Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bilvalg til ca 35000 kr. Japansk Biler

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

19-06-2011 kl. 00:01

Hej Alle Jeg står med noget af et valg, og jeg kan overhovedet ikke beslutte mig for, hvad jeg skal gå efter. Jeg skal finde en bil til maks 35000 kr. Jeg går helt klart efter de japanske mærker pga. driftssikkerheden, og det kan der ikke pilles ved. Så det er Mazda 323, 626, Toyota Avensis, Corolla, Carina, Honda Accord. Mazda er nok lidt kedelige i kategorien, mens Hondaen er temmelig dyr og uøkonomisk i forhold til Mazdaen, men igen noget flottere bil. Så har jeg kigget på Mazda 323 med kun 91000 km på tælleren til 30000 kr. Men den er jeg i tvivl om fordi, den har været misligeholdt øjensynligt både kosmetisk og mekanisk. Så har jeg også kigget Toyota Avensis 1,8 med 211000 km til 28000 kr. Men den har lige fået renoveret topstykke og ny tandrem. Så kan det være farligt at købe en sådan. Bottomline er, at jeg overhovedet ikke kan finde ud af, hvad jeg skal gå efter. Er der nogle kloge hoveder der kan komme med lidt indspark???

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

19-06-2011 kl. 08:11

Hej

Tak for input.

Jo, Nissan er en mulighed som de andre. Det er netop det der gør valget svært.

Jeg ved godt, at de japanske biler ruster en del. Men til gengæld er de bare meget mere driftssikre end andre biler.

Så jeg kan vinde meget ved, at finde et eksemplar uden rust.

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2011 kl. 10:02

Mitsubishi Carisma ??
Voldsomt undervurderet herhjemme på trods af at bilen er en velkørende familiebil med god driftøkonomi.
Fortidens "rædsler" med tårnhøje servicepriser finder du ikke mere - Mitsubishi ændrede deres reservedelsindex på de "europæiske" modeller Carisma, Colt, Lancer m.fl så index flg de flese øvrige på markedet.
Vær opmærksom på visse GDI´modeller fra 95-99, der kunne sode lidt ligelig i motoren og helt skal køre med en specialolie og jævnlig skal have et tilskud bell-add servicerens i tanken.
Jeg har selv haft en Colt, En Space-Star og 2 Carisma`er. Alle har været driftsikre og rigtig gode familiebiler.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

20-06-2011 kl. 11:17

har du overvejet en koreansk bil f.eks. en Hyundai?

Accent? http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/accent/13-ls/559043 her er en 2005'er men et fornuftigt km tal godtnok til lidt over dit budget godtnok kun en 1,3'er MEN den er kun 6 år gammel (1/05 spørg derved om den er registreret i slut 04)

Elantra? http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/elantra/16-gls/91693 også lidt over dit budget men den er fra 2004 og derved kun 7 år gammel

disse to nyere biler - begge med aircondition , begge Hyundai og begge med lave km tal jeg har linket til er begge lidt over dit budget MEN forhandlerne er ofte til at handle med og der er jo muligheden for byttehandel hvis du har bil i forvejen

husk altid at tjekke om service er nogenlunde udført nyere biler helst med fuld servicebog (fuld servicebog er et must ved lave km tal og ved nyere biler) at bilen er undervognsbehandlet har et lavt km tal få ejere ingen røg/dyr ved nyere biler (som de to Hyundaier jeg har linket til) er A/C et kust efter min meningog at bilen er godt vedligeholdt

jeg er som japser fan lidt trist over at råde dig til ikke at købe en Carina E eller en 626 pga. der ofte er høje km tal og så virker de heller ikke altid godt vedligeholdte

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

20-06-2011 kl. 15:36

Calimic . skrev:
nu stod der godt nok "japanske biler", men i den prisklasse ville jeg nok kigge europæisk istedet.

Er ret sikke på at de er knap så rustrøde, og driftsikkerheden er fuld på højde med de japanske..

Meeeeen, du er jo nok ikke nemt at omvende :-)

jeg synes at koreanske biler er gode alternativer til japanske og europæiske biler da det er svært at finde en japansk eller eurpæisk bil i den prisklasse der er ret ny undgå franske/italienske biler der er simpelthen for mange fejl jeg har dog fundet en Mazda 323 F fra 02 til 50.000

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/323f/16-exclusive/796960

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

21-06-2011 kl. 00:37

K S skrev:
Jørgen Nielsen skrev:
tilslutter mig ovennævnte udtalelse om avensis. Toyota ruster iøvrigt ikke så meget som man siger, Toyota ingen over ,ingen under i ern klasse for sig selv...

Kunne du ikke droppe den forherligelse af Toyota? Det er lidt plat - og langt fra virkeligheden.....

Toyota laver generelt gedigne, men kedelige biler med middelmådig rustbeskyttelse. Generelt driftsikre og slidstærke, men ikke ufejlbarlige.

PS. Vi har selv en Toyota Yaris i husstanden. :-)

jeg har selv en Avensis fra 2000 der lige har rundet 219000 km det gode ved en Avensis er at de sjældent har høje km tal jeg vil råde dig til at vælge en 1,8'er med Lean Burn teknologi frem for en 1,6'er da 1,8'ern kører langt bedre end 1,6'ern jeg prøvede begge motorer og endte med 1,8'ern i øvrigt er 1,76 motoren 100% den samme som ligger i en Corolla 1,6 af samme årgang - både før og efter facelift vel og mærket så tag 1,8'ern jeg har aldrig prøvet en 2,0'er (benzin eller diesel) så den kan jeg ikke ytre mig om