Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

bilvalg af familiebil

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2015 kl. 20:56

Kære alle
Blot en lille diskussion om udviklingen af nye dieselmotorer, der indtil videre leverer særdeles gode resultater, hvad angår en solid dieselmotor. Jeg kiggede efter familiebilen, eksempelvis den nye generation af Peugeot 508 SW, Citroen C5, Passat Variant, Audi A6, variant, BMW 5-serie og Hitlers Mercedes-Benz E- klasse. Hvis man fokuserer på prisen hvilken bil er generelt aller dyrest?Jeg har stort fokus på trækkraften i en dieselbil, hvilket er typisk det man altid sigtede efter i en diselbil? (motoren har haft stort indflydelse efter min mening som chauffør bag rattet) Jeg har prøvekørt en Mercedes-Benz E-klasse CDI som er en sindssyg god bil den indeholder alt det der skal til for at transporterer en stor familie ud i traffiken og lange ruter. Bilen består af mange gode køreegenskaber og dieselmotoren præsterede vældig godt.

Passaten Variant er næppe den samme udgave. Jeg mener den gamle generation af TDI-diesebil var rigtig gode biler med høj trykkraft og dynamik.

De nye lever ikke op til samme krav, de er mere kultiverede og støjsvage motorer og kendetegner jo ikke en TDI. Havde kørt en Passat B5 1,9 TDI en rigtig god personbil m. trækkraft helt op til 2.500 bar og en holdbar motor på den lange bane.

Hvem laver aller bedste dieselbiler. Lav en rækkefølge over ovenstående bilmærker der blev udpeget for oven.

Dette indlæg blev 20-10-2015 22:20 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2015 kl. 22:10

Tak for kommentaren. men vi kan konkludere at Mercedes-Benz og BMW indtil videre leverer de bedste personbiler med en dieselmotor.

er du helt sikker på at mercedes samarbejder med renauelt. Har medercedes indgået aftaler med Renauelt om produktion af renauelts diselbiler med 1.5 og 1.6 i en række mercedes- modeller?

Hvad med Audi. der har været heftig debat om at VAG-konceren ville afløse pumpe-dysesystemet med det billige commonrail-system, men så alligvel ikke. Hvad er forskellen mellem de to populærer diesel-systemer. Har haft en bil med PD kender godt til systemet, men hvad er CR så , leverer den også tilfredstillende resultater som forgængeren(pd).

Dette indlæg blev 21-10-2015 01:06 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg