på er meget dyrt? Jeg forestiller mig dog at de måske omvendt ikke går så meget i stykker (måske naivt)?

Jeg er heldigvis over 30 år og er elitebilist med efterhånden 8 års erfaring, så forsikringen er til at bære. Sidst jeg undersøgte præmien, fik jeg tilbud på helt ned til 6.500 kr. årligt (kasko og ansvar) hos Nykredit for en 330CI.

Mvh.

Søren

Dette indlæg blev 13-07-2014 09:31 redigeret af dets forfatter.